دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

معرفی ایده ها و شیوه های عکاسی تبلیغاتی از غذا

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
  • ۰

به طور کلی خوراک و محصولات غذایی همواره برای تمام افراد در سنین مختلف از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. شما قبل از اینکه می خواهید یک محصول غذایی را خریداری کنید و یا به رستوران و کافی شاپ مراجعه نمایید، حتما از طریق فضای مجازی آن محصول و رستوران را مورد بررسی قرار می دهید. امروزه با گسترش فضای مجازی و وجود شبکه اجتماعی اینستاگرام، انتخاب خوراک، رستوران و محصولات غذایی هم سخت و هم آسان شده است. مدیران و افراد فعال در زمینه محصولات غذایی و رستوران ها، جهت افزایش فروش و بهتر دیده شدن، از عکاسی تبلیغاتی کمک می گیرند.

عکاسی تبلیغاتی با ترفندها و تکنیک های منحصر به فردی که دارد، می تواند مخاطب را در کسری از ثانیه به سمت خود جذب کند و در نتیجه موجب بالا رفتن مشتری و فروش محصولات گردد.

معرفی ایده ها و شیوه های عکاسی تبلیغاتی از غذا

امروزه پیشرفت در کسب و کارهای مختلف همچون عرضه خوراک و رستورانداری، از طریق روش های مدرن امکان پذیر است که یکی از این روش ها، استفاده از عکاسی تبلیغاتی می باشد. استودیو عکاسی لحظه نگاری با داشتن چندین سال سابقه مفید در زمینه عکاسی و همچنین ساخت تیزر تبلیغاتی، این نوید را به شما مدیران و کارفرمایان عزیز می دهد تا با بهترین قیمت و بهره مندی از تجهیزات و افراد باتجربه، منحصر به فردترین تصاویر تبلیغاتی را برای معرفی هر چه بهتر برند شما ارائه می دهد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

اهمیت عکاسی تبلیغاتی از غذا

شما در هر زمینه ای که فعالیت دارید در وهله اول باید به این نکته به خوبی توجه داشته باشید که کسب و کار خود را از طریق شیوه های مخاطب پسند معرفی نمایید تا فروش محصولاتتان بالا برود. خوراک همواره مورد توجه بوده است که امروزه به دلایل مختلف همچون تنوع بسیار بالای محصولات غذایی، وجود متعدد رستوران و کافی شاپ ها، کترینگ های بیرون بر و مهم تر از همه بهره مندی افراد از فضای مجازی و پلتفرم ها نمایش غذا، این اهمیت و توجه چندین برابر شده است.

به اشتراک گذاری عکس های تبلیغاتی از خوراک در سایت ها و پیج های شبکه های اجتماعی موجب می گردد تا مشتری با بررسی ویژگی های غذا، علاوه بر بالا رفتن اعتمادش، خواهان تست و سفارش آن باشد. از طرف دیگر در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی امکان بیان انتقادات و پیشنهادات از طرف مشتری وجود دارد که برای کارفرما از اهمیت زیادی برخوردار است.

معرفی ایده ها و شیوه های عکاسی تبلیغاتی از غذا

ایده های عکاس تبلیغاتی از غذا

از مهم ترین شیوه ها در عکاسی اعم از عکاسی صنعتی و تبلیغاتی، ایده پردازی می باشد. عکاس با ایده پردازی های خلاق و شگفت انگیز می تواند مخاطب را به راحتی وسوسه و ترغیب کند. عکاسی تبلیغاتی از غذا بسیار سخت است زیرا غذا به زودی سرد می شود و جذابیت خود را از دست می دهد و به همین دلیل عکاس باید شیوه ها و ایده های منحصر به فردی را جهت به نمایش گذاشتن هر چه جذاب تر از غذا به کار ببرد.

  • نمایش ویژگی های منحصر به فرد غذا و نوشیدنی به طوریکه مخاطبان آن را به خوبی درک کند. به طور مثال عکاسی تبلیغاتی از قهوه باید به نحوی باشد که مخاطب با دیدن آن خستگی از تنش بیرون رود.
  • به کار بردن افکت های طبیعی و مخصوص هر غذا و نوشیدنی موجب می گردد تا خوراکی پویاتر نشان داده شود که عکاس می تواند از تصویربرداری پی در پی جهت این امر نیز استفاده کند.
  • بسته به نوع محصول غذایی چیدمان مناسبی به کار برده شود. به طور مثال می توان در غذایی که در آن فلفل استفاده شده است در کنار بشقاب غذا از فلفل اصلی برای چیدمان استفاده نمود. همچنین برای بعضی از غذاها مانند ساندویچ ها می توان از تکنیک چیدمان روی هم و عکس برداری از زاویه پایین هم استفاده نمود.
    معرفی ایده ها و شیوه های عکاسی تبلیغاتی از غذا
  • در عکاسی تبیلغاتی از غذا استفاده از تکنیک رنگ ها بسیار اهمیت دارد. همچنین پس زمینه عکس جهت معرفی غذا نیز مهم است.
  • رعایت فاصله برای عکاسی تبلیغاتی از غذا مهم است. عکاس باید توجه داشته باشد که از فاصله خیلی نزدیک از غذا و خوراکی عکس برداری نکند.
  • عکاس باید هنگام ویرایش و ادیت تصاویر باید از تکنیک های خاص و ظریفی استفاده کند تا طبیعی بودن خوراکی از بین نرود.
  • در کنار غذا از اکسسوری های رنگی و ظروف فانتزی جهت نمایش هر چه بهتر در عکاسی تبلیغاتی غذا استفاده شود.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *