دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

چگونه مارمالاد توت فرنگی درست کنیم؟

  • مرضیه نیکزاد
  • ۲ شهریور ۱۴۰۰
  • ۰

مارمالاد در واقع به نوعی کنسرو گفته می شود که از مرکبات تهیه می شود. در این مطلب ما قصد داریم تا شما همراهان عزیز را با طرز تهیه مارمالاد توت فرنگی بسیار خوش طعم در منزل آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

مارمالاد توت فرنگی از انواع فرآورده های کنسروی است که از ترکیب توت فرنگی و شکر بدست می آید که طعم خاص و بی نظیری دارد. ساخت مارمالاد توت فرنگی بسیار راحت است و شما عزیزان می توانید مارمالاد را با انواع میوه های مختلف نظیر سیب، پرتقال و… تهیه نمایید.در ادامه مطلب طرز تهیه مارمالاد توت فرنگی بسیار خوشمزه را به شما دوستان عزیز آموزش خواهیم داد، بنابراین بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

مارمالاد سیب و مارمالاد توت فرنگی از انواع مارمالادهای خوشمزه ای می باشند که می توانید آن ها را به همراه کره و نان خانگی در وعده صبحانه در کنار اعضای خانواده خود میل نمایید. علاوه بر این مربای توت فرنگی نیز می تواند یکی از انواع مرباهای خاص و خوشمزه ای باشد که اغلب افراد به این مربا علاقه خاصی دارند و از طعم بی نظیر آن لذت می برند. روش پخت مارمالاد توت فرنگی را در ادامه برای شما دوستان عزیز بیان می کنیم.

 طرز تهیه مارمالاد توت فرنگی بسیار خوشمزه

مواد لازم

  • توت فرنگی : یک کیلوگرم
  • ژلاتین : شش ورق
  • شکر : یک کیلوگرم
  • آب : سه لیوان

طرز تهیه مارمالاد توت فرنگی با طعم به یادماندنی

ابتدا توت فرنگی ها را با آب سرد خوب بشویید

شستن توت فرنگی

 برگ و مواد اضافی آن را جدا کنید سپس توت فرنگی ها را ریز کنید.

جدا کردن مواد اضافی توت فرنگی

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

ریز کردن توت فرنگی

ظرفی درب دار و مناسب را انتخاب کرده و توت فرنگی های ریز شده را به همراه شکر در آن قرار داده درب آن را ببندید و حدود ۳ ساعت در یخچال بگذارید تا بماند. پس از گذشت ۳ ساعت ترکیب توت فرنگی و شکر را به همراه سه لیوان آب در داخل قابلمه ای ریخته و آن را روی حرارت زیاد قرار دهید تا به جوش آید.

ترکیب شکر و توت فرنگی

سپس حرارت را کم کرده و بگذارید تا شربت آن غلیظ شود. سعی کنید تا کفی را که روی آن ایجاد می شود به کمک کفگیر بردارید. در مرحله بعدی طرز تهیه مارمالاد توت فرنگی ورقه های ژلاتین را در کمی آبجوش حل نمایید پس از آن که ذرات ژلاتین کاملا حل شد آن را به مارمالاد اضافه کرده و خوب ترکیب کنید. بعد از آن که مایه مربا روی حرارت کمی جوشید آن را بردارید و بگذارید تا خنک شود.

نکات طلایی برای تهیه مارمالاد توت فرنگی

  • در پایان کار اگر مارمالاد کاملا نرم و له نشده بود می توانید آن را داخل مخلوط کن بریزید.
  • برای تهیه مارمالاد می توانید به جای استفاده از ژلاتین بگذارید تا مربا غلیظ تر شده و در پایان ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو به آن اضافه نمایید.

روش پخت مارمالاد توت فرنگی

آموزش تهیه مارمالاد توت فرنگی بدون ژلاتین

مارمالاد توت فرنگی را می توانید با روش های مختلفی تهیه کنید که ذر ادامه مطلب دستور تهیه آن را به شما همراهان عزیز آموزش خواهیم داد بنابراین پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب هراه ما باشید.

مواد لازم :

  • شکر : پانصد گرم
  • توت فرنگی : پنجاه گرم
  • آب لیمو :یک قاشق غذا خوری

آموزش تهیه مارمالاد توت فرنگی

نحوه تهیه :

ابتدا سر اضافی توت فرنگی و برگ های آن را گرفته و در صورتی که قسمتی از آن خراب بود با چاقو آن را جدا کرده سپس داخل لگن مناسبی آب ریخته و توت فرنگی ها را داخل آن گذاشته و اجازه دهید به مدت چند دقیقه بماند.

حالا توت فرنگی ها را آبکشی کرده و اجازه دهید خشک شوند سپس قابلمه مناسبی را انتخاب کرده و داخل آن یک لایه توت فرنگی و بعد یک لایه شکر بریزید، اینکار را تا تمام شدن شکر و توت فرنگی به صورت لایه لایه تکرار نمایید.

در مرحله بعدی درب قابلمه را بسته و به منظور آب انداختن توت فرنگی ها اجازه دهید شب تا صبح داخل یخچال بماند. سپس توت فرنگی ها را با کمک مخلوط کن یا گوشتکوب به شکل پوره در آورید.

حالا مخلوط حاصل را داخل قابلمه ریخته و اجازه دهید برروی حرارت ملایم به جوش آید سپس کف ایجاد شده روی آن را گرفته و هر از گاهی آن را هم بزنید و پس از رسیدن به غلظت مورد نظر به آن آب لیمو بیفزایید.

در مرحله پایانی از طرز تهیه مارمالاد توت فرنگی، پس از زمان پانزده دقیقه حرارت را خاموش کرده و اجازه دهید خنک شود سپس مارمالاد آماده شده را داخل ظرف شیشه ای تمیز درب دار ریخته و داخل یخچال بگذارید، نوش جان.

روش تهیه مارمالاد توت فرنگی

نکات تکمیلی

۱. در صورت دلخواه می توانید کمی وانیل نیز به مارمالاد بیفزایید.

۲. اضافه کردن آب لیمو سبب پیشگیری از شکرک زدن و خوش رنگ تر شدن مارمالاد خواهد شد.

۳. بسته به شیرینی توت فرنگی مقدار شکر افزوده در آن متفاوت می باشد.

۴. در صورت ترش بودن توت فرنگی ها آب لیمو را از دستور تهیه آن حذف کنید.

۵. در زمان تهیه مارمالاد از توت فرنگی های رسیده استفاده کنید.

۶. پس از اینکه مارمالاد خنک می شود غلظت آن نیز بیشتر خواهد شد.

در این مطلب ما شما دوستان عزیز را با روش درست کردن مارمالاد توت فرنگی با طعم عالی و بی نظیر آن آشنا کردیم که امیدواریم از این مارمالاد خوشمزه لذت برده باشید و بتوانید به راحتی آن را در منزل تهیه کرده و با افراد خانواده خود لحظات خوبی را در کنار یکدیگر داشته باشید. در صورت تمایل برای آشنایی با روش پخت انواع مارمالاد کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *