دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

آبشار چکان کجاست و چه جاذبه هایی دارد؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
  • ۰

آبشار چکان یک آبشار دیدنی و زیبا در لرستان بوده که جذابیت های زیادی دارد. این آبشار رد فصل پاییز خشک شده و زمان مناسب برای سفر به این ناحیه بهار و تابستان می باشد.

این آبشار با جلوه بسیار زیبایی که دارد از سوی گردشگران زیادی مورد توجه است. شما علاقه مندان برای بازدید از زیبایی های این آبشار باید به لرستان سفر کنید. شما علاقه مندان در ادامه این بخش هم با دیدنی های آبشار چکان بیشتر آشنا می شوید.

آبشار چکان را بشناسید

معرفی آبشار چکان:

این آبشار با وجود جلوه بسیار زیبای خود از اهمیت زیادی برخوردار است. همانطور که می دانید، لرستان بیش از سی رود دائمی داشته جزو مناطق زاگرس نشین است. آب رودخانه ها که در میان کوه های زاگرس جاری شده اند، جلوه بسیار زیبایی به این مناطق می بخشند. این آبشار یکی از مکان های دیدنی لرستان است.

نواحی دیدنی چکان

در این استان بیش از ۵۰ آبشار مرتفع نیز وجود دارند که هر یک به نوعی اهمیت خواهند داشت. اما این آبشار یکی از منحصر به فردترین آن ها به شمار می آید. این آبشار که در نزدیکی الیگودرز قرار دارد یکی از زیباترین آبشارهای لرستان به شمار می آید.

طبیعت چکان

موقعیت آبشار:

آبشار دیدنی چکان در جنوب غربی الیگودرز قرار دارد. برای بازدید از این آبشار مرتفع باید به دامنه های زاگرس سفر کنید و از جذابیت های این ناحیه بیشتر دیدن نمایید. این آبشار ۱۴۱ کیلومتر با خرم آباد فاصله دارد. آبشاری با ارتفاع ۳۰ متر که عرض تاج آن به چهار متر نیز می رسد. در دل طبیعت بکر و بسیار زیبای این ناحیه می توانید با شگفتی های زیادی رو به رو شوید.

  •  آرون گروپس

دشت دیدنی چکان

این آبشار از میانه دل یک غار بیرون آمده و مشرف به زمین های زراعی این ناحیه است. فواره های بسیار زیبایی که در این ارتفاعات مشاهده می کنید از سوی دیگر می تواند، توجه شما را جلب کند. اطراف این آبشارها پوشیده از درختان میوه و گردو بوده که تنوع زیادی دارند. این نواحی دارای درختان بسیار تنومندی هستند.

مناظر چکان

آب این آبشار بعد از طی کردن مسافتی به دشت های این ناحیه سرازیر می شوند. رودخانه ای که در این ناحیه تشکیل شده است هم از این آب ها پر می شود. این آبشار در اواخر پاییز زیبایی های خود را از دست داده و کمک کم خشک خواهد شد. روزهای اول بهار این نواحی دارای طبیعت سرسبزتری بوده و آب های این رودخانه ها نیز پر آب تر هستند.

جاذبه های چکان

شما علاقه مندان می توانید در لینک با آبشارهای دیدنی لرستان بهتر آشنا شوید. این آبشارها چشم اندازهای بسیار زیبایی داشته و مورد توجه گردشگران زیادی هستند که با آن ها بیشتر آشنا می شوید. لرستان به دلیل شرایط آب و هوایی خود مکان مناسبی در فصل تابستان بوده که می توانید برای سفر خود نتخاب کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *