دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کدام ایرلاین ایرانی هواپیماهای مدرن تری دارد؟

  • فرهاد هاشمی
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
  • ۰

 

برای بسیاری از ما سفرهای هوایی جذابیت بیشتری نسبت به سفر با قطار، خودروی شخصی و اتوبوس دارد. اما در عین حال زمانی که می‌خواهیم بلیط هواپیما بگیریم، بین انتخاب شرکت هواپیمایی بهتر، مردد هستند. شاید شما هم به این موضوع فکر کنید که واقعا کدام ایرلاین امکانات بهتری دارد و هواپیماهای مدرن‌تری در ناوگان هوایی خود به کار برده است؟ البته اگر چندین بار با شرکت‌های مختلف هواپیمایی پرواز کرده باشید، تا حدود زیادی این موضوع را تشخصی می‌دهید. اما در صورتی که اولین بار است که می‌خواهید پرواز و سفر هوایی را تجربه کنید، بهتر است با ایرلاین‌های مختلف و امکانات آن‌ها آشنا باشید تا گزینه مناسب‌تر و هواپیماهای مدرن‌تر را برای سفر انتخاب کنید. در ادامه ایرلاین‌هایی که مدرن‌ترین هواپیماها را در ناوگان خود دارند، باهم مرور می‌کنیم.

کدام ایرلاین ایرانی هواپیماهای مدرن تری دارد؟

ایرلاین ایران ایر

قبل از هر چیز بهتر است بدانید که در حال حاضر ۲۱ خط هوایی در کشور فعال هستند و انتقال مسافران به شهرهای داخلی و خارجی را انجام می‌دهند. در عین حال برخی از آن‌ها دارای ناوگان مدرن‌تر و به‌روزتری هستند. به همین دلیل با مشکلات کمتری در روند پرواز روبرو می‌شوید. همچنین زمانی که به فرودگاه برسید، با اتفاقاتی مانند تاخیر در پرواز، نقص فنی یا مواردی مانند این‌ها کمتر روبرو خواهید شد.

ایران ایر یا شرکت هواپیمایی هما در سال ۱۳۴۱ تاسیس شد و فعالیت خود را آغاز کرد. نخستین پرواز این خط هوایی از شهر تهران به شهر مشهد بود و از آن روز تا به حال هزاران پرواز به شهرهای مختلف انجام داده است. این شرکت هواپیمایی به‌عنوان قدیمی‌ترین شناخته می‌شود در عین حال در دسته بهترین‌ها قرار دارد. در حال حاضر نیز ۵۱ فرودند هواپیما در ناوگان خود جای داده که شامل هواپیمای ایرباس A300، هواپیمای ایرباس A310، هواپیمای ایرباس A300-600، هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ و هواپیمای فوکر هستند.

علاوه بر آن هواپیمایی ایران ایر امکان سفر به شهرهای مختلف داخلی مانند مشهد، لار، کیش، کرمانشاه، اهواز، آبادان، مشهد، قشم، کرمان، گرگان، چابهار، بوشهر، بندر لنگه، بیرجند، بندرعباس، اردبیل، ساری، رشت، تبریز، شیراز، زاهدان و یزد و بسیاری دیگر را فراهم می‌کند. همچنین با این ایرلاین می‌توانید به شهرهای خارجی مانند نجف، کویت، کوالالامپور، دوکه، رم، فرانکفورت، پاریس، آنکارا، دمشق، کراچی، دبی، پکن، تاشکند، بیروت، بمبئی، میلان، وین، لندن، مسکو، هامبورگ، کلن و استانبول و … سفر کنید.

هواپیمایی ماهان

کدام ایرلاین ایرانی هواپیماهای مدرن تری دارد؟

این ایرلاین در دسته ناوگان خصوصی است و سن چندان زیادی ندارد؛ اما در عین حال ناوگانی مجهز و مدرن محسوب می‌شود که مسافران رضایت زیادی از آن دارند. شرکت هواپیمایی ماهان در سال ۱۳۷۱ به‌عنوان اولین شرکت هواپیمایی خصوصی در ایران، فعالیت خود را آغاز کرد و به دلیل رعایت فاکتورهایی مانند نظم، مدیریت درست و امنیت بالا، محبوبیت زیادی کسب کرد. به همین دلیل بیشتر مسافران به دنبال آن هستند تا در هنگام خرید بلیط هواپیما، این ایرلاین را برای سفر خود انتخاب کنند. همچنین جالب است بدانید که در تیرماه ۱۴۰۰، شرکت هواپیمایی ماهان توانست عنوان کم تاخیرترین هواپیمایی داخلی را به دست بیاورد. البته این آمار به معنای صفر بودن تاخیر در پروازهای ماهان نیست؛ اما در مقایسه با بقیه شرکت‌های هواپیمایی داخلی، در تراز بالاتری قرار دارد و رضایت بیشتر مسافران را به سمت خود جذب کرده است.

نکته قابل توجه دیگر درباره ایرلاین ماهان، کاربرد هواپیماهای مدرن است تا امنیت پرواز نیز به بهترین شکل به مسافران ارائه دهد. ازجمله هواپیماهایی که در پروازهای ماهان استفاده می‌شوند، می‌توان به هواپیماهای ایرباس ۳۰۰B4، هواپیماهای A300-600، هواپیماهای Bae-146-300T هواپیماهای بوئینگ ۷۴۷-۳۰۰، هواپیماهای ایرباس A310-300 و هواپیماهای ایرباس A340-600اشاره کرد.

در عین حال نکته قابل‌ذکر این است که هواپیماهای ایرباس A340-300 و ایرباس A310-300 از بهترین هواپیماها در خطوط هوایی ایران هستند که امنیت پروازی بالا و امکانات بیشتری دارند. به همین دلیل برای پروازهای داخلی و خارجی استفاده می‌شوند.

هواپیمایی ماهان با برخورداری از ناوگان مجهز و به‌روز خود پرواز به شهرهای داخلی مختلف مانند تبریز، تهران، شهرکرد، یاسوج، ساری، زابل شیراز، اصفهان، مشهد، بیرجند، طبس، ایلام، خرم‌آباد، خارک، گچساران، سیرجان، عسلویه، جیرفت، ایرانشهر، بم، رفسنجان، سبزوار، کرمانشاه، اهواز، زاهدان، کرمان، بندرعباس، جزیره قشم، جزیره کیش و … را انجام می‌دهد. همچنین با این ناوگان مجهز می‌توانید سفری امن و خوب به شهرهای خارجی مانند آنکارا، شانگهای، استانبول، بارسلون، مونیخ، پاریس، باکو، پکن، لاهور، بغداد، دمشق، ایروان، میلان، مسکو، کویت، کابل، نجف و دبی و …انجام دهید.

شرکت کیش ایر

کدام ایرلاین ایرانی هواپیماهای مدرن تری دارد؟

گزینه پایانی که به بررسی آن می‌پردازیم، شرکت هواپیمایی کیش ایر است که در سال ۱۳۷۰ شروع به فعالیت کرد. با توجه به نام این ایرلاین به‌خوبی می‌توان دریافت که تمرکز این ایرلاین بر پروازهای بین جزیره کیش و سایر شهرهای کشور قرار دارد. همچنین شرکت هواپیمایی کیش ایر، موفق به دریافت گواهینامه IOS شده و در عضویت یاتا قرار دارد.

در عین حال این ایرلاین در مقایسه با سایر رقبای خود، ابعاد و کوچک‌تری دارد و هواپیماهای کمتری برای پرواز در اختیار دارد. همچنین به شهرهای کمتری سفر می‌کند. کیش ایر در ابتدای شروع فعالیت خود فقط دو هواپیمای توپولوف در اختیار داشت؛ اما به‌مرور که هواپیماهای توپولوف در ایران ممنوع شدند، این ایرلاین نیز ناوگان خود را مدرن کرد. در حال حاضر نیز از هواپیماهای بوئینگ MD، هواپیماهای FOKKER-100 و هواپیماهای ایرباس A321در ناوگان خود استفاده می‌کند تا امنیت، تجهیزات به‌روز و آسایش بیشتر را برای مسافران خود به همراه داشته باشد.

این ایرلاین به شهرهای تهران، کیش، اصفهان، رشت، بندرعباس، کرمانشاه، ساری، شاهرود، کرمان، گرگان، تبریز، شیراز، مشهد، رشت و …پرواز دارد. همچنین پرواز به شهرهای دی، نجف، تفلیس، مسقط و … را در برنامه کاری خود قرار داده است.

در پایان باید گفت که علاوه بر سه مورد ذکرشده، ناوگان‌های به‌روز دیگری مانند هواپیمایی آتا، آسمان و زاگرس نیز در ایران فعال هستند که هواپیماهای مدرن و جدید را در ایرلاین استفاده می‌کنند. همچنین سایر ایرلاین‌ها نیز با وجود جوانی در تلاش هستند تا بهترین و امن‌ترین هواپیماها را استفاده کنند و رضایت مسافران را به سمت خود جلب نمایند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *