دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پماد زایلوژل و آنچه باید قبل از استفاده از آن بدانید

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب شما را با پماد زایلوژل آشنا می کنیم و شما می توانید با آگاهی بیش تری از این پماد استفاده کنید.

استفاده از پماد زایلوژل برای درمان موضعی درد ها بسیار خوب می باشد از این رو اگر دوست دارید درد های خود را تسکین دهید می توانید از این پماد کمک بگیرید. در ادامه اطلاعاتی رد مورد این پماد به شما خواهیم داد.

ژل زایلوژل و موارد استفاده از آن

اطلاعات دارویی در مورد پماد زایلوژل

پماد زایلوژل یکی از دارو های بی رنگ می باشد و دارای دو درصد لیدوکایین می باشد. استفاده از این دارو معمولا برای ایجاد بی حسی در مجاری ادراری و سوند گذاری استفاده می شود. همچنین شما می توانید از این دارو برای درد های شدید که در حین سوختگی ایجاد می شود استفاده نمایید. از این ژل برای ایجاد بی حسی های موضعی و مخاطی در کودکان نیز بسیار مورد استفاده می باشد و می توان گفت نسبت به سایرین مفید تر می باشد.

باید بدانید که هر ۱۰۰ گرم از این ژل موضعی دارای دو گرم لیدوکائین هیدروکلراید می باشد. نحوه کارکرد این دارو بدین صورت می باشد که ایجاد و هدایت جریان های عصبی را بهبود می بخشد و با کاهش دادن جریان های یونی از میان غشای نورونی می تواند درد را کاهش دهد.

میزان استفاده از زایلوژل

موارد استفاده

از این پماد در بسیاری از موارد استفاده می شود زیرا دارای عارضه های بسیار کمی می باشد و نسبت به سایر پماد ها بهتر عمل می کند. موارد استفاده از این دارو عبارت است از :

  •  آرون گروپس
  • بی حس کردن بخش های خاص قبل از معاینه
  • آندوسکوپی
  • معاینه دقیق حلق و بینی
  • معاینه مجاری ادراری
  • درمان التهاب ادراری

میزان و نحوه استفاده

استفاده از این ژل برای کودکان و بزرگسالان می باشد با این حال باید اندازه و میزان استفاده از این دارو را بدانید. برای خانم های بزرگسال ۳ الی ۵ میلی لیتر از این دارو برای بی حسی قبل از معاینه نیاز است و برای آقایان ۵ الی ۱۰ میلی لیتر برای این کار نیاز است.

استفاده از این دارو برای کودکان بر اساس سن، شرایط ظاهری و وزن کودک می باشد و به ازای هر کیلو گرم از وزن کودک حدودا ۴.۵ میلی گرم از این دارو نیاز است.

  پماد زایلوژل

با این حال این مطلب تنها برای آگاه دادن به شما عزیزان گرد آوری شده است و بهتر است از آن برای درمان و یا استفاده خودسرانه از دارو ها استفاده نکنید زیرا این کار می تواند عواقب بسیاری داشته باشد. اگر از این مطلب رضایت داشتید در ادامه می توانید اطلاعاتی در مورد پماد زایلاپی و پماد همرکس نیز بدست آورید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده کمک بگیرید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *