دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

انواع دستگاه میوه خشک کن  (صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی)

  • فرهاد هاشمی
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
  • ۰

دستگاه میوه خشک کن از قبیل دستگاه های کاربردی و سازنده است که با استفاده از آن می توان کسب و کار پر رونقی را آغاز نمود و محصولات مختلفی را برای سلامت انسان و بدن تولید کرد. با کمک این دستگاه هم چنین می توان حجم ضایعات میوه ها را کاهش داد و از خسارت بیشتر کشاورزان و باغداران جلوگیری نمود.

انواع دستگاه میوه خشک کن  (صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی)

در نظر بگیرید که کیفیت و کمیت محصول ورودی و خروجی نیز یکی دیگر از عواملی هست که در دستگاه میوه خشک کن مهم است. گاها برای برآورده کردن و تهیه سفارشی خاص دستگاه مشخصی را خریداری می کنید و پس از سفارش و خرید و نصب و راه اندازی و تست و شروع کار به این نتیجه می رسید که این تیپ و مدل از دستگاه های خشک کن امکان تولید سفارشی را که گرفته اید را ندارد، لذا در انتخاب انواع خشک کن دقت داشته باشید و از مشاوره با مشاوران مجرب و دلسوز نگذرید.

انواع دستگاه میوه خشک کن  (صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی)

در این مقاله قصد داریم به توضیح دستگاه خشک میوه بپردازیم و انواع آن و عملکردی که دارند را مورد بررسی قرار دهیم. اگر قصد آغاز راه اندازی کسب و کار در این زمینه را دارید و می خواهید اطلاعات خود را افزایش دهید، پیشنهاد می کنیم تا آخر با ما همراه باشید.

دستگاه میوه خشک کن چیست؟

دستگاه میوه خشک کن یکی از دستگاه های پرکابرد در زمینه تولید محصولات خشک شده است که با اعمال گرمای لازم در داخل دستگاه، رطوبت را از محصول می گیرد و محصول را با حفظ رنگ، طعم، مزه و شکل خشک و تولید می کند.

این دستگاه نه تنها انواع میوه را خشک و تولید می کند بلکه سبزیجات، خشکبار، گوشت، ماهی و دیگر محصولات صنایع مختلف را خشک می کند.

نحوه کار با دستگاه خشک کن  میوه

کارایی دستگاه میوه خشک کن به این صورت است که آب میان بافتی انواع میوه ها را که بین ۵ الی ۹۵ درصد است را با حرارت مناسب خارج می کند و رطوبت را توسط هواکش داخل دستگاه به بیرون از دستگاه انتقال می دهد. ساعت انجام این کار به نوع محصول بستگی دارد.

برای راه اندازی یک تولیدی میوه خشک ( چیپس میوه ) نیاز به یک دستگاه میوه خشک کن صنعتی بوده و همچنین برای مراحل آماده سازی که شامل شستشو ، پوست کندن ، هسته گیری ، اسلایس ( ورقه ) کردن می شود نیز می توان از تجهیزات دستی یا برقی استفاده کرد. پس از خشک کردن محصول نیز با استفاده از دستگاه های مختلف بسته بندی محصول را بسته بندی کرده و انبار می کنید.

 

انواع دستگاه میوه خشک کن صنعتی و نیمه صنعتی

انواع مختلفی از دستگاه های خشک کن براساس ظرفیت وجود دارند که در دسته های خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی تقسیم بندی می شوند و ما در ادامه به توضیح انواع این دستگاه ها می پردازیم:

دستگاه خشک کن میوه انجمادی

در این مدل دستگاه خشک کردن میوه با استفاده از تصعید یخ آب در فشار پایین انجام می گیرد و بافت میوه آسیب کمتری می بیند و محصولی با کیفیتی تولید می شود.

هزینه طراحی و ساخت و اجرا این دستگاه بسیار بالا است و محصول تولید شده نیز به مراتب بالا خواهد بود.

دستگاه میوه خشک کن مایکرو

خشک کن های مایکرو با استفاده از برق کار می کنند و با امواج مایکرو گرمای لازم را برای خروج آب و رطوبت از بافت میوه اعمال می کند و قابلیت خشک کردن تناژ بالایی از محصولات را در سرعت بالا فراهم می کند.

دستگاه خشک کن میوه خورشیدی

یکی از دستگاه های مدرن امروزی، دستگاه های خشک کن خورشیدی است که با استفاده از گرمای نور خورشید، رطوبت از میوه خارج می شود و حجم مناسبی از محصولات در زمانی مشخص تولید و خشک می گردد.

این روش از دستگاه به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم انجام می گیرد که در مناطق مختلف قابلیت استفاده را دارند و با کمترین هزینه می تواند محصولات بسیار باکیفیتی را تولید کرد.

دستگاه های خشک هوای داغ

یکی از پرکابردترین و رایج ترین دستگاه های میوه خشک کن، دستگاه هایی است که عملکرد هوای داغ را دارند. این مدل دستگاه با تولید گرمای کنترل شده، رطوبت را از میوه خارج می کند و محصولات یکنواخت و یکدستی را تولید می کند.

از جمله این دستگاه ها می توان به دستگاه خشک کن کابینتی و تونلی اشاره کرد که در ادامه بیشتر با این موارد آشنا خواهیم شد.

 

دستگاه میوه خشک کن صنعتی

دستگاه های کابینی از خشک کن های رایجی هستند که با ظرفیت ها و تناژهای مختلف ورودی و خروجی طراحی و تولید می شوند. از انواع این دستگاه می توان به خشک کن های تک کابین، دو کابین و سه کابین اشاره کرد که هر کدام برای مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

تک کابین: این مدل دستگاه برای تولیدی ها کوچک و خانگی کاربرد دارد که با ابعاد مناسب و وزن ایده آل طراحی شده است که با سرمایه اندک می توان کسب و کار خود را در زمینه تولید میوه خشک آغاز کرد و تجربه لازم را کسب نمود.

دو کابین: دستگاه دو کابین در سایز بزرگ تر از تک کابین طراحی و ساخته می شود و برای کسب و کارهای نیمه صنعتی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد و با سرعت و حجم بالایی از محصولات را خشک و تولید می کند.

سه کابین: بزرگترین و مهم ترین دستگاه خشک کن میوه کابینی، دستگاه خشک کن سه کابین است که با بالاترین ظرفیت و سرعت بهترین گزینه برای کسب و کارهای صنعتی و حرفه ای می باشد.

انواع دستگاه میوه خشک کن  (صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی)

دستگاه خشک کن میوه تونلی

دستگاه میوه خشک کن تونلی نسبت به خشک کن های کابینتی از تنوع کمتری برخوردار هستند اما در انواع سه طبقه و پنج طبقه طراحی می شوند و از ویژگی های این مدل دستگاه می توان به مواردی از قبیل سرعت یکنواخت، خط تولید پیوسته و بی وقفه، خروج متوالی محصولات و کیفیت بالا اشاره کرد.

قیمت دستگاه میوه خشک کن صنعتی و نیمه صنعتی

دستگاه میوه خشک کن صنعتی براساس فاکتورهای مختلفی قیمت گذاری می شوند که از جمله آن ها می توان موارد زیر را نام برد:

  • نوع دستگاه
  • مصرف سوخت
  • ظرفیت دستگاه
  • گارانتی و خدمات پس از فروش
  • سیستم و تکنولوژی در ساخت دستگاه به کار برده شده
  • و غیره

قبل از خرید باید متناسب با نوع نیاز خود، محصولی که قصد خشک کردن آن را دارید و سرمایه ایی که در نظر گرفته اید، اقدام به خرید کنید تا خرید مطئمن و رضایت بخشی داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آخرین قیمت دستگاه میوه خشک کن می توانید با کارشناسان شرکت آراد ماشین ارتباط برقرار کنید.

کلام پایانی

دستگاه خشک کن میوه صنعتی یکی از دستگاه های پرکابرد و مدرن است که با تولید و طراحی در انواع مدل های مختلف، سرعت خشک کردن انواع میوه ها را افزایش داده و روند تولیدات را برای تامین نیاز داخلی و صادرات سرعت بخشیده است. مهم ترین نکته ای که باید در این مسیر کسب و کار توجه داشت، داشتن آگاهی و اطلاعات کافی در این زمینه است و دستگاه باکیفیت و ضمانتی را از شرکت معتبر و سازنده خریداری کرد. شرکت آراد خدمات ماشین یکی از شرکت های معتبر و سازنده است که با فعالیت مستمر در این زمینه، تولیدات ماشین آلات صنعتی در کشور را بهبود بخشیده و رضایت بیشتر مشتریان را جلب نموده است.

راه اندازی خطوط تولید میوه خشک در مدل های چیپس میوه، حبه ای، شکری و پفکی علاوه بر دستگاه خشک کن میوه یاز به تجهیزات دیگری نیز دارد. کلیه این تجهیزات در ظرفیت های مختلف نیمه صنعتی و صنعتی قابل طراحی و ساخت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به وبسایت machinsaz.com مراجعه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *