دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بهترین رفتار بعد از خیانت به منظور بازسازی رابطه

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب قرار است شما را با رفتار بعد از خیانت آشنا کنیم و بهترین اطلاعات را در این رابطه به شما بدهیم تا بتوانید با این مشکل کنار آمده و تصمیم درستی برای رابطه ای که دارید بگیرید.

خیانت کردن یکی از بدترین رفتارهای انسانی می باشد و امروزه در جوامع در حال گسترش می باشد. افرادی که خیانت می بینند معمولا در آن لحظه شوکه می شوند و نمی دانند چه رفتارهایی را باید انجام دهند از این رو قرار است برایتان در مورد رفتار بعد از خیانت توضیح دهیم و بهترین واکنش ها را در این زمینه برایتان خواهیم گفت.

روش های رفتار با خیانت

درست ترین رفتار بعد از خیانت چیست؟

یکی از عاقلانه ترین کارهایی که باید در این زمینه انجام دهید این است که به همسر خود گوش دهید و ببینید که چه حرفی برای گفتن دارد و به این موضوع فکر کنید که رابطه شما ارزش حفظ شدن و بخشیدن دارد یا خیر. اگر دوست دارید رابطه تان را بازسازی کنید بهتر است اطلاعاتی در این مورد داشته باشید و بهترین عملکرد را نشان دهید.

انجام ندادن یک سری از کارها

برای این که بتوانید برخورد درستی بعد از خیانت داشته باشید نیاز است تا از انجام دادن یک سری کارهای رایج بپرهیزید. این کارها به شما هیچ کمکی نخواهند کرد بلکه رابطه شما را بسیار خراب خواهند کرد از این رو توصیه ما به شما این است که بعد از دیدن خیانت یک سری از رفتارهایی که در ادامه ذکر می کنیم را انجام ندهید.

سرزنش نکردن خود

در اولین قدم نباید خودتان را سرزنش کنید زیرا این کار هیچ چیزی را درست نخواهد کرد و حتی شما آرام نخواهید شد بلکه خشمتان از این موضوع بالا تر می رود و جلوی رفتار منطقی تان را می گیرد. در واقع شاید برای موضوعی مقصر باشید ولی تمام دلایل خیانت به شما را نمی تواند آن موضوع باشد از این رو بهتر است به خودتان سخت گیر نباشید و این را بدانید که این کار شما می تواند منجر به این شود که همسرتان هرگز اشتباه خود را متوجه نشود و یا آن را به گردن نگیرد.

واکنش های درست در فرد خیانت دیده

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

پرهیز از فکر کردن به رقیب خود

همانطور که دست از سرزنش کردن خود بر می دارید از فکر معشوقه همسر خود خارج شوید. با این که این کار کمی دشوار می باشد ولی می تواند به شما کمک کند تا کمی آرامش خود را بدست آورید و این را بدانید که آگاهی شما نمی تواند چیزی را تغییر دهد و بیشتر منجر به آزار و اذیت شما خواهد شد. هر چند که در برخی از شرایط آگاهی از رقیب خود می تواند منجر به آرامش بیشتر در فرد خیانت دیده شود ولی باز هم بهتر است وسواس به خرج نداده و اطلاعاتی در این مورد جمع نکنید.

عادی سازی نکردن

خیانت همسر خود را عادی سازی نکنید. در واقع این کار به همسر شما کمک می کند که دلیلی برای خیانت خود بیاورد و آن را منطقی جلوه دهد ولی این موضوع نمی تواند از خیانت های بعدی همسرتان پیشگیری کند بنابراین بهتر است سعی کنید این موضوع را عادی سازی نکرده و دلیل یابی نکنید.

جار نزدن

از ساده ترین راه هایی که می تواند به شما کمک کند تا بتوانید برخورد درست با این موضوع داشته باشید این است که این موضوع را تا مدتی به کسی نگویید. این کار منجر به این می شود که دیگران در رابطه شما دخالت نکنند و شما می توانید به راحتی و با فکری باز تر به ترمیم رابطه خود بپردازید. بهتر است از شبکه های اجتماعی نیز برای جار زدن به احساس خود استفاده نکنید زیرا این موضوع می تواند سریعا در همه جا پخش شود و همه از موضوع خیانت همسرتان آگاه وند.

گفتن این موضوع به آشنایان می تواند پشیمانی های بسیار زیادی را با خود به همراه داشته باشد و بهتر است صبر کنید تا ببینید سرانجام رابطه تان چه می شود و بعد این موضوع را علنی کنید و اگر رابطه خود را ترمیم کردید که دیگر نیازی به گفتن این موضوع به هیچ یک از آشنایان و نزدیکان نمی باشد.

رفتار بعد از خیانت

اهمیت ندادن به دیگران

سعی کنید دیگران را زیاد مهم جلوه ندهید و به آن ها اهمیت ندهید. اگرچه بسیاری از افراد که در نزدیکی شما هستند ممکن است متوجه این موضوع شوند ولی با این حال نیازی به نگرانی نمی باشد و نمی خواهد به آن ها و طرز فکرشان اهمیت دهید. این اهمیت دادن ها می تواند در روند تصمیم گیری شما بسیار موثر باشد از این رو بهتر است بی خیال آن ها شوید و سعی کنید رابطه خود را بر اساس آن چیزی که دوست دارید ادامه داده و یا به صورت کامل تمام کنید.

پرهیز از تصمیم گیری سریع

بهتر است به جای این که تصمیم های سریع و عجولانه بگیرید خوب فکر کنید و از گفتن سریع و صریح طلاق بپرهیزید و برای مدتی را دور از همسر خود بگذرانید. بهتر است برای این زندگی خود کمی بیشتر ارزش قائل شوید و قبل از تصمیمی گیری هایی که ممکن است به پشیمانی بیانجامد به خوبی فکر کنید.

تنبیه نکردن

شاید برایتان جالب باشد که بدانید تنبیه کردن همسرتان هیچ سودی برای رابطه شما و آرامشتان نخواهد دات از این رو بهتر است دست از کارهای تلافی کننده بکشید و برای مدتی فاصله خود را با همسرتان حفظ کنید. این موضوع را بدانید که تنبیه کردن همسرتان می تواند شما را با دردسرهای دیگری رو به رو کند از این رو بی رحمانه رفتار کردن هیچ چیزی را تغییر نخواهد داد و حتی ممکن است مشکلاتی را نیز برایتان به همراه داشته باشد.

خیانت همسر

انجام دادن کارها برای بازگشت به رابطه

بعد از این که زمانی گذشت متوجه خواهید شد که می خواهید زندگی خود را ادامه دهید یا خیر. اگر می خواهید این زندگی را ترمیم کنید بهتر است اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید و در ادامه اطلاعاتی سودمند در این زمینه به شما خواهیم داد تا رابطه تان را بهبود بخشیده و زندگی خود را حفظ نمایید.

سنجیدن جوانب

قبل از این که از رابطه خارج شده و یا بعد از خیانت به رابطه باز گردید بهتر است تمامی جوانب را بسنجید. وجود فرزندان می تواند قضیه را کمی پیچیده تر نماید از این رو بهتر است به آن ها نیز فکر کنید و تنها راهی که می توانید تصمیم درستی بگیرید این است که به دل خود رجوع کنید و ببینید که آیا واقعا این رابطه را می توانید ادامه دهید یا خیر.

این موضوع را بدانید که هیچ کس و هیچ شرایطی نمی تواند شما را وادار به انجام کاری بکند از این رو تصمیم نهایی با شما می باشد که باید جوانب را بسنجید و با توجه به آن تصمیم درستی در رابطه با زندگی تان بگیرید. پس می توان گفت رفتار درست بعد از خیانت نیاز به زمان دارد و بهتر است عجولانه تصمیم نگیرید و هر طور که فکر می کنید برایتان بهتر است عمل کنید.

تلاش برای بخشش

بخشیدن این موضوع کار آسانی نمی باشد زیرا شکست هایی که به فرد خیانت دیده وارد می شود بسیار بد است. با این حال اگر می خواهید همسر خود را ببخشید بهتر است برای این کار هر دوی شما تلاش کنید. شما تلاش کنید تا همسرتان را ببخشید و همسر شما نیز باید برای بخشیده شدن از سمت شما تلاش کند.

شاید برایتان سخت باشد ولی اولین قدم در بخشش این است که این خیانت را هر دوی شما پذیرفته و از آن عبور کنید و این عبور کردن می تواند به زمان زیادی نیاز داشته باشد. اگر می خواهید همسر خود را ببخشید باید این موضوع را به او بگویید و بگذارید او نیز برای بخشیده شدن تلاش کند در غیر این صورت نمی توانید به راحتی از این مرحله عبور کنید و ممکن است تصمیم های بدی برای آینده تان بگیرید.

رفتار بعد از خیانت

وقت گذرانی بیشتر

یکی از درست ترین رفتارها بعد از خیانت این است که با همسر خود وقت بیشتری را بگذرانید. در واقع باید کیفیت رابطه خود را افزایش دهید تا بتوانید رابطه تان را احیا کنید. می توانید از فعالیت های سرگرم کننده برای این کار استفاده کنید و یادتان باشد که علایق همسر خود را نیز در نظر بگیرید در غیر این صورت برای این مورد موفق نخواهید شد.

مراقبت از خود

زمانی که فردی خیانت می بینید ممکن است با احساسات بسیار زیادی رو به شود از این رو نیاز است تا به خودتان اهمیت داده و سلامت تان را در اولویت قرار دهید. برای این که بتوانید در این دوران بسیار سخت قوی بمانید نیاز به غذا و استراحت کافی دارید در غیر این صورت بدن شما زیر این مشکلات طاقت نخواهد آورد و شما رنجور و مریض خواهید شد. یک سری از کارهایی که در این زمان نیاز است تا آن ها را انجام دهید را در ادامه برایتان شرح خواهیم داد.

  • سعی کنید شب ها ۷ الی ۸ ساعت بخوابید و اگر همسرتان در کنار شما است و این مشکل شما را اذیت می کند می توانید از او بخواهید برای مدتی در اتاق دیگر بماند.
  • سعی کنید در روز سه وعده غذایی سالم میل کنید زیرا بدن شما برای مبارزه با استرس و آزردگی روحی تان نیاز به سلامتی دارد.
  • ورزش کردن را از یاد نبرید و سعی کنید با این کار ذهن خود را از درگیری ها برای مدتی رها کنید. این کار بهترین راه برای فکر نکردن به خیانت می باشد.
  • سعی کنید خودتان را دور از بقیه نگیرید و با دوستان و خانواده تان بیشتر از قبل وقت بگذرانید.

رفتار بعد از خیانت

کمک گرفتن از مشاور

احساس شرم و سایر احساسات در این زمان طبیعی می باشد ولی این موضوع را باید بدانید که این کار لازم می باشد و گاها یک نفر سوم که علم مشاوره دادن را دارد می تواند به شما کمک کند تا آرامش بیشتری داشته باشید و راه حل ها بهتری را به شما پیشنهاد خواهد داد. برای این کار بهتر است از یک فرد متخصص در زمینه خانواده کمک بگیرید و این موضوع را به همسر خود نیز بگویید و برای بهتر شدن رابطه تان هر دوی شما می توانید از مشاور برای بهبود زندگی تان کمک بگیرید.

تمام کردن رابطه

اگر تمامی تلاش خود را کردید و باز هم هیچ چیز درست نشد و همسر شما نتوانست احساس شما را تغییر داده و دست از خیانت بردارد زمان آن نرسیده است که رابطه تان را تمام کنید. اگر فکر می کنید که نمی توانید همسر خود را ببخشید هیچ اشکالی ندارد و این موضوع کاملا طبیعی می باشد و شما برای رابطه تان تلاش کرده اید و حال زمان آن رسیده است که از این رابطه سمی که منجر به آزار شما شده است خارج شوید.

این موضوع را نیز باید بدانید که هیچکس حق ندارد شما را قضاوت کند و شما درست ترین و بهترین تصمیم را برای رابطه خود گرفته اید و این تصمیم برای شما و خانواده تان بهتر است.

حمایت از فرزندان

بهترین رفتار بعد از خیانت این است که این موضوع را به فرزندان خود نگوید و سعی کنید آن ها از این موضوع بین شما و همسرتان آگاه نشوند زیرا این کار می تواند بر روی احساسات آن ها تاثیرات منفی بسیار زیادی داشته باشد از این رو بهتر است آن ها را در زمانی که می خواهید طلاق بگیرید حمایت کنید در غیر این صورت ممکن است آسیب های بسیار زیادی ببینند.

اگر می خواهید جدا شوید این موضوع را به یاد داشته باشید که فرزندان شما شرایط سختی را خواهند داشت با این حال بهتر است نگذارید تا برای سرزنش کردن شما از فرزندانتان استفاده ابزاری داشته باشند و سعی کنید با حمایت کردن از آن ها قوی تر بمانید و زندگی جدیدی را برای خود بسازید.

بخشیدن خیانت و راه آن

احساسات بد داشتن در حین جدایی طبیعی می باشد و اگر تصمیم خود را گرفته اید بهتر است با آن ها کنار بیایید و زندگی بهتری را برای خود بسازید. در پایان نیز می توانید اطلاعات دیگری در مورد برخورد با همسر برونگرا و رفتار با همسر بی ادب را نیز مطالعه و در این زمینه اطلاعاتی کسب کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *