دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آموزش آرایش چشم برای عینکی ها

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
  • ۰

برای بعضی ها استفاده از عینک به عنوان یک مانع تلقی می‌شود و ما در این مطلب قصد داریم اجازه ندهیم این احساسات منفی وارد ذهن مان شوند. زمان آن فرا رسیده است که این ایده که آرایش و عینک با هم ترکیب نمی شوند را از بین ببریم. در واقع استفاده از عینک بر ظاهر زیبایی برخی از افراد بسیار تاثیرات مثبتی می گذارد. عینک ها، به خصوص مدل های شیک آن میتوانند توجه را به چشمان شما جلب کنند.

اموزش ارایش چشم برای عینکی ها

درست است که افراد عینکی مشکلاتی اعم از بخار گرفتن شیشه عینک در هوای سرد، یا تعریق پوست ناشی از استفاده از کرم در ناحیه بینی و زیر دماغی و بالشتک را بیشتر از سایر افراد تجربه میکنند اما همانطور که چهره هر فرد متفاوت است، نوع آرایش هر کس نیز با دیگری فرق میکند. گاهی ممکن است برای رفع سیاهی های دور چشم در زیر عینک یا کشیدن خط چشم در حالیکه فریم عینک مشکی است و بالای پلک را میپوشاند تنظیمات آرایشی بخصوصی لازم باشد، که در ادامه به این موارد خواهیم پرداخت.

از شما دعوت میکنیم به خواندن ترفندهای ساده ما ادامه دهید تا با استفاده از عینک، تکنیک آرایش چشم خود را کامل کنید. ما بهترین نکات آموزش ارایش چشم برای عینک‌ی ها را در زیر گردآوری کرده‌ایم.

 

۸ ترفند مهم آرایشی برای عینکی ها

۱. زیاد کرم پودر استفاده نکنید

یکی از رایج‌ترین مشکلات، فرورفتگی، لک‌های قرمز و خراش‌هایی است که روی بالشتک‌های بینی و پل عینک ایجاد میشود. این یک مورد واضح است، اما هرچه تعداد لایه های کرم پودر صورت خود را بیشتر کنید این فرورفتگی بیشتر به چشم می‌آید. بنابراین هنگامی که زیرسازی خود را انحام میدهید، از زدن کرم زیاد روی این نواحی خودداری کرده و برای مناطقی که بیشتر نیاز دارید، از کانسیلر استفاده کنید. توصیه مهمی که به شما می‌کنیم این است که پوست‌ روی پل بینی‌تان را کاملاً مات نگه دارید، در غیر این صورت بالشتی های عینک می‌لغزند و آرایش را پاک می‌کند.

فونداسیون و کانسیلر خود را با مقداری پودر ست کنید. روی نواحی زیر چشمان خود و در ناحیه T (بینی، پیشانی، چانه و استخوان گونه) تمرکز کنید. این به تنظیم آرایش و جلوگیری از لکه دار شدن آن در طول روز کمک می کند. پودر فیکساتور ارایش را روی پل بینی خود جایی که عینک شما قرار دارد بریزید، زیرا عرق در اینجا جمع می شود. اگر تثبیت کننده ندارید، مقدار آرایش را در آن ناحیه کاهش دهید تا لک کمتر آشکار شود.

۲. در نظر بگیرید که ابروهای شما به چه میزان آرایش نیاز دارند

بسته به فریم شما، ابروهای شما ممکن است کم و بیش برجسته باشند. اگر فریم‌ها نازک، ظریف و گردتر هستند، ابروهای شما برجسته می‌شوند، بنابراین ارزش آن را دارد که کمی وقت بیشتری صرف کنید تا مطمئن شوید که مرتب هستند. اگر قاب‌های شما ضخیم‌تر و مستطیلی‌تر هستند، زمان زیادی را روی آنها تلف نکنید زیرا نمی‌توانید آنها را ببینید.

به خاطر داشته باشید که اگر لنزهای شما ناحیه چشم شما را بزرگ می کند، رشد مجدد ابروها بیشتر قابل مشاهده خواهد بود، بنابراین موچین را در دست داشته باشید تا هر موی زائدی را از بین ببرید.

اموزش ارایش چشم برای عینکی ها

۳. خط چشم و سایه چشم خود را تنظیم کنید

در ادامه ترفندهای آموزش ارایش چشم برای عینکی ها، یک راه بی‌خطر برای برجسته‌کردن چشم‌ها، خط چشم است، خواه در بین مژه‌ها طرح بکشید تا توهم حجم بیشتری را ایجاد کنید، یا با کشیدن خط چشم بال‌دار روی شکل بادامی تأکید کنید. اگر لنزهایتان چیزها را بیش از حد بزرگ‌نمایی می‌کنند، انتهای خط چشم خود را با یک سایه تیره و دودی کاور کنید. اگر عینک‌، چشم‌هایتان را کوچک‌تر نشان می‌دهد؛ با کمی زدن سایه در خط درونی پلک و کشیدن خط چشم دنباله دار به شکل چشم گربه‌ای آن‌ها را گشاد کنید. از سایه‌های روشن‌تر (مانند شامپاین‌ها و قهوه‌ای کم‌رنگ) استفاده کرده و حتی می‌توانید درخشش‌ آنرا کمی بیشتر از حد معمول کنید.

۴. مژه های خود را فر کنید

برای خانم هایی که عینک میزنند، فر بودن مژه ها نسبت به بلند بودن آنها اهمیت بیشتری دارد. این بدان معنی است که مژه‌های شما هر بار که پلک می‌زنید، در اثر تماس لنز را مسواک نمی‌زنند. اگر مژه های شما در حال حاضر کاملا بلند است، هنگام استفاده از عینک، از ریمل ضدآب استفاده کنید، به این ترتیب این فرمول در طول روز تکان نمی خورد و زیر چشم ریزش نمیکند.

۵. ریمل مناسب را انتخاب کنید

یکی دیگر از نکات ارایش چشم برای عینکی ها زدن ریمل است. اما این مورد گاهی با مشکلاتی همراه است. از آنجایی که عینک بسیار نزدیک به چشمان شما می نشیند، تمایل (نسبتا آزاردهنده ای) به لکه زدن ریمل دارد که می تواند منجر به پوسته های سیاه روی لنز و فریم شما شود. نه تنها با عینک های نامرتب مواجه می شوید، بلکه ریمل کاملاً زده شده خود را نیز خراب می کنید. برای جلوگیری از انتقال ریمل بر روی عینک، محصولی که استفاده می کنید بسیار مهم است.

ریمل ضد آب را امتحان کنید. اگر با پوسته پوسته شدن یا چسبیدن مژه هایتان به لنز مشکل دارید، به سادگی ریمل معمولی را با یک فرمول ضد آب یا خشک تعویض کنید. این ریمل بسیار مقاوم تر و ماندگارتر از ریمل معمولی است و شما متوجه بهبود چشمگیر و فوری خواهید شد! پیشنهاد می کنیم از فرمول کرمی و مرطوب کننده استفاده کنید که احتمال خشک شدن و پوسته پوسته شدن آن کمتر است.

۶. کانسیلر

عینک ها سایه های بیشتری را در اطراف ناحیه چشم ما ایجاد می کنند و اگر لنزهای ذره بین داشته باشند، سایه های موجود زیر چشم ما را نیز برجسته می کنند و هر گونه چین و چروک را در آرایش ما نشان می دهند. بهترین گزینه شما یک کانسیلر مات منعکس کننده نور برای مقابله با سایه ها است که تغییر رنگ را خنثی می کند و ثابت می ماند.

با یک برس مقداری کانسیلر زیر چشم خود بزنید. این به پنهان کردن حلقه های سیاه و روشن شدن چشمان شما کمک می کند. با استفاده از یک برس یا انگشت حلقه به آرامی آن را به ناحیه زیر چشمان خود بکشید. آن را به شکل V به سمت پایین مخلوط کنید. به سراغ کانسیلرهای زرد رنگ زیر چشم بروید. این کار در برابر رنگ های مایل به آبی و خاکستری عملکرد بهتری داشته و به پنهان کردن بیشتر آنها کمک می کند.

اموزش ارایش چشم برای عینکی ها

۷. رژگونه

رژگونه را به حداقل برسانید. گرد و غبار ملایم رژگونه خوب است، اما وقتی عینک از قبل چهره شما را برجسته می کند، به راحتی می توان از روی آن عبور کرد. اگر از رژگونه استفاده می کنید، آن را روی سیب گونه های خود بمالید. آن را به سمت بالای گوش و پایین به سمت خط فک خود مخلوط کنید.

اگر عینک شما از سیم یا پلاستیک رنگی ساخته شده است، رژگونه مات را امتحان کنید. اگر فریم عینک شما به رنگ لاکی است، رژگونه ای با درخشندگی ملایم امتحان کنید. به جای آن روی استخوان گونه خود بزنید تا ظاهری زاویه دارتر داشته باشید.

۸. رژ لب خود را انتخاب کنید.

قانون کلی آرایش این است که یا سایه چشم پررنگ را با لب های خنثی ست کنید یا رژ لب پررنگ را با سایه چشم خنثی ترکیب کنید. از آنجایی که عینک چشم ‌های شما را برجسته می‌کند، انتخاب مناسب معمولاً یک رژلب کم رنگ یا برق لب است. اگر فریم عینک شما نازک است و می‌خواهید توجه به چشم‌هایتان را به حداقل برسانید، می‌توانید رژ لب پررنگ‌تری را امتحان کنید. رژ لبی را در نظر بگیرید که با رنگ فریم عینک شما مطابقت یا مکمل باشد.

تطبیق سبک آرایش چشم با فریم عینک

اکثر مردم هنگام انتخاب فریم جدید خود رنگ های خنثی از جمله مشکی، قهوه ای یا حتی لاک پشتی را ترجیح می دهند. این انتخاب های رایج، هماهنگی با رنگ مو، چشم و پوست را آسان تر می کند. با این حال، ممکن است بخواهید انتخاب های جسورانه تری داشته باشید. هنگام انتخاب فریم های جدید، از عینک هایی استفاده کنید که به اندازه کافی بزرگ هستند تا کل چشم شما را نشان دهند. اینها به نسبت سایزهای کوچکتر آرایش شما را کمتر مخدوش میکنند.

انتخاب یک آرایش عالی برای عینک نباید افراطی باشد و باید چیزی را انتخاب کنید که بتوانید با استفاده از آن احساس راحتی و اعتماد به نفس داشته باشید. مثلا به جای انتخاب بنفش پررنگ، بنفش کم رنگ یا آبی را امتحان کنید. همچنین، توجه داشته باشید که رنگ های شاین و براق‌ از نظر درخشان کردن چشم‌ها معجزه می‌کنند و در عین حال همچنان در زیر مژه‌ها درخشندگی دارند. ترفند دیگری برای باز کردن چشمان، این است که روی پلک درونی خط چشم سفید بزنید. این باعث می شود چشمان شما بزرگتر و روشن تر به نظر برسند و شما را سرحال تر نشان دهد.

استفاده از عینک توجه را به چشم‌های شما جلب می‌کند. فریم های ضخیم بزرگتر و جسورتر هستند. ولی اغلب در رنگ‌های تیره موجودند. فریم های نازک هم چنین به برجسته کردن ویژگی های صورت شما کمک می کنند. فرضا میتوانید از رژلب های رنگ قرمز یا صورتی روشن برای آرایش لب خود استفاده کنید. اگر به دنبال فریم‌های ضخیم‌تر هستید، یک برق لب با رنگ خنثی را امتحان کنیداین موارد تعادل خوبی را در آرایش شما نیز حفظ می کنند. مهم ترین نکته ای که در انتخاب لنز جدید باید به خاطر بسپارید این است که آنها به بهترین شکل شما را نشان دهند. شکل عینک شما نباید با استایل شما تضاد داشته باشد.

 

جمع بندی:

آرایش بدون شک یکی از بزرگترین موهبت ها برای پنهان کردن عیوب یا ناهمواری های پوست شماست. شما میتوانید با میکاپ برخی از ویژگی های صورت خود را برجسته تر یا حتی کوچکتر نشان دهید. چه از آرایش کامل صورت لذت ببرید یا فقط کشیدن یک خط چشم و ریمل کلاسیک را ترجیح دهید، احتمالاً به خوبی از مشکلات اجتناب ناپذیری که هنگام استفاده از عینک در طول روز با آن مواجه می شوید، آگاه هستید. لکه های کرم پودر روی فریم های عینک یا ذرات ریمل روی لنزها مشکلاتی هستند که افراد عینکی با آن سروکار دارند. اگر از اینکه عینک آرایشتان را خراب می کند خسته شده اید، این مطلب بخوبی میتواند به شما کمک کند. سعی کرده ایم نکات و ترفندهای مفیدی را که باید برای آرایش چشم های عینکی بدانید به شما ارائه کنیم.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *