دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه قرابیه ارده خوشمزه و لذیذ

  • ستایش بهبودی
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
  • ۰

این نوع شیرینی سنتی یا کلوچه دارای طعم و بافتی فوق العاده خوب است که می توان با استفاده از مواد اولیه کمی آن را در خانه تهیه کرد. این کلوچه خوشمزه در شهر های مختلف ایران تهیه و در شیرینی فروشی ها به فروش میرسد.

قرابیه نوعی شیرینی سنتی آذربایجان شرقی است که این نوع شیرینی سنتی در شهر های مختلف ایران مانند تبریز، ارومیه، قزوین و … تهیه می شود که البته قرابیه انواع مختلف و خوشمزه ای از جمله گردویی، ارده ای و بادامی دارد که ارده ای یک نوع خوشمزه آن است. در این مطلب طرز تهیه قرابیه ارده ای با طعم و بافتی فوق العاده عالی قرار دارد.

برای تزئین انواع قرابیه ها، همچون قرابیه شکلاتی و قرابیه لیمویی می توان از هر نوع مغزیجات مانند گردو، بادام و پسته استفاده کرد که ابتدا باید مغزیجات را خرد کرد و بعد بر روی قرابیه ها بریزید و با کمی فشار دست آنها را در قرابیه فرو ببرید و یا می توان از پودر قند زمانی که قرابیه خنک شده برای تزئین استفاده کرد.

قرابیه ارده با طعمی عالی

مواد لازم

  • ارده ۱/۲ پیمانه
  • پودر قند ۱ پیمانه
  • روغن مایع ۱ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۶ گرم
  • آرد سفید به مقدار لازم

قرابیه ارده همراه پودر قند

طرز تهیه قرابیه ارده با بافتی فوق العاده

ابتدا برای تهیه قرابیه ارده با بافتی فوق العاده باید ی کاسه مناسب بردارید و پودر قند، ارده و روغن مایع را درون کاسه بریزید و سپس با استفاده از قاشق و یا لیسک مناسب مواد را به خوبی باهم مخلوط کنید تا تمامی مواد یکدست و کمی سفت بشود.

در مرحله ی دوم بیکینگ پودر را به کاسه اضافه کرده و کمی مخلوط کنید تا مواد با بیکینگ پودر مخلوط شود. در ادامه آرد را ۲ الی ۳ بار الک کرده و کم کم به کاسه بی افزایید در حین اضافه کردن آرد به کاسه آن را هم بزنید تا آرد گلوله نشود و کاملا باز شود.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

در این مرحله باید به سراغ فر بروید و آن را بر روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید تا فر گرم شود. سپس بر روی سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید و از خمیر قرابیه به اندازه یک گردو درشت جدا کرده و در دست آن را گرد و تخت کرده و با فاصله در سینی بچینید.

در مرحله آخر پس از اینکه تمام قرابیه ها را در سینی با فاصله چیدید آن را در فر قرار دهید و حدود ۲۰ الی ۳۵ دقیقه صبر کنید تا قرابیه های ارده ای شما پخته شود. پس از گذشت مدت زمان ۳۰ الی ۳۵ دقیقه آنها را از فر خارج کنید و صبر کرده تا خنک شوند.

طرز تهیه قرابیه ارده خوشمزه

این شیرینی های خوشمزه را همانطور که گفته ایم می توان با پودر پسته، بادام و یا حتی شکلات تخته ای ذوب شده تزئین کرد و این کار را باید زمانی که کاملا شیرینی خنک شد انجام داد. برای مشاهده انواع شیرینی های خوشمزه با بافتی عالی بر روی لینک قرار داده شده در مطلب کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *