دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تزیین هفت سین ۱۴۰۲ با انواع خلاقیت های شیک و جذاب

  • منصوره رمضان زاده
  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
  • ۰

با توجه به این که همزمان با آغاز سال نو یکی از دغدغه های اصلی افراد چیدن سفره هفت سین بوده که از جمله رسوم مهم عید نوروز به حساب آمده در نتیجه افراد خوش ذوق و خوش سلیقه همواره به دنبال جدیدترین ایده ها متناسب با تم و رنگ سال جدید می باشند از این رو آشنایی با مدل های مختلف تزیین هفت سین ۱۴۰۲ می توانند بسیار کمک کننده و مفید باشد.

یکی از آیین های زیبا و کهن ایرانی که هر ساله با فرا رسیدن فصل بهار به برگزاری آن می پردازند جشن نوروز بوده که آداب و تدارکات مخصوص به خود را داشته و ایرانیان به مناسبت این ایام عید به چیدمان یک سفره هفت سین زیبا با سلیقه و هنر خود می پردازند و در لحظه سال تحویل دور آن جمع می شوند و به استقبال سال نو می روند. در همین راستا تصمیم داریم در این مطلب برای ایده گرفتن شما عزیزان مجموعه ای جذاب از انواع تزیین هفت سین ۱۴۰۲ را به نمایش بگذاریم.

مدل های جالب چیدمان هفت سین

ایده های شیک تزیین هفت سین ۱۴۰۲

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و تمام شدن اسفند ماه افراد به انجام اعمال و کارهای مختلفی از جمله خرید، تغییر دکوراسیون منزل، خانه تکانی، تزیین سفره هفت سین و … به منظور آماده شدن برای عید نوروز می پردازند تا بتوانند به بهترین نحو ممکن مراسم جشن سال نو را برگزار کنند و سال جدید خود را با شادی و انرژی کامل آغاز نمایند.

همانطور که از اسم هفت سین مشخص بوده این مجموعه شامل هفت جزء از قبیل سمنو، سبزه، سیر، سکه، سماق، سیب و سرکه می باشد که هر کدام نماد و بیانگر مفهوم و معنی خاصی می باشند و به همین خاطر در کنار هم جمع آوری شده و بر روی یک سفره یا یک میز چیده می شوند تا سالی نیکو و پر از خیر و برکت را به ارمغان آورند.

در کنار این هفت عنصر سفره هفت سین اجزای دیگری همچون تخم مرغ رنگی، ماهی قرمز، آینه و قرآن و … به همراه نماد سال جدید که یک حیوان خاص می باشد و عروسک و مجسمه آن را معمولا قرار می دهند بنا به سلیقه افراد در نظر گرفته شده و سپس به چیدمان و تزیین آن ها می پردازند.

سبک های خاص دیزاین هفت سین

هر کسی طبق فضایی که برای چیدن هفت سین در نظر گرفته امکان دارد اجزای آن را بر روی زمین پهن کند و یا این که بر روی یک میز بچیند. انتخاب مدل هفت سین و نوع ظروفی که اجزای هفت سین را داخل آن قرار می دهند بستگی به سلیقه افراد دارد. به عنوان مثال در صورت تمایل به استفاده از سبک سنتی می توان از ظروف سفالی، مسی و میناکاری استفاده کرد و اگر می خواهید سبکی مدرن و متفاوت را انتخاب کنید استفاده از ظروف بلوری، ظروف رزین و … ایده ای بسیار جذاب و خاص می باشد.

سبک های زیبا دیزاین هفت سین

بهتر است بدانید که برای داشتن یک هفت سین شیک و متفاوت باید تمامی اقلام آن را به زیبایی و ظرافت کامل در کنار هم چیده و تزیین نمایید. همانطور که گفته شد انتخاب ظروف هفت سین عامل تاثیرگذاری در این زمینه می باشد که باید نهایت هنر و خلاقیت خود را به خرج دهید تا بتوانید بهترین دیزاین را ارائه دهید. در ادامه به منظور الگویرداری مدل هایی زیبا و بی نظیر از انواع چیدمان هفت سین را در اختیارتان قرار داده ایم.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

ایده های جدید چیدمان هفت سین ایده های زیبا چیدمان هفت سین سبک های جدید دیزاین هفت سین سبک های زیبا تزیین هفت سین سبک های متفاوت دیزاین هفت سین 1402 سبک های متفاوت تزیین هفت سین 1402 چیدمان جذاب هفت سین   ایده های شیک دیزاین هفت سین مدل های خاص دیزاین هفت سین 1402 ایده های جذاب دیزاین هفت سین 1402 ایده های خاص تزیین هفت سین 1402 سبک های شیک دیزاین هفت سین ایده های زیبا چیدمان هفت سین انواع دکور هفت سین شیک  سبک های زیبا چیدمان هفت سین 1402 تزیین بی نظیر هفت سین 1402 سبک های خاص تزیین هفت سین ایده های جالب دیزاین هفت سین 1402 سبک های جذاب چیدمان هفت سین چیدمان هفت سین جذاب 1402 سبک های جالب دیزاین هفت سین 1402 تزیین خاص هفت سین 1402 تزیین جذاب سفره هفت سین ایده های جدید تزیین هفت سین سبک های شیک چیدمان هفت سین چیدمان هفت سین شیک 1402 سبک های جالب دیزاین هفت سین 1402 تزیین شیک هفت سین 1402

تصاویری که ملاحظه نمودید مدل هایی زیبا و خاص از تزیین هفت سین ۱۴۰۲ بود که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت بهره و لذت را از تماشای آن ها برده باشید. همچنین می توانید برای آشنایی با ایده های بیشتر از مطالبی همچون سفره هفت سین سال خرگوش و تزیین سیب سفره هفت سین دیدن کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *