دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نمای ساختمان ۱۴۰۲ با ۳۸ طراحی خاص و مدرن

  • محدثه خاکشور
  • ۴ خرداد ۱۴۰۲
  • ۰

یکی از بخش های مهم هر ساختمانی اعم از مسکونی و یا تجاری و اداری، نمای ساختمان می باشد که در سبک های مختلفی تقسیم بندی می شوند. در این مطلب تصاویر متفاوت و لوکسی از نمای ساختمان ۱۴۰۲ را با همراهی شما به نمایش می کشیم.

نمای ساختمان به شکل ظاهری بنا گفته می شود که در واقع هویت ساختمان بوده و اخیرا از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. در طراحی این بخش از ساختمان لازم است به موارد بسیاری توجه گردد که از جمله آن می توان به هماهنگی داشتن طراحی داخلی و نمای بیرونی اشاره داشت. در ادامه به انواع طرح نما و و نکات و متریال های کاربردی و نیز سبک های طراحی نمای ساختمان می پردازیم.

ایده های لوکس و مدرن نمای ساختمان ۱۴۰۲

نمای ساختمان ۱۴۰۲ با طراحی های شیک و مدرن

ساختمان ها از نظر کاربری دارای انواع گوناگونی هستند که به دنبال همین متنوع بودن، طرح های مختلفی از نمای مسکونی، نمای ویلایی، نمای اداری و نمای تجاری را شامل می شوند. دلیل این همه اصرار به دقت بر روی طراحی و اجرای نمای ساختمان نتیجه ی کاری زیبا و باکیفیت است؛ از جمله  مزایای مانع از آلودگی صوتی شدن، افزایش زیبایی شکل ظاهری بنا، محافظت از ساختمان در وضعیت جوی گوناگون و بالاهای طبیعی و مانع شدن از اتلاف انرژی می باشد.

 

طراحی نمای ساختمان و آشنایی با سبک های طراحی

ایده های مدرنی از نمای ساختمان ۱۴۰۲

آشنایی با سبک های طراحی نمای ساختمان

برای طراحی نمای ساختمان بسته به سبکی که در ساخت بنا و نیز طراحی داخلی آن به کار گرفته شده است، می توان از سبک های مختلف مدرن، کلاسیک، نئو کلاسیک و مینیمال بهره برد.

ایده هایی دلباز و لوکس از نمای ساختمان ۱۴۰۲

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

نمای ساختمان با طراحی های مدرن و به روز

نمای ساختمان با طراحی های جذاب و جدید

سبک طراحی نمای مدرن

سبک طراحی ساختمان مدرن از قانون و اصول معماری مدرن تبعیت می نماید و برخلاف طراحی کلاسیک دارای طرح و اشکال ساده است. این سبک بر اساس جدیدترین طرح های جدید جهت طراحی داوطلب شده و پیش می رود. بکارگیری متریال های مختلف در آن مجاز است که موجب افزایش زیبایی نما می گردد. متریال هایی مانند فلز، شیشه، کامپوزیت در طرح و سبکی جدید و زیبا همراه نورپردازی گوناگون و نیز رنگبندی و راهکارهای گوناگون باعث زیباتر شدن نما می گردند.  در رابطه با قیمت نیز می توان گفت که سبک مدرن برای طراحی نمای ساختمان در مقایسه با سایر سبک ها در صورت بهره بردن از این متریال ها مقرون به صرفه و مناسب تر می باشد.

ایده هایی خاص ازنمای ساختمان ۱۴۰۲

طراحی نمای ساختمان و آشنایی با سبک های طراحی

سبک طراحی نمای کلاسیک و نئو کلاسیک

سبک کلاسیک یکی از سبک های محبوب برای طراحی نمای ساختمان می باشد که متقارن بودن در آن از اهمیت بالایی برخوردار بوده و سبکی اصیل محسوب می شود. با استفاده از المان های خاص و زیبا در نمای بنا منجر به زیباتر شدن شکل ظاهری آن می نمایید. در سبک طراحی نئوکلاسیک از ستون های گوناگون و نیز مصالح سنگ و چوب به منظور افزایش زیبایی بهره برده می شود. سبک طراحی رومی نشات گرفته از معماری از روم قدیم است که در آن ستون هایی کلفت و شیک به کار رفته است.

طراحی نمای ساختمان و آشنایی با سبک های طراحی

ایده های لاکچری و زیبای نمای ساختمان ۱۴۰۲

طراحی نمای ساختمان و آشنایی با سبک های طراحی

سبک طراحی نمای مینیمال

سبک طراحی مینیمال برای نمای ساختمان خیلی ساده و بی هیچ نوع تزیین های اضافه می باشد که در آن از متریال های کمتری بهره برده شده و کارایی ساده و راحتی این سبک طراحی موجب مورد توجه قرار گرفتن آن شده است. برخلاف سبک طراحی مدرن، سبک طراحی نمای ساختمان مینیمال کمتر در ایران استقبال می گردد.

طراحی نمای ساختمان و آشنایی با سبک های طراحی

طراحی نمای ساختمان و آشنایی با سبک های طراحی

متریال های کاربردی در  طراحی نما و نکات مهم برای آن

سنگ طبیعی، سنگ مصنوعی تراورتن، شیشه، کامپوزیت، آجر، بتن اکسپوز از متریال های کاربردی برای این طراحی و اجرا هستند. همچنین برای این منظور نیاز است به یکسری نکات مهم توجه نمایید که از جمله ی آنها می توان به معماری ساختمان، نورپردازی نما، تعرفه طراحی نما، هارمونی داشتن نما با سازه، هارمونی داشتن با معماری شهری، اصل های طراحی نمای بنا، سازگار بودن با شرایط آب و هوایی و سبک معماری، پویانمایی در طراحی نمای ساختمان اشاره داشت.

ایده هایی زیبا و شیک از نمای ساختمان ۱۴۰۲

طرح هایی متفاوت از نمای بنای ۱۴۰۲

نمای ساختمان جدید و خاص

ایده های زیبا و منحصر به فرد نمای ساختمان ۱۴۰۲

نمای ساختمان با طراحی های به روز و زیبا

ایده های متفاوتی از نمای ساختمان ۱۴۰۲

طرح هایی لاکچری و زیبا از نمای بنای ۱۴۰۲

ایده های زیبا و مدرن نمای ساختمان ۱۴۰۲

نمای ساختمان با طراحی های لاکچری

طراحی نمای ساختمان و آشنایی با سبک های طراحی

طرح هایی زیبا و به روز از نمای بنای ۱۴۰۲

نمای ساختمان زیبا و آشنایی با نکات و اصول آن

طرح هایی منحصر به فرد از نمای بنای ۱۴۰۲

طرح هایی لاکچری از نمای بنای ۱۴۰۲

نمای ساختمان جدید و به روز

 

نمای ساختمان جذاب و خاص

طرح هایی لوکس از نمای بنای ۱۴۰۲

ایده های زیبا و منحصر به فردی از نمای ساختمان ۱۴۰۲

نمای ساختمان با طراحی های لوکس و منحصر به فرد

ایده هایی زیبا و جذاب ازنمای ساختمان ۱۴۰۲

نمای ساختمان جدید و خاص

نمای ساختمان با طراحی های جدید و مدرن

در این مطلب آرگا شما را با ایده هایی زیبا و شیک از نمای ساختمان ۱۴۰۲ آشنا کردیم، امیدواریم مورد توجه شما واقع شده باشد. همچنین برای آشنایی و مشاهده تصاویر نمای بیرونی ساختمان های شیک و جدید و نیز و ترند دکوراسیون ۱۴۰۲ بر روی لینک ها کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *