دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دوخت کاور ماشین لباسشویی با آموزش مرحله به مرحله

  • منصوره رمضان زاده
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
  • ۰

دوخت کاور ماشین لباسشویی راهکار و ایده ای کاربردی به منظور محافظت از دستگاه در برابر انواع آلودگی و لکه و همچنین افزایش طول عمر دستگاه بوده که افراد می توانند با الگوبرداری از یک طرح و روش ساخت آن مدل زیبایی برای خود بسازند و مورد استفاده قرار دهند.

از جمله اجزای سرویس آشپزخانه که بسیار کاربردی بوده کاور ماشین لباسشویی می باشد که در طرح های متنوعی متناسب با انواع مدل ها و سایزهای مختلف ماشین لباسشویی طراحی شده و موجود می باشد و در صورت تمایل می توانید مطابق با سلیقه و نیاز خود مدل دلخواهی از آن را در منزل درست کنید و استفاده نمایید. در همین راستا تصمیم داریم در این مطلب برای یادگیری شما عزیزان به آموزش دوخت کاور ماشین لباسشویی بپردازیم.

آموزش دوختن کاور ماشین لباسشویی

آموزش دوخت کاور ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی به دلیل کارکرد زیادی که داشته و استفاده مداوم از آن در معرض کثیفی و آلودگی قرار داشته بنابراین نیاز است که توسط یک پوشش مناسب محافظت شده و از آسیب هایی همچون خراشیدگی و لکه دار شدن بدنه در امان بماند. با دوخت کاور ماشین لباسشویی می توانید باعث طول عمر بیشتر این دستگاه شوید و از این مزایا بهره مند گردید و همچنین با ست کردن این کاور با دیگر اقلام سرویس پارچه ای آشپزخانه جلوه زیبایی به ماشین لباسشویی خود بدهید.

مراحل درست کردن روکش لباسشویی

خانم های هنرمند و کدبانو همواره تمایل دارند لوازم خود را دیزاین نمایند و در مقابل لکه دار شدن و کثیفی از وسایل خود به ویژه وسایل آشپزخانه خود محافظت کنند. در بازار مدل پلاستیکی و تلقی آن وجود داشته که مطابق با مدل دستگاه و اندازه آن می توانید خریداری نمایید ولی ایده دیگری که می توانید از آن بهره مند شوید این است که کاور موردنظرتان را خودتان در منزل بدوزید که براساس دیزاین آشپزخانه خود می توانید پارچه زیبایی تهیه کرده و اندازه ماشین لباسشویی را اندازه گیری نموده و سپس اقدام به دوختن کنید.

مراحل دوخت کاور ماشین لباسشویی

کاور ماشین لباسشویی در چند نوع دوخته شده که هر یک به اندازه خاصی می توانند از ماشین لباسشویی حفاظت نمایند. به عنوان مثال یک مدل کاور وجود داشته که فقط از یک پارچه مستطیل شکل دوخته شده که بر روی آن انداخته می شود. در نوع دیگر بخش جلویی کاور باز می شود تا به در ورودی ماشین لباسشویی امکان دسترسی باشد و در مدل دیگری که می توان به آن اشاره داشت این است که در بخش جلویی کاور دایره ای گذاشته شده تا داخل آن مشاهده شود.

طریقه دوختن کاور لباسشویی

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

مراحل انجام کار

برخی مواقع تمایل دارید از کاوری استفاده نمایید که کل بخش های ماشین لباسشویی را پوشش دهد. در چنین مواردی می توانید از کاورهایی بهره مند شوید که همچون مکعبی دوخته شده و تنها بر روی ضلع جلویی آن یک برش زده می شود تا به در ماشین لباسشویی امکان دسترسی باشد. برای دوختن این مدل کاور به دو نوع پارچه که یک پارچه برای قسمت کاور و دیگری برای تزیینات روی آن بوده، چرخ خیاطی، نوار تزیینی، قیچی، نخ و متر احتیاج دارید.

در آغاز کار اندازه های دقیق ماشین لباسشویی خود را اندازه گرفته و یادداشت برداری نمایید. در این روش دوخت ابعاد استاندارد ماشین لباسشویی در نظر گرفته شده است. برای برش زدن پارچه باید در اولین قدم برای قسمت پهلوها یعنی دو سمت کاور دو عدد مستطیل به اندازه های ۶۰ در ۸۵ سانتی متر برش دهید.

آموزش دوخت کاور ماشین لباسشویی

زمان برش زدن دو سانتی متر اضافه برای محل دوخت در نظر بگیرید و به عدد های قبلی اضافه نمایید. برای قسمت جلوی کاور نیز دو تکه پارچه به ابعاد ۳۲ در ۸۵ سانتی متر جدا نمایید. دو سانتی متر اضافه تر برای این بخش در نظر بگیرید. برای قسمت بالای کار که در حقیقت بخش رویی ماشین لباسشویی می باشد نیز بایستی یک تکه با اندازه های ۶۰ در ۶۰ سانتی متر به اضافه دو سانتی متر بیشتر برش دهید.

در آخر تنها بخش پشتی کاور باقی می ماند. برای این قسمت یک پارچه به ابعاد ۶۰ در ۱۵ سانتی متر به اضافه دو سانتی متر بیشتر برای هر سمت کاور جدا نمایید. به منظور زیباسازی روی سطح کاور دو قطعه پارچه سفید و یا هر رنگ دلخواه دیگری به اندازه های ۲۵ در ۸۵ سانتی متر برش بزنید.

برای اجرای تزیینات کاور بخش پایینی و حاشیه های پارچه تزیینی را تو در تو قرار دهید و به هر دو کناره نوار تزیینی توری دوخت بزنید. سعی نمایید کار دوخت را خیلی مرتب انجام بدهید چرا که بر روی جلوه ظاهری کاور اثر زیادی خواهد گذاشت. در پایان دو تکه پارچه نوار دوزی شده را اتو بزنید تا کاملا صاف و بدون چین و چروک باشد.

آموزش درست کردن روکش ماشین لباسشویی

در گام بعدی دوخت کاور ماشین لباسشویی برای دوختن پارچه های تزیینی به کاور باید در آغاز دور تا دور قطعه پارچه ۳۲ در ۸۵ سانتی متری را که برای قسمت جلویی کار در نظر گرفته بودید در داخل قرار داده و بعد هر یک از پارچه های تزیینی نوار دوزی شده را در قسمت وسط پارچه اصلی بگذارید و بعد سوزن بزنید. این بخش از پارچه ها را کنار گذاشته و کار را ادامه بدهید.

قطعه پارچه هایی که قیچی زده بودید را بر اساس مدل ماشین لباسشویی در کنار هم بگذارید. واضح است که پارچه ها را باید به حالت پشت و رو قرار داده و عمل دوخت را انجام دهید. حتی بخش جلویی کاور را که سوزن زده بودید نیز بایستی در این بخش بکار گیرید. بعد ضلع های مشترک با یکدیگر را ابتدا کوک بزنید. در صورتی که برای اولین بار است که این عمل را انجام می دهید به هیچ عنوان در آغاز کار از چرخ خیاطی استفاده نکنید نخست کوک بزنید و در صورتی که تمامی بخش ها دقیق و در محل اصلی خود بود کوک ها را با کمک چرخ خیاطی دوخت بزنید.

آموزش دوخت روکش ماشین لباسشویی

در مرحله بعدی دوخت کاور ماشین لباسشویی زمانی که تمامی بخش ها را کوک زدید و کاور حالت اصلی خود را پیدا کرد با کمک چرخ خیاطی دوخت ها را محکم نمایید. عملی که در این گام حتما بایستی انجام بدهید سر دوزی لبه های پارچه می باشد. در صورتی که بخش های دوخته شده را سر دوزی نکنید بعد از مدت زمانی پارچه ریش ریش شده و کاور خراب می شود.

به منظور این کار در صورتی که چرخ خیاطی دارای قابلیت سر دوزی بود این عمل را با چرخ خیاطی انجام بدهید. در غیر این صورت می توانید از نوار اریب که به همین علت به کار گرفته می شود برای این عمل بهره مند شوید. بخش زیرین کاور را نیز همچون حالت قبل در داخل گذاشته و دوخت بزنید.

در انتهای کار کاور را پشت و رو کرده و اتو بزنید تا دوخت ها در محل اصلی خود قرار گرفته شوند. بعد به منظور جذابیت بیشتر می توانید به بخش بالایی جلوی کاور که برش دارد و از یکدیگر باز می شود یک ردیف نوار توری بدوزید. سپس دو عدد پاپیون پارچه ای ساخته و به دو بخش تزیینی کار بسته تا حالت جذاب تری به خود بگیرد.

طریقه دوخت روکش ماشین لباسشویی

از این که تا پایان این مطلب همراه ما بودید سپاس گزاریم. همچنین می توانید به منظور یادگیری و آموزش های بیشتر از مطالبی همچون دوخت کاور اتو، دوخت پرده ساده بازدید کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *