دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

بهترین سن برای شروع بدنسازی چه سنی است؟

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
  • ۰

بدنسازی یکی از ورزش های حرفه ای می باشد که می توانید برای سلامت ماندن بدن خود و همچنین داشتن ماهیچه های قدرتمند آن را به کار بگیرید. در ادامه سن شروع بدنسازی را برایتان بررسی می کنیم.

بدنسازی یکی از ورزش های بسیار خوب می باشد و می تواند ماهیچه هایی شما را قوی تر کرده و از افتادگی و پیر شدنشان پیشگیری نماید. در ادامه شما را با سن شروع بدنسازی و بهترین زمان آن آشنا می کنیم.

آغاز بدنسازی در چه سنی است؟

بهترین سن شروع بدنسازی

بدنسازی یکی از ورزش هایی می باشد که مردم می توانند در هر سنی آن را انجام دهند و برای این کار نیاز است تا اطلاعاتی در مورد آن داشته باشید. در واقع این تمرین ها نوعی از تمرین های مقاومتی می باشند و می توانند فشار های بسیار زیادی به بدن وارد کنند و بدن هر فرد متفاوت می باشد و می تواند در سنین متفاوت واکنش های متفاوتی را به همراه داشته باشد.

در بدن هر فرد بعد از ۲۰ سالگی و بعد از آن حدودا بعد از ۵۰ سالگی دچار یک سری تغییراتی می شود و می تواند بر بدنسازی تاثیرات ویژه ای داشته باشد از این رو اگر بعد از این سنین می خواهید این کار را شروع کنید بهتر است با یک فرد متخصص در این زمینه مشورت کنید.

بهتر است این کار برای کودکان کمی به تعویق بیفتد زیرا استخوان های آن ها کاملا رشد نکرده اند و این ورزش ها می تواند کمی ضرر برای آن ها با خود به همراه داشته باشند. با این حال اگر باز هم می خواهید این کار را انجام دهید بهترین راه این است که دستور العمل های تمرینی را برای گروه سنی خود دریافت کرده و از آن ها پیروی کنید.

بدنسازی در سن کودکی و نوجوانی

استفاده از بدنسازی در این سنین می تواند برای افزایش عضله ها و بهبود عملکرد های ورزشی باشد. برای این افراد باید دستورالعمل های ارائه شده برای بزرگسالان تغییر نماید و اصلاح شود زیرا ممکن است برای آن ها مضر باشد و بر روی رشد استخوان هایشان تاثیر داشته باشد زیرا این افراد هنوز به رشد کامل استخوان هایشان نرسیده اند.

  •  آرون گروپس

بسیاری از باشگاه ها قبل از این که به این افراد تمرین بدهند از آن ها می خواهند تا ارزیابی پزشکی را در این زمینه انجام دهند. از دیگر توصیه هایی که برای این سن نیز وجود دارد این است که باید افراد از وزنه های سبک تری استفاده کنند. در این افراد معمولا آسیب های شایعی وجود دارد و آن هم کشیدگی عضله در کمر می باشد از این رو بهتر است این افراد تمرین های خود را با دقت بیش تری انجام دهند.

بدنسازی و تاثیرات ان در زندگی

۲۰ الی ۳۰ سال و بدنسازی

در این سن افراد به رشد کامل می رسند و شما می توانید با خیال راحت تر از وزنه ها استفاده کنید. بلند کردن وزنه های سنگین در این زمینه هیچ ایرادی ندارد و این سن به شما این امکان را می دهد که بیش ترین وزنه را با کوتاه ترین زمان ریکاوری لازم بلند کنید.

در این سنین می توانید از حجیم کردن عضلاتتان استفاده کنید زیرا در سنین بالا دچار گاهش تدریجی عضله هایتان می شوید و این مشکل برای همه است و به طور تدریجی رخ می دهد. ریکاوری برای این سن حدود دو روز می باشد و با نزدیک شدن به سی سالگی این زمان به ۴ روز می رسد.

دوره های ریکاوری برای هر فردی متفاوت می باشد و با توجه به وزنه هایی که استفاده می کنند امکان دارد این دوره ها تا ۷ روز نیز ادامه دار شود و همه این ها بستگی به برنامه تمرینی فرد دارد و به سن آن ها کمتر بستگی دارد.

۳۰ الی ۴۰ سالگی

در این سن شما می توانید تمرین های بدنسازی را برای قوی ماندن انجام دهید. در این سن قدرت عضلانی و توانایی ریکاوری به دلیل افزایش سن حدودا ۱۰ درصد کاهش می یابد و این مورد در حدود یک درصد در سال می باشد. برای کاهش وزن در این سال ها حدود ۵ درصد کاهش وزن در ده سال توصیه می شود.

بهتر است در این سنین بیش تر از توان خود تلاش نکنید زیرا در این صورت می توانید به خودتان آسیب برسانید. برای این موضوع نیاز است تا تمرین های لازم را از مربی دریافت کنید و زمان ریکاوری شما در این زمان همان ۴ الی ۷ روز می باشد.

تاثیر بدنسازی و سلامتی انسان

بالا تر از ۵۰ سالگی

با توجه به بالا تر رفتن سن عضله ها و استخوان ها و توده بافت های همبند کاهش می یابد و این مورد به دلیل کاهش هورمون ها می باشد. سن شروع بدنسازی اگر بالا تر از ۵۰ سالگی باشد می تواند این مشکلات را کاهش داده و حتی در افراد بالای ۹۰ سال نیز اثرات مشابهی دارد.

در این سنین باید کاهش وزن و زمان های استراحت فرد بیش تر باشد. بدنساز هایی که در سن بالا در این رشته رقابت می کنند در سنین بالا تر نیز قوی می مانند و از سن واقعی خود جوان تر نیز نشان داده می شوند.

۷۱ سالگی سن شروع بدنسازی!

این سن دیگر برای شروع بدنسازی خوب نمی باشد. با این حال فردی به نام Sam Byrant که یکی از حرفه ای ترین بدنسازان می باشد با سن ۷۱ سال هر روز تمرین های خود را در دو نوبت انجام می دهد و این کار را به صورت حرفه ای دنبال می کند. وی بار ها در مسابقات بدنسازی مقام آورده است.

 سن شروع بدنسازی

در این مطلب شما را با سن شروع بدنسازی آشنا کردیم و اطلاعاتی در مورد این ورزش در سال های متفاوت زندگی به شما داده ایم. در ادامه می توانید اطلاعاتی در مورد تمرینات اینتروال و ورزش های هوازی را نیز بدست آورید و برای این کار کافی است تا بر روی لینک های داده شده بزنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *