دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تقویت مو با استفاده از ۹ ماسک مو طبیعی

  • پرستو محمدی
  • ۳ دی ۱۳۹۹
  • ۰

برای اینکه مو هایتان را به روش صحیح تقویت کنید باید ساختار مو را بشناسید و بدانید در چه حالتی مو هایان ضعیف است از این رو باید با تمام ویزگی های مو های سالم و ضعیف آشنا شوید و ماسک های طبیعی تقویت کننده مو را بشناسید.

تقویت مو یکی از کارهای واجبی است که هر فردی باید به آن بپردازد ولی متاسفانه افراد کمی هستند که به موهای خود توجه میکنند. قبل از اینکه ماسک برای موهایتان استفاده کنید لازم است با ساختار موها آشنا شوید و بتوانید موی ضعیف و سالم را از یک دیگر تشخیص دهید و در نهایت ماسک مناسب با موهای خود انتخاب کنید.

شناخت ساختار مو :

مو از دو بخش فولکول و ساقه ی مو تشکیل شده است.
فولیکول مو محل ساخت موها با ویژگی های مختلف و متفاوت است. ویژگی های اصلی مو بیشتر مربوط به کراتین است زیرا ۸۵ درصد مو را کراتین تشکیل داده است. مواد دیگری هم در مو موجود است که شامل رنگدانه، چربی، آب کلسیم، آهن، روی، مس و منگنز هستند.
ساقه مو از سه بخش تشکیل شده:
لایه درونی که این لایه نرم است و فقط در موهای ضخیم دیده می شود.
لایه میانی : این لایه بیشتر ویژگی های مو را شامل می شود مانند استحکام حالت مو، شکل، قابلیت کش سانی و غیره.
لایه ی خارجی یا کوتیکول: این لایه پوشاننده ی لایه ی میانی است. این لایه نقش حفاظت و تقویت از موها را برعهده دارند. اگر مو ها سالم باشند این لایه مانند آجر های مکعبی مرتب روی هم قرار می گیرند و باعث درخشش مو می شوند.

ویژگی های مو های ضعیف و آسیب دیده :

ویژگی موهای سالم و ضعیف

مو های سالم درخشندگی خاصی دارند و این بخاطر سالم بودن کوتیکول موهاست ولی کوتیکول موهای آسیب دیده بخاطر شکسته شدن بافت آنها درخشنده نیستند و کدر شده اند.
اگر انتهای موهایتان باریک است و یا چند شاخه شده است مطمئن باشید موهایتان از خشکی زیاد دچار آسیب شده اند و حتما به فکر درمان مو خوره باشید.اگر موهایتان شکننده به نظر می رسد و بد حالت شده است نشانه ی ضعف ساقه ی موهاست و باید به دنبال چاره ای برای آنها باشید.

تقویت مو با استفاده از ماسک های مفید و طبیعی :

قبل از این که روش تهیه ماسک ها را بخوانید باید روش استفاده از ماسک مو آشنا شوید:

موهایتان را خوب بشویید تا از هرگونه مواد آرایشی و بهداشتی پاک شوند بعد خیسی موهایتان را با حوله بگیرید و بگذارید موها کمی مرطوب باشند سپس ماسک مو طبیعی را بر روی مو ها قرار دهید.

ماسک تخم مرغ و روغن زیتون :

تقویت مو با ماسک های طبیعی

  •  آرون گروپس

تخم مرغ حاوی پروتیین های زیادی است و همانطور که گفته شد ساقه ی موها نیز از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده است در نتیجه استفاده از پروتئین های تخم مرغ باعث رشد بهتر موها و جلو گیری از آسیب موها می شود.
برای تهیه این ماسک زرده یک تخم مرغ را در کاسه ای بریزید و در ظرفی دیگر روغن زیتون را مقداری روی حرارت نگه دارید و گرم کنید سپس این دو را با هم مخلوط کرده و بیست دقیقه بر روی موهایتان قرار دهید.

ماسک تقویت موها با روغن زیتون و جعفری :

برای تهیه این ماسک به دو قاشق روغن زیتون و دو قاشق آب جعفری یا جعفری خرد شده نیاز دارید.
این دو را باهم مخلوط کنید و به ریشه ی موهایتان بمالید بعد موهایتان را با حوله ای گرم بپوشانید و اجازه دهید تا این ماسک یک ساعت بر روی پوست سرتان بماند. و بعد به خوبی آبکشی کنید.

ماسک تقویت موها با زرده تخم مرغ و روغن گرچک و ویتامینA

تقویت مو با ماسک های طبیعی

برای تهیه این ماسک تقویت مو به یک عدد زرده تخم مرغ و دو قاشق روغن گرچک و یه قاشق پودر ویتامین A نیاز دارید این پودر را می توانید با خالی کردن کپسول ویتامین A بدست آوردید.
این مواد را با هم مخلوط کنید و به ریشه موهایتان بزنید و پوست سرتان را به نرمی ماساز دهید این ماسک را بعد از دوساعت بشویید.

ماسک معجزه کننده برای تقویت موها :

ماسک مو تخم مرغ و عسل

یک عدد زرده تخم مرغ را با یک قاشق روغن نارگیل و یک قاشق عسل و نصف موز له شده مخلوط کنید. این ماسک برای ساقه ی موها مناسب است این ماسک را بر روی ساقه موها بگذارید و به نرمی ماساژ دهید بعد از گذشت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه میتوانید این ماسک را بشویید.

ماسک تقویتی برای موهای شکننده و نازک :

یک قاشق غذا خوری جو پخته و له شده ، یک قاشق روغن گرچک و یا روغن بادام، یک قاشق شیر را با هم مخلوط کنید و به مدت چهار ساعت این ماسک را بر روی سر خود نگه دارید و بعد به خوبی آبکشی کنید این ماسک برای تقویت موهای نازک مناسب است.

ماسک دارچین و روغن نارگیل

به منظور تقویت و رشد مو ها می توانید از ترکیب نارگیل و دارچین کمک بگیرید همچنین، دارچین دارای خواص ضد میکروبی است و کمک زیادی به رفع شوره سر، موخوره و تقویت فولیکول های مو می کند بنابراین، داخل یک کاسه یک قاشق چای خوری روغن نارگیل و یک قاشق چای خوری دارچین ترکیب کرده سپس موهایتان را به چند دسته تقسیم کنید و ترکیب به دست آمده را به قسمت پایین موهایتان اعمال کنید و در همان حالت موهایتان را جمع کرده و از کلاه سر استفاده کنید و بعد از زمان سی تا چهل و پنج دقیقه موهایتان را با شامپو و نرم کننده بشویید.

افزایش رشد مو با ماسک نارگیل و دارچین

ماسک روغن زیتون با شکر قهوه ای

برای موهای خشک استفاده از این ماسک یک راهکار عالی و موثر است زیرا، به عنوان یک نرم کننده محسوب می شود بنابراین دو قاشق چای خوری شکر قهوه ای را با یک قاشق چای خوری روغن زیتون ترکیب کرده سپس به موهایتان بزنید و اجازه دهید به مدت ده تا پانزده دقیقه بماند و در نهایت آن را بشویید.

ماسک ماست، موز و عسل

اگر دارای موهای وز هستید می توانید از این ماسک کمک بگیرید، این ماسک دارای مقادیر فراوانی لاکتیک اسید است و کمک زیادی به از بین بردن آسیب های مویی می کند، یک برش موز، یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری ماست را با هم مخلوط کرده و بر روی موهای مرطوب تان اعمال کنید سپس موهایتان را جمع کرده و با استفاده از کلاه حمام آن را کاملا بپوشانید، اجازه دهید به مدت نیم ساعت تا چهل و پنج دقیقه بماند.

روش های تقویت مو با بهترین تقویت کننده ها

ماسک آووکادو، عسل و روغن نارگیل

به دلیل اینکه این ماسک دارای بیست نوع ویتامین و ماده معدنی است باعث ترمیم موهای آسیب دیده می شود بنابراین، داخل یک کاسه یک عدد آووکادوی خرد شده را با دو عدد تخم مرغ، یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری روغن نارگیل ترکیب کرده سپس ماسک به دست آمده را به انتهای ریشه موها زده و پس از زمان پانزده تا بیست دقیقه آن را بشویید.

افزایش رشد مو با راهکارهای طبیعی

با ساختار مو و ویژگی های موهای ضعیف و آسیب دیده آشنا شدید و ماسک های موثر برای تقویت مو را نیز مطالعه کردید امیدواریم از مطالب این بخش لذت برده باشید و مطالب برایتان مفید واقع شوند. در صورت تمایل به مطالعه بیشتر از ماسک مو و مطالعه در زمینه ی سلامت مو کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *