دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

هر آنچه که باید در مورد چتر رستورانی بدانید!

  • فرهاد هاشمی
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
  • ۰

دوست دارید در هوای دلنشین بهاری برای صرف غذا به رستورانی بروید که تنها فضای بسته دارد یا رستورانی که علاوه‌بر این فضا، محیطی را برای بیرون از رستوران هم در‌نظر گرفته است؟ رستورانی که بخشی از فضای خود را به محیط باز هم اختصاص دهد، می‌تواند مشتری‌های بیشتری را جذب کند.

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند برای خوردن غذا یا نوشیدنی به کافه و رستوران‌هایی بروند که در محیط باز دایر شده‌اند. چنین مکان‌هایی برای عکس‌گرفتن و شیر‌کردن آن‌ها در فضای مجازی، بسیار مناسب هستند.

تا به حال از مزایای چنین محیط‌هایی گفته شده است؛ اگر مشتری‌ها ساعت‌های زیادی را زیر تابش خورشید بنشینند، اذیت می‌شوند. برای اینکه از ایجاد چنین شرایطی جلوگیری کرد، باید چه کاری انجام داد؟ چتر رستورانی، یکی از امکاناتی است که در چنین مواقعی به کمک افراد می‌آید.

این نوع سایبان دارای حالتی است که شکل چتر را برای افراد تداعی می‌کند؛ به همین دلیل، چنین اسمی برای آن برازنده است. البته این نوع سایبان برای دیگر شرایط آب‌و‌هوایی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 هر آنچه که باید در مورد چتر رستورانی بدانید!

چرا باید از سایبان مدل چتری استفاده کرد؟

بسیاری از شهر‌ها دارای شرایطی هستند که شرایط جوی آن‌ها مشخص نمی‌کند؛ گاهی ممکن است هوا آفتابی باشد و ناگهان باران ببارد یا برعکس! فرقی نمی‌کند که قصد دارید یک رستوران یا کافه سر‌ باز تأسیس کنید یا اینکه در حیاط یا حیاط خلوت خانه‌تان اوقاتی را بگذرانید؛ در هر صورت بهتر است از چتر رستورانی بهره ببرید. به­دلیل اینکه این مدل بیشتر برای رستوران‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد، افراد آن‌ها را با این نام می‌شناسند.

فرض کنید قصد دارید در فصل تابستان، بیرون از فضای خانه کنار دوستان‌تان ساعاتی را صرف نوشیدن خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های خنک کنید؛ در چنین شرایطی به سایه‌بانی نیاز دارید که جلوی نور مستقیم آفتاب را بگیرد.

در غیر این‌صورت اگر قرار باشد زیر نور آفتاب بنشینید، اذیت شده و نمی‌توانید چنین شرایطی را تحمل کنید. به همین منظور بهتر است از این وسیله بهره ببرید تا شرایط را برای خود و دیگر افراد راحت‌تر و بهتر کنید. این وسیله هم همان کاری را انجام می‌دهد که چتر برای در‌امان‌ماندن شما از باران انجام می‌دهد.

هر آنچه که باید در مورد چتر رستورانی بدانید!

چتر کافه رستورانی چه مزایایی دارد؟

یکی از برجسته‌ترین مزایای چنین تجهیزاتی را می‌توان در‌امان‌ماندن از تابش خورشید و همچنین باران و شرایط جوی دیگر دانست. اشعه فرا‌بنفش یکی از اشعه‌های مضری است که از تابش خورشید به انسان‌ها می‌رسد.

وقتی افراد بتوانند خود را از نور مستقیم خورشید حفظ کنند، جلوی رسیدن اشعه مضر فرا‌بنفش به پوست‌شان را هم خواهند گرفت. چتر رستورانی از پارچه‌ای ساخته می‌شود که ضخامت مورد‌نیاز را داشته و اشعه خورشید را از خود عبور ندهد. علاوه‌بر این مسئله، از گرمای اضافی جلوگیری می‌کند.

مدل‌هایی وجود دارند که دارای ابعاد کوچک‌تر بوده و روی کولر‌های آبی قرار داده می‌شوند. کولر‌های آبی در فصل تابستان برای اینکه آب را خنک کنند، نیاز به شرایطی دارند که اطراف‌شان خنک باشد. وقتی تابش نور خورشید روی کولر‌ها مستقیم نباشد، کولر‌های آبی خنک بوده و دمای اتاق را بهتر خنک می‌کنند. اگر چتر رستورانی را جلوی درب ورودی خانه، کافه یا رستوران قرار دهید، لازم نیست برای خنک‌کردن آن بخش، هزینه اضافی بپردازید. از بحث کارایی که بگذریم، مبحث زیبایی خود را نشان می‌دهد.

داشتن دکوراسیونی جذاب، مدرن و همچنین شیک جزء مسائلی است که بسیاری از افراد برای طراحی کافه و رستوران در‌نظر می‌گیرند.

اینکه بخواهید از وسایلی استفاده کنید که علاوه‌بر مسأله زیبایی، کارایی را هم برایتان فراهم کند، می‌تواند مفید واقع شود؛ در ‌واقع با این کار، با ۱ تیر، ۲ نشان زده‌اید. اغلب کسانی که مدیریت رستوران و کافه را بر‌عهده دارند، روی فضای داخلی محوطه‌شان تمرکز می‌کنند. اگر شما از چتر رستورانی بهره ببرید، می‌توانید مشتریان زیادی را به سمت خود جذب کنید.

در چه مکان‌هایی می‌توان از این تجهیزات استفاده کرد؟

به احتمال زیاد چنین تجهیزاتی را در کنار دریا و ساحل مشاهده کرده‌اید. با توجه به اینکه چنین چتر‌هایی جنبه تزئینی هم دارند، چنین نامی را برای آن‌ها انتخاب کرده‌اند. کنار استخر‌های رو‌باز هم می‌توان از این وسایل استفاده کرد.

بسیاری از افراد دوست دارند پس از شنا و تفریح، آفتاب گرفته و در زیر این سایبان‌ها استراحت کنند. البته پیش از آنکه از این محصولات فضای باز تهیه کنید، باید ببینید که چه نوعی را لازم دارید. به‌صورت کلی، می‌توان این تجهیزات را در ۲ دسته متحرک و ثابت قرار داد.

اگر بخواهید از چتر رستورانی برای محل کار یا حتی منزل و حیاط خود بهره ببرید، می‌توانید آن را با توجه به سلیقه خود و در رنگ و طرح دلخواه‌تان سفارش دهید. با داشتن مدل متحرک در خانه‌تان، می‌توانید آن را برای رفتن به دریا با خود حمل کرده و از محلی که در آن قرار گرفته‌اید، بیشترین لذت را ببرید.

مدل دیگر، دارای حالتی است که به میز متصل بوده و ثابت است. این مدل، برای رستوران‌ها و کافه‌ها مناسب‌تر هستند؛ چراکه در وسط میز قرار گرفته و برای تمامی صندلی‌ها، سایه ایجاد می‌کند. ورودی مغازه و همچنین ورودی خانه، محل مناسبی برای قرار‌دادن چتر رستورانی است.

هر آنچه که باید در مورد چتر رستورانی بدانید!

انواع چتر فضای باز و روف گاردن

این وسیله دارای انواع مختلفی است که هر‌کدام بنا‌بر شرایط حاکم، مورداستفاده قرار می‌گیرند. روف گاردن فضایی است که برخی افراد در خانه خود از آن بهترین استفاده را می‌کنند و برخی دیگر هم ترجیح می‌دهند در آن رستوران یا کافی‌شاپ باز کنند.

اگر دوست دارید در یک گوشه، فضایی را برای میز و صندلی یا نیمکت در‌نظر بگیرید، می‌توانید از مدل پایه کنار بهره ببرید. پایه اصلی آن در کنار قرار گرفته و حالت چتر به‌صورت ‌ایستاده نیست. مدل پایه وسط دارای وزن کمی بوده و می‌توانید آن را با خود حمل کنید.

چتر رستورانی ثابت همانند بسیاری از سایبان‌ها و محصولات فضای باز دیگر بوده و در مکان مورد‌نظر نصب می‌شود. ستون این مدل، محکم بوده و در کل، علاوه‌بر ستون، پارچه آن هم استحکام فوق‌العاده‌ای دارد. امکان تهیه این محصول برای کاربران در مجموعه سازه ‌های پارچه ‌ای و چادری ماهوت فراهم شده است.

هر آنچه که باید در مورد چتر رستورانی بدانید!

خرید چتر فضای باز از بزرگ‌ترین و برترین تولید‌کنندگان این محصول

می‌خواهید چتر رستورانی را تهیه کنید و نمی‌دانید کدام مجموعه را برگزینید؟ برای دریافت پاسخ سؤال‌تان بهتر است سازه‌های پارچه‌ای و چادری ماهوت را مورد بررسی قرار دهید. می‌توانید در این مجموعه، مدل دلخواه، با اندازه مناسب آن را سفارش دهید تا در نهایت بهترین سایبان چتری را به شما تحویل دهند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *