دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بیوگرافی بازیگران فیلم دوزیست و آشنایی بیشتر با بازیگر هر نقش

  • محدثه خاکشور
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
  • ۰

فیلم سینمایی دوزیست یکی از فیلم های ایرانی است که بازیگران مطرح و کمتر مطرح زیادی در آن ایفای نقش می کنند. آرگا این مطلب را به معرفی بازیگران فیلم دوزیست به همراه بیوگرافی و عکس اختصاص داده است.

دوزیست نام یک فیلم سینمایی است که برزو نیک نژاد کارگردان و نویسنده آن می باشد، این فیلم با ژانر اجتماعی در سال ۱۳۹۸ ساخته شده است که تعداد زیادی از هنرپیشگان در آن ایفای نقش می کنند. دوزیست راوی داستان یک پسر به اسم «عطا» می باشد که خدمتکار همسایه ی آن ها بدون اطلاع به وی علاقمند شده، او از عطا می خواهد تا برای چند روز دختری را که دخترخاله ی خود معرفی کرده را در منزلشان پناه بدهد. همین موضوع باعث به وجود امدن یکسری ماجراها برای عطا و رفقان او می گردد. در این مطلب به معرفی بازیگران فیلم دوزیست می پردازیم.

هنرپیشه های فیلم دوزیست و خلاصه داستان

آشنایی با بازیگران فیلم دوزیست +عکس

فیلم سینمایی دوزیست به سی و هشتمین فستیوال فیلم فجر هم راه پیدا کرد، ولی علیرغم هنرپیشگان مطرحی که در آن بازی می کردند، نتوانست سیمرغ بلورین را در هیچ بخشی به دست بیاورد. در واقع نقش اول این فیلم سینمایی پسری به نام عطا است که بازی آن را جواد عزتی بر عهده دارد. در ادامه مطلب بیوگرافی برخی از بازیگران در واقع هنرپیشگان اصلی این فیلم را با یکدیگر مرور می کنیم.

مروری بر بیوگرافی بازیگران فیلم دوزیست +عکس

جواد عزتی

جواد عزتی هنرپیشه بااستعداد فعال در عرصه تلویزیون و سینما می باشد که در بیستم ماه دی سال ۱۳۶۰ به دنیا آمده است، او تحصیلات خود را در رشته تئاتر و در مقطع متوسطه از هنرستان سوره به پایان رسانده است. جواد عزتی چند سالی می شود که در بخش غذاهای فرنگی فعال بوده و مدیریت یکی از شعبه های رستورانی را عهده دار می باشد. او با خانم بازیگر مه لقا باقری ازدواج کرده است. وی بازیگر نقش عطا می باشد.

مروری بر بیوگرافی بازیگران فیلم دوزیست +عکس

هادی حجازی فر

وی یکی دیگر از بازیگران فیلم دوزست است، او زاده ۳۱ ماه خرداد سال ۱۳۵۵ در خوی می باشد که در عرصه تلویزیون و سینما به عنوان بازیگر فعالیت می کند. آقای حجازی فر دارای مدرک لیسانس نمایش عروسکی دارد. این هنرپیشه ایرانی چندین سال است که ازدواج نموده و صاحب فرزندی پسر می باشد. او بازیگر نقش حمید در این فیلم است.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

آشنایی با فیلم سینمایی دوزیست به همراه اسامی بازیگرها

پژمان جمشیدی

پژمان جمشیدی هنرپیشه ایرانی است که پیش از این در فوتبال کشورمان فعالیت می کرد، او زاده بیستم ماه شهریور سال ۱۳۵۶ در تهران می باشد. همچنین او از نظر تحصیلی دانشجوی انصرلفی رشته مهندسی عمران است. پژمان دومین فرزند خانواده بوده که دارای برادری بزرگ تر و خواهری کوچک تر از خود می باشد. این بازیگر مجرد است که از آثار او می توان «به خوب، بد، جلف»، «تگزاس»، «خوب، بد، جلف ۲»، «تگزاس ۲»، «علفزار»، و «هزار تو» اشاره نمود. پژمان جمشیدی با بازی در نقش مجتبی جلوی دوربین فیلم دوزیست رفته است. آقای جمشیدی به تازگی با یکی از فعالان اینستاگرامی که مدل می باشد ازدواج نموده است.

مروری بر بیوگرافی بازیگرهای فیلم دوزیست +عکس

الهام اخوان

الهام اخوان کارگردان، هنرپیشه و نیز منشی صحنه است که در نهم ماه شهریور سال ۱۳۶۷ در تهران و خانواده ای پنج نفره به دنیا آمد. خانواده وی بعدا به اصفهان رفتند که در نتیجه در آن بزرگ شد و تحصیل کرد. او فارغ التحصیل کارشناسی رشته تئاتر و کارشناسی ارشد رشته کارگردانی است. خانم اخوان قتی ۱۱ ساله بود با دیدن یک فیلم سینمای هالیوود به اسم همشهری کین از بازیگری خوشش آمد و در نهایت قتی ۱۶ سال داشت با رفتن به روی صحنه فعالیت هنری خود را آغاز نمود. وقتی ۱۹ ساله بود در کلاس های بازیگری آزاد استاد حمید سمندریان شرکت کرد. او هنوز ازدواج نکرده و مجرد می باشد. الهام اخوان نقش مریم دخترخاله آزاده را عهده دار است.

آشنایی با هنرپیشگان فیلم دوزیست

ستاره پسیانی

ستاره پسیانی از بازیگران فیلم دوزیست می باشد که در نقش آزاده جلوی دوربین می رود. او زاده هفدهم ماه شهریور سال ۱۳۶۴ در تهران، هنرپیشه تئاتر و تلویزیون و سینما می باشد. او دیپلم گرافیک از هنرستان سوره را دارد و همچنین مدرک گرفته از دانشگاه وارنژ روسیه است که شروع فعالیت او به تئاتر بازمی گردد. او مجرد است. از آثار شاخص او می توان به کرگدن، نهنگ آبی، بهترین بابای دنیا، خوب، بد، جلف و سه زن اشاره نمود.

آشنایی با هنرپیشگان فیلم دوزیست

سعید پور صمیمی

سعید پور صمیمی هنرپیشه قدیمی کشورمان در فیلم دوزیست ایفاکننده نقش ابراهیم پدر عطا است. او زاده نهم ماه اسفند سال ۱۳۲۲ در تهران می باشد که از بازیگران قبل و بعد انقلاب محسوب می شود. او تحصیل گرفته ی لیسانس بازیگری و کارگردانی تئاتر است که فعالیت هنری خود را با تئاتر و در دوران پیش از انقلاب آغاز نمود. آقای پور صمیمی مصادف با وارد شدن به دانشگاه در ۱۳۴۰ یا گروهی فعال در تئاتر با پرویز پورحسینی و یوسفیانی و نیز پرویز فنی زاده بر روی صحنه نمایش حاضر شد. در سال ۶۵ او با بازی در فیلم ناخدا خورشید با کارگردانی ناصر تقوایی موفق به همبازی شدن با علی نصیریان و داریوش ارجمند شده و مقابل دوربین سینما رفت. به خاطر همین بازی موفق به دریافت جایزه لوح زرین برترین بازیگر نقش مکمل از جشنواره فجر گردید.

آشنایی با فیلم سینمایی دوزیست به همراه اسامی بازیگرها

مانی حقیقی

مانی حقیقی هنرپیشه دهه چهل بازیگر نقش آقای سیفی، همسایه عطا در فیلم دوزیست است. او علاوه بر بازیگری در زمینه نویسندگی و کارگردانی نیز فعالیت می کند.  او لیسانس رشته فلسفه از دانشگاه مک گیل در ۱۹۹۱ و فوق لیسانس رشته فلسفه از دانشگاه گولف در ۱۹۹۷ و نیز فوق لیسانس رشته مطالعات فرهنگی از دانشگاه ترنت در ۲۰۱۱ می باشد. او از خانواده ای هنری و سرشناس است؛ مادرش به نام لیلی گلستان مترجم مطرح، پدرش به اسم نعمت حقیقی فیلمبردار معروف و پدربزرگش ابراهیم گلستان مترجم، نویسنده و کاگردان سرشناس ایرانی می باشد. از آثار او می توان به نویسندگی و کارگردانی فیلم های سینمایی آبادان، پذیرایی ساده، کنعان، کارگردان مشغول به کارند و نیز چهارشنبه سوری اشره داشت. او به عنوان بازیگر در فیلم های درباره الی با کارگردانی اصغر فرهادی، آسمان محبوب با کارگردانی داریوش مهرجویی، ورود آقایان ممنوع با کارگردانی رامبد جوان اشاره داشت.

هنرپیشه های فیلم دوزیست و خلاصه داستان

مجید نوروزی

این بازیگر جوان در بیستم ماه فروردین سال ۱۳۷۰ در تهران به دنیا آمده که در عرصه های تلویزیون و سینما فعالیت می کند. او یکی از بازیگران فیلم دوزیست است که نقش همسر سابق مریم را ایفا می کند. او فارغ التحصیل رشته نمایش از هنرستان کمال الملک و نیز کارشناسی بازیگری از دانشگاه آزاد و نیز کارشناسی ارشد رشته کارگردانی است. او ابتدا با بازی در تئاتر قدم در دنیای بازیگری گذاشت که اتفاقا در همین عرصه و دوران هم موفق شد مورد توجه قرار گرفته و بدرخشد. اما شناخته شدن خود را مدیون بازی در سریالی پلیسی تخیلی به اسم گاندو در سال ۹۸ است، او در این سریال بازیگر نقش رسول یکی از اعضای تیم امنیتی می باشد. مجید نوروزی از بازیگران جانی دپ و شهاب حسینی به عنوان هنرپیشگان مورد علاقه و نیز از کارگردانان رضا عطاران به عنوان کارگردان مورد علاقه خود نام می برد.

معرفی بازیگران فیلم دوزیست

از اینکه تا انتهای مطلب با ما همراه بودید از شما متشکریم. امیدواریم از مطالعه آن لذت برده و همچنین مفید واقع شده باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *