دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دانستنی های علمی تاریخی جالب که احتمالا نمی دانید

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب قرار است شما را با دانستنی های علمی تاریخی آشنا کنیم و شما می توانید دانش خود را در مورد گذشته ها افزایش دهید.

دانستنی های علمی تاریخی را در این بخش برایتان داریم و بهترین اطلاعات را در مورد علم در گذشته و مطالب تاریخی را خواهیم نوشت تا بتوانید اطلاعات خوبی در این زمینه داشته باشید. در واقع استفاده از این اطلاعات به شما کمک می کند تا بتوانید در میان جمع حرفی برای گفتن داشته باشید.

  دانستنی های علمی تاریخی

دانستنی های علمی تاریخی در جهان

داشتن اطلاعاتی در مورد گذشته به شما این امکان را می دهد تا بتوانید در مورد هستی بیشتر فکر کنید و راز های این جهان را بیابید. در ادامه اطلاعاتی بسیار خوب به شما درباره دانستنی های علمی تاریخی خواهیم داد و شما را آگاه تر خواهیم ساخت و شما نیز با دانستن این مطالب دیگر آدم سابق نخواهید شد.

قد و وزن انسان ها

شاید برای شما جالب باشد که بدانید از قرن پیش تا کنون قد و وزن انسان ها تغییراتی داشته است و حدودا ۵۰ درصد سنگین تر و ۴ اینچ بلند تر شده اند. ( ۴ اینچ معادل ۱۰.۱۶ سانتی متر می باشد. )

وضعیت بیماری

باید بدانید که از ۵ هزار سال قبل تا کنون بیماری های بسیار زیادی ایجاد شده اند و اغلب آن ها توسط باکتری ها و ویروس ها بوده است با این حال از آن زمان تا کنون تنها ۱ بیماری ریشه کن شده است و آن هم آبله می باشد.

اطلاعاتی در مورد قاره آمریکا

لیف اریکسون اولین نفری بود که نیم قرن قبل از کریستوف کلمب وارد آمریکا شد و زمانی که کلمب آمریکا را کشف کرد جمعیت آمریکا ۹۰ میلیون نفر بود و این میزان برابر با یک سوم جمعیت جهان بوده است.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

زندگی کنونی

  • همانطور که می دانید در گذشته ها جنگ های بسیار زیادی صورت گرفته بود با این حال باید بدانید که ما اکنون در صلح آمیز ترین بخش تاریخ زندگی می کنیم.
  • در واقع در جنگ جهانی اول افراد بسیار زیادی کشته شدند ولی باید بدانید که این جنگ ششمین جنگ مرگبار تاریخ بوده است.
  • در این میان نیاز است تا بدانید که طولانی ترین جنگ آمریکا با افغانستان بوده است.
  • به صورت کلی کشته شدگان در جنگ هایی که تا کنون بوده است بین ۵۰۰ میلیون نفر الی ۱ میلیارد نفر تخمین زده شده است.
  • با این وجود تعداد افرادی که امروزه در بردگی می باشند بیش تر از سایر تاریخ ها است.
  • حدودا می توان گفت ۷ درصد جنگ ها دارای انگیزه مذهبی بوده است.

تاریخ کنونی زندگی

قحطی و بیماری

جالب است بدانید که محققان اعتقاد دارند که حدود ۶۳۶ سال بعد از میلاد مسیح یک ابر گرد و غبار در کل دنیا ایجاد شد و همان عامل قحطی و بیماری شد زیرا یک سال زمین را از نور خورشید محروم کرده بود.

بلند ترین صدای شنیده شده

شاید دوست داشته باشید که بدانید بلند ترین صدای شنیده شده در تاریخ صدای آتشفشان کاراکاتوآ بود که تا ۴۸۰۰ کیلومتری آن نیز این صدا شنیده شد.

ازدواج بین نژاد ها

نزاد پرستی امروزه بسیار کم تر شده است ولی در گذشته های نه چندان دور نژاد پرستی بسیار شدید بود و به طوری که در امریکا در سال های ۱۷۷۶ تا ۱۹۶۷ ازدواج بین نژاد های متفاوت ممنوع بوده است.

فنجان در عصر یخبندان

باید بدانید که بریتانیایی ها در عصر یخبندان از جمجمه های انسان به عنوان فنجان استفاده می کردند.

ساخت اهرام مصر

یک افسانه توسط هیرودوتوس مورخ یونانی بیان شده است و نشان می دهد که اهرام مصر توسط کارگرانی ساخته شده است که مزد آن را دریافت کردند و بردگان این اهرام را نساخته اند.

اولین تصادف

شاید تا کنون برای شما هم این سوال ایجاد شده باشد که اولین تصادف ماشین در چه سالی و در کجا رخ داد ؟ باید بدانید که این تصادف در سال۱۸۹۱ در ایالت اوهایو رخ داد.

بردگی اروپایی ها

طولانی ترین دموکراسی

طولانی ترین دموکراسی مرتبط با یونان باستان می باشد و حدود ۱۸۵ سال طول کشید.

کریسمس در امریکا

کریسمس در آمریکا تا سال ۱۸۳۶ ممنوع بود زیرا یکی از جشن های غیر مذهبی به شمار می رفت.

برده های اروپایی

در بین سال های ۱۵۳۰ الی ۱۷۸۰ بیش از یک میلیون برده اروپایی به آفریقای شمالی برده شد.

جنگ مذهبی و کودکان

در سال ۱۲۱۲ میلادی بیش از ۳۰ هزار کودک برای جنگ مذهبی و تصرف اورشلیم آماده شدند و بیش تر آن ها در سفر جان باخته و سایرین نیز به عنوان برده فروخته شدند.

تاریخ بشریت

اگر بتوان کل ساعت زمین را ۲۴ ساعت در نظر گرفت باید بدانید که :

  • دایناسور ها در ساعت ۱۱:۴۱ دقیقه منقرض شدند.
  • حسات در ساعت ۴ صبح ایجاد شدند.
  • تاریخ بشریت در ساعت دقیق ۱۱:۵۸:۴۳ ایجاد شد.
  • گیاهان در ساعت ۱۰:۲۴ دقیقه صبح بوجود آمدند.

طاعون در قرن ۱۳

یکی از بیماری های بسیار ببد و همه گیر در قرن ۱۳ طاعون بود. این بیماری را بسیاری از افراد نشانه گناهان یهودیان دانستند با این حال نیاز است تا بدانید که ۱۲ هزار یهودی در این مسیر سوزانده شدند ولی باز هم بیماری از ببین نرفت و مردم زیادی زیر بار این بیماری جان باختند.

طاعون و مرگ 12 هزار یهودی

بسیاری از محققان اعتقاد دارند که ابزار ها به بیان کردن و حرف زدن کمک کردند و این ها می تواند نشانه ای از این باشد که اولین کلمات گفته شده در رابطه با ابزار ها بوده است.

اگر از این مطلب رضایت داشتید به شما توصیه می کنیم اطلاعاتی در مرد دانستنی های تاریخی ایران و دلیل تغییر شکل ماه نیز بدست آورید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده کمک بگیرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *