دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدنی های مادیا پرادش که هر گردشگری باید ببیند

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
  • ۰

در این بخش شما علاقه مندان می توانید با دیدنی های مادیا پرادش آشنا شوید. این مجموعه شامل جاذبه های تاریخی و طبیعی زیادی بوده که از آن دیدن می کنید.

مادیا داماش یکی از زیباترین ایالت های هند بوده که جذابیت های زیادی برای گردشگران دارد. این ایالت شامل جاذبه های تاریخی و طبیعی زیادی بوده و علاقه مندان زیادی از نواحی مختلف به سوی خود جذب می کند. در این بخش ما با  دیدنی های مادیا پرادش آشنا خواهید شد.

دیدنی های مادیا پرادش

معرفی  دیدنی های مادیا پرادش:

یکی از زیباترین دیدنی های تاریخی در این ایالت مجموعه معابد خاجوراهو بوده که زیبایی های تاریخی زیادی برای علاقه مندان دارد. این مجموعه معابد متعلق به پادشاهان سلسله چاندلا بوده و متعلق به سال ۱۱۵۰ و ۹۵۰ می باشد. از دیگر زیبایی های هند می توان به شهر هامپی هند اشاره کرد که خود زیبایی های زیادی دارد.

 

بنای بودایی سانچی:

این بنا در فاصله ۵۰ کیلومتری از بوپال واقع شده است. قدمت این مجموعه آثار تاریخی به مائوریا و گوپتا باز می گردد. این مناطق یکی از نواحی باستانی محافظت شده می باشند. این مجموعه در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

جاذبه تاریخی مادیا پرادش

پارک ملی کانها:

این پارک نیز یکی دیگر از مناطق محافظت شده ای بوده که زیبایی های زیادی دارد. حیوانات موجود در این مجموعه شامل پلنگ، بنگال، خرس، سگ جنگلی و … هستند. این حیوانات جذابیت های زیادی داشته و در طبیعت این منطقه نیز با اهمیت هستند. این پارک از دیدنی های مادیا پرادش می باشد.

  •  آرون گروپس

پارک ملی مادیا پرادش

پناهگاه صخره ای بیمبتکا:

این پناهگاه در واقع یکی از مهم ترین سایت های باستان شناسی به شمار می آید. قدمت این منطقه به دوران پارینه سنگی باز می گردد. هفت تپه و ۷۵۰ پناهگاه در این مجموعه یافت می شوند. قدمت این پناهگاه ها به ۱۰۰ هزار سال پیش باز می گردد. غارنگاره های این منطقه نیز تشکیل شده از تصاویر مختلفی بوده که می توانید آن را مشاهده کنید.

غار تاریخی مادیا پرادش

معابد خاجوراهو:

در این بخش می توانید با یکی دیگر از  دیدنی های مادیا پرادش آشنا شوید. همانطور که ابتدا اشاره شد این معابد متعلق به سلسله چاندلا بوده و اهمیت تاریخی بالایی دارند. در این معبد شاهد ماسه سنگ ها، مجسمه های گوناگون و … هستید. نمای بیرونی و داخلی این معبد تشکیل شده از حکاکی های مختلفی می باشد. تالار و خلوتگاه نیز بخش دیگری از زیبایی های این مجموعه است.

منطقه باستانی مادیا پرادش

پارک ملی بانداوگار:

این پارک با وجود گونه های مهمی از گربه سان ها می تواند، اهمیت زیادی داشته باشد. اگر می خواهید، تجربه سافاری را به خاطر بسپرید حتما سری به این پارک هم بزنید. جالب است بدانید در گذشته این پارک مجموعه ای از زمین های سلطنتی بوده و بعدها تغییر کاربری داده است.

پارک مادیا پرادش

این جاذبه ها از مهم ترین مکان های دیدنی هندوستان بوده که شما علاقه مندان می توانید از آن لذت ببرید. شما علاقه مندان در لینک با دیدنی های بیشتری از این کشور آشنا می شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *