دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تقویت ابرو با ۸ راهکار طبیعی و فوق العاده

  • ندا خوشرو
  • ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

داشتن ابرو های پرپشت و زیبا آرزوی اغلب خانم ها است, در ادامه این مطلب ۸ روش طبیعی برای تقویت ابرو ها را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم که امیدواریم با کمک این روش ها بتوانید ابرو های زیبا و پرپشتی داشته باشید.

یکی از مهم ترین اجزای صورت که به قاب چشم ها نیز معروف هستند ابروها می باشند بنابراین با داشتن ابروهای زیبا و جذاب حالت چشم ها نیز کاملا متفاوت می شود. تقویت ابرو ها با روش های خانگی و طبیعی از انواع روش های ایده آل برای داشتن ابروها با فرم خاص و متفاوت است.

با مژه ها و ابروهای پرپشت چهره شما زیبا تر و جذاب تر به نظر می رسد. روش های طبیعی و شیمیایی زیای برای تقویت مژه ها و تقویت ابروها وجود دارند که بهتر است شما برای جلوگیری از صرف هزینه های زیادی و آسیب های کمتر از روش های طبیعی برای تقویت مژه و ابروی خود استفاده کنید.

تقویت و رشد ابرو با روش های طبیعی

۸ روش طبیعی و خانگی برای تقویت ابروها

اغلب خانم ها با مشکل ریزش ابروها و خالی شدن قسمت هایی از ابروها مواجه هستند که با کمک روغن ها و مواد گیاهی و طبیعی می توانند ابروهای خود را برای از بین بردن این مشکلات تقویت کنند همچنین پرپشت شدن ابروها نیز با کمک مواد طبیعی و خانگی امکان پذیر است. ۵ راهکار طبیعی و شگفت انگیز برای تقویت ابروها را در ادامه به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

تقویت کردن ابرو ها با راهکارهای خانگی

۱. تقویت ابروها با کمک تخم مرغ

یک قاشق چایخوری از زرده و سفیده تخم مرغ را در ظرف مناسبی بریزید و آن ها را با یکدیگر مخلوط کنید و به مدت ۵ دقیقه مخلوط سفیده و زرده تخم مرغ را روی ریشه موهای ابرو قرار دهید و سپس بعد از مدت زمان ذکر شده ابرو هایتان را با کمک آب ولرم بشویید سپس ابروهایتان را با کمک برس ابرو مرتب کنید.

تقویت کردن ابرو ها با کمک تخم مرغ

  •  آرون گروپس

۲. استفاده از روغن های طبیعی برای تقویت و رشد ابروها

برخی از اوقات به دلیل بالا رفتن سن و استرس و … ابروها شروع به ریزش می کنند و قسمت هایی از ابروها خالی می شوند که در چنین مواقعی شما می توانید برای حل این مشکل هر شب با کمک روغن زیتون ابروهای خود را ماساژ دهید سپس صبح بعد از بیدار شدن ابروهایتان را با کمک آب ولرم بشویید.

روغن زیتون برای تقویت کردن ابرو ها تقویت ابرو ها با 5 روش طبیعی

۳. مخلوط سیر و روغن زیتون برای تقویت ابروها

برای رشد و تقویت ابرو ها ابتدا یک لیوان روغن زیتون را در ظرف مناسبی بریزید سپس یک سیر را به طور کامل در روغن زیتون خرد کنید و بعد از گذشت ۷ روز تکه های سیر را از روغن زیتون خارج کنید و مقداری از آن را در مسیر رشد ابرو ها بمالید.

تقویت کردن ابرو با سیر و روغن زیتون

۴. تقویت کردن ابروها با روغن بادام

یکی از راه های مناسب برای تقویت و رشد ابرو ها ماساژ دادن ابروها با کمک روغن بادام است. بهتر است قبل از خواب ابروهای خود را با کمک روغن بادام به مدت ۱۰ دقیقه ماساژ دهید و سپس صبح بعد از بیدار شدن صورتتان را با آب ولرم بشویید. در صورت دسترسی نداشتن به روغن بادام می توانید از روغن کرچک و یا روغن زیتون نیز استفاده کنید.

روش های طبیعی برای تقویت کردن ابرو ها

۵. پرپشت کردن ابروهای خالی و کم پشت با پوست فندق

پوست چوبی فندق را از مغز فندق جدا کنید و سپس آن را بسوزانید و خاکستر پوست فندق را روی ابروی خود بمالید و به مدت ۱۵ دقیقه ابروها را به خوبی ماساژ دهید.

  تقویت ابرو با کمک فندق     تقویت و رشد ابرو ها

۶. تقویت ابروها با آب پیاز

یکی دیگر از درمان های خانگی برای متراکم شدن، رشد سریع و همچنین تقویت ابرو ها استفاده از آب پیاز می باشد چرا که دارای گوگرد می باشد و سبب بهبود بافت کلاژنی مورد نیاز رشد ابروها می گردد. علاوه بر آن در تقویت فولیکول های مو نیز موثر می باشد. برای این منظور باید پیاز کوچکی را رنده نمایید و آب آن را بگیرید و بعد صاف کنید. بعد آن را به ابروها بمالید(مراقب چشم های خود باشید) و به مدت ۵ دقیقه ماساژ دهید و صبر کنید تا ابروهایتان خشک شوند، بعد ابروها را آب سرد شستشو دهید و یا با پاک کننده ملایمی تمیز نمایید. این عمل را روزانه یک مرتبه و در طول چند هفته انجام دهید.

تقویت ابروها با آب پیاز

۷. تقویت ابروها با آلوئه ورا

این گیاه دارای خاصیت مرطوب کنندگی می باشد و به دلیل وجود برخی آنزیم ها به فولیکول های مو و ابروها جهت تقویت، رشد و ضخیم تر شدن کمک می نماید. به دو روش می توان آن را مورد استفاده قرار داد اول اینکه می توانید قسمت ژلاتینی یک برگ آلوئه ورا را روی ابروها به آهستگی ماساژ دهید. بعد اجازه دهید خشک شود و نیم ساعت بگذرد. در نهایت ابروها را با آب ولرم شستشو دهید. دوم اینکه ژله آلوئه ورا را به میزان یک دوم قاشق چایخوری با کمی روغن نارگیل و عسل مخلوط نمایید و بر روی ابروها قرار دهید و بمالید. پس از گذشت نیم ساعت ابروها را بشویید. در طول روز یک مرتبه می توانید یکی از این روش ها را انجام دهید و به نتیجه دلخواه برسید.

ژله آلوئه ورا برای تقویت ابروها

۸. تقویت ابروها با شیر

روش موثر دیگری که می تواند علاوه بر رشد و ضخیم تر شدن و پرشت شدن و تغذیه ریشه ابروها و موها کمک نماید، استفاده از شیر می باشد که حاوی مواد مغذی و پروتئین است. برای این منظور می توانید کمی شیر را درون کاسه ای بریزید و با پنبه ای که به شیر آغشته می کنید به آهستگی روی ابروهای خود بمالید و پس از خشک شدن ابروها می توانید با آب گرم شستشو دهید. تا زمان حصول نتیجه می توانید از این شیوه درمانی استفاده کنید.

تقویت ابرو با شیر

اغلب خانم ها برای رفع مشکلات ابرو و مو از محصولات شیمیایی استفاده می کنند که این روش های شیمیایی و غیر طبیعی دارای عوارض زیاد و هزینه های بالایی هستند و بهتر است راهکارها و روش های طبیعی را جایگزین این روش ها کنید. در این بخش از سلامت مو مجله آرگا با انواع روش های طبیعی و خانگی مفید برای تقویت ابرو ها آشنا شدید شما می توانید با کمک این روش های کم هزینه ابروهای آسیب دیده خود را به خوبی تقویت کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *