دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه سیر ترشی کاراملی یک چاشنی خوشمزه و متفاوت

  • ستایش بهبودی
  • ۲۸ اسفند ۱۴۰۱
  • ۰

ترشی نوعی چاشنی است که با دستور های تهیه مختلف و طعم های مختلفی در سراسر جهان تهیه می گردد. ترشی سیر کاراملی یک نوع ترشی می باشد که با استفاده از سیر، سرکه و شکر تهیه می گردد. طرز تهیه سیر ترشی کاراملی در این مظب قرار دارد.

سیر ترشی کاراملی یکی از ترشی های محبوب بین مردم است که نیاز به مدت زمان طولانی ندارد که تبدیل به یک ترشی خوشمزه شود. شما می توانید در زمان کمی مواد اولیه سیر ترشی کاراملی را درست کنید و حتی بعد از ۲۰ الی ۳۰ روز می توان آن را کنار انواع غذا سرو کرد اما هر چقدر بیشتر بماند بهتر است. طرز تهیه سیر ترشی کاراملی بسیار راحت است و زمان زیادی نمیبرد. در این مطلب طرز تهیه سیر ترشی کاراملی با طعمی عالی قرار گرفته است که شما می توانید آن را در کنار انواع غذا سرو کنید.

سیر ترشی در کنار انواع غذاهایی که با نان و یا برنج میل می شوند قابل سرو کردن است. معمولا سیر ترشی را هم در کنار آبگوشت و کله پاچه سرو می کنند. برای تهیه این ترشی نیاز به مواد اولیه زیادی ندارید و با استفاذه از ۴ مواد اولیه که مهم ترین آن سیر است آن را تهیه کنید.

سیر ترشی کاراملی خوشمزه

مواد لازم

  • شکر ۵۰۰ گرم
  • سیر ۲ کیلو
  • نمک ۲ قاشق غذاخوری
  • سرکه قرمز ۱ و نیم لیتر

طرز تهیه سیر ترشی کاراملی با طعمی عالی

ابتدا برای تهیه سیر ترشی کاراملی سیر ها را بشویید. سپس یک قابلمه را تا نیمه آب کنید و بر روی حرات قرار دهید. سپس وقتی که آب به جوش آمد سیر را به قابلمه بی افزایید و حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کنید تا سیر ها در آب جوش بجوشند.

بعد از گذشت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه سیر ها را آبکش کنید و بر روی آن ها آب سرد بگیرید و دانه دانه کنید. یک دستمال حوله ای بردارید و سیر ها را روی دستمال بریزید تا خشک شوند. حالا یک تابه مناسب بردارید و بر روی حرارت کم قرار دهید.

در ادامه شکر را به درون ماهی تابه بی افزایید و تا زمانی که به کارامل تبدیل شود و رنگ آن کاراملی شود. در حینی که شکر تبدیل به کارامل می شود با یک دستگیره ماهی تابه را تکان دهید تا شکر هم بخورد. از قاشق استفاده نکنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

نمک و سرکه را به ماهی تابه اضافه کنید و دوباره ماهی تابه را تکان دهید تا مخلوط شوند. وقتی کارامل یا همان شکر در سرکه به طور کامل حل شد باید آن را بر روی سیر ها بریزید. برای این منظور سیر ها را در ظرف مورد نظر بریزید و کارامل را بر روی آن بریزید.

طرز تهیه سیر ترشی کاراملی خوشمزه

ترشی شما بعد از گذشت ۲۰ الی ۳۰ روز آماده است و می توانید در کنار غذاهایتان سرو کنید. برای مشاهده انواع ترشی های متنوع و خوشمزه بر روی لینک قرار داده شده در مطلب کلیک کنید.

 

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *