دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

همه چیز درباره ظروف مناسب مایکروویو

  • سعیده ستاری
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب ظروف مناسب مایکروویو را از نظر شکل و جنس برای شما بیان می کنیم که پیشنهاد می کنیم حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

اگر شما در آشپزخانه خود یک مایکروویو دارید، بدون تردید یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دغدغه های شما انتخاب ظروف مناسب مایکروویو می باشد. و قطعا شما نمی دانید که ظروف چینی یا ظروف سرامیکی مناسب هستند.

معرفی ظروف مناسب مایکروویو

ظروف مناسب مایکروویو از جهت شکل و جنس

شایدم فکرمیکنی هیچ‌کدام از این‌ها مناسب نمی باشند و باید به فکر خرید ظروف دیگری باشید. بدون تردید ظروف مقاوم برای مایکروویو بسیار مهم و حیاتی هستند اینکه آگاه باشید دقیقاً چه چیزی برای مایکروفر شما مناسب است کمی دشوار است البته این موضوع به اطلاعات عمیق‌تر احتیاج دارد که ما در این مطلب تلاش کردیم درباره ظروف مناسب مایکروفر اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

ابتدایی ترین و ساده ترین ویژگی ظرف های مناسب مایکروفر بدون تردید شکل آنها می باشد شاید تاکنون به این موضوع اصلا توجه نمی کردید ولی باید بگوییم شکل ظروف نیز از اهمیت ویژه برخوردار است جالب است بدانید که ظروف گرد یا بیضی شکل خیلی کاربردی تر و بهتر از ظروف مربعی شکل می‌باشند حروف بیضی و دایره ای شکل موجب میشود تا حرارت به صورت یکنواخت به تمامی قسمت غذا برسد. ولی اگر درون ظروف مربعی غذا را بریزید کناره های غذا بدون تردید می سوزد.

ظروف گود و عمیق

همچنین تا حد ممکن تلاش کنید ظروف گود تر و عمیق تر را انتخاب نمایید که عمق ظرف شما بیشتر باشد، از این جهت این ها مناسب ترین ظروف برای غذا می باشند به صورت واضح و شفاف می توانیم بیان کنیم کاسه ها بهترین ظروف برای مایکروفر هستند بنابراین اگر خواستی ظروف مناسب مایکروفر را تهیه نمایید حتما به سراغ کاسه ها بروید.

معرفی ظروف مناسب مایکروفر

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

جنس ظرف

حالا که متوجه شده ظروف مناسب مایکروفر چه شکلی باید داشته باشند باید این موضوع را هم بدانیم که جنس ظروف چه تاثیری برای مایکروفر می گذارد همچنین باید آگاه باشیم کدام جنس از ظروف برای استفاده در ماکروفر بهترین گزینه می باشند. توجه داشته باشید ظروفی که جنس سیلیکونی دارند یا ظروفی که از مواد قابل تجزیه ساخته شده‌اند بهترین ظروف برای مایکروفر می باشند ولی در کنار آنها ظروف شیشه ای پلاستیکی ظروف سرامیکی و ظروف چینی گزینه‌های بسیار مناسبی برای مایکروفر هستند البته در این موارد یک سری نکات را هم باید دقت کنید که در ادامه به آنها اشاره می کنیم. برای پخت کیک هم می‌توانید از قالب های سیلیکونی ظروف سرامیکی نیز استفاده نمایید.

ویژگی ظرف های مناسب مایکروفر

پیش از هر چیز ایمنی مایکروفر یکی از مهمترین نکات می باشد ولی برای اینکه ایمنی مایکروفر به خطر نیفتد باید به کند این نکته توجه داشته باشید که بعضی از افراد فکر می‌کنند که ایمنی ماکروفر فقط به یک سری موارد محدود می شوند به عنوان مثال فکر می‌کنند اگر ضرب صفحه مایکروفر را هم نکند و یا موجب شکستن آن نشود همین کافی می‌باشد ولی ایمنی ماکروفر خیلی پیچیده تر و مهم تر از این موارد می باشد.

بیان ظروف مناسب مایکروویو

ظروف ضد حرارت

توجه داشته باشید که بهترین و متداول ترین روش برای مایکروفر ظروف سرامیکی شیشه ضد حرارت هستند دقت کنید هر ظرفی که خریداری می کنید بایستی حتما ضد حرارت باشد. ظروف کورل نیز عکس شیشه ساخته می شوند بنابراین این ظروف برای استفاده در ماکروفر بسیار مناسب هستند سرامیک از جمله مواردی می باشد که برای استفاده در مایکروفر بسیار مناسب بوده و خطر ندارد توجه کنید درباره ظروف سرامیکی هم بایستی حتما ظروفی را برگزینید که برای مایکروفر خطر ندارند بنابراین حتما باید زیر این ظروف را چک کنید تا مطمئن شوید که این ظروف مناسب مایکروفر میباشد یا خیر.

دیگر ظروف

از دیگر مواردی که با خیال راحت می توانید آنها را در مایکروفر قرار دهید زیرا محصولات کاغذی مخصوص برای پخت و پز هستند این کاغذ ها شامل کاغذ روغنی کاغذ مومی حوله کاغذی و کیسه های پخت فر میشود در مورد کیسه های پلاستیکی تهویه و ظروف پلاستیکی هم باید بگویم که این ها هم جزو ظروف مناسب مایکروفر هستند البته دقت کنید که بایستی از پلاستیکی های استفاده نمایید که BPA ( مواد شیمیایی مورد استفاده در بطری پلاستیکی) نداشته باشند همچنین ظروف باید برچسب مخصوص مایکروفر را نیز داشته باشند در مورد ظروف چینی هم باید مطمئن شوید که این ظروف مناسب مایکروفر می باشند چون درون بعضی از ظروف چینی موادی وجود دارد که موجب جرقه زدن یا خراب شدن مایکروفر می‌شود.

توضیح در مورد ظروف مناسب مایکروفر

نکات مهم خرید ظروف

حال بایست یک سری نکات مهم در مورد زیر مناسب مایکروفر را بدانید این نکات به زمان خرید ظروف ارتباط دارند بنابراین با دقت کامل این موارد را مطالعه کنید و تلاش در زمان خرید آن ها توجه نمایید زمانیکه میخوای ظروف مناسب مایکروفر را خریداری نمایید به صورت کامل روی بسته‌بندی آن را مشاهده کنیم شما باید ببینید چه نمادهای روی بسته بندی نوشته شده است نمادین برای مایکروفر یکی از خطوط موج دار است برخی مواقع هم امکان دارد که فقط یک خط موج دار وجود داشته باشد در بسته بندی بعضی از لطف نیست کلمه میکرو یا مایکروویو روی آنها نوشته شده است به این صورت اگر این موارد را مشاهده کردید به مطمئن شوید که در انتخابی شما از انواع ظروف مناسب مایکروفر میباشد.

حال که این مطلب به اتمام رسید برای آشنایی بیشتر با مطالبی در حوزه اطلاعات عمومی بر لینک های تاریخچه ظروف چینی و فواید ظروف مسی کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *