دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

آناتومی صورت و آشنای با بخش های بسیار گسترده آن

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب قرار است شما را با آناتومی صورت آشنا کنیم و اطلاعاتی بسیار خوب در این زمینه به شما بدهیم تا بتوانید با صورت خود و خطوط آن آشنایی بیشتری داشته باشید.

صورت یکی از بخش های پر اهمیت بدن می باشد از این رو بهتر است با تمامی بخش های آن آشنا شوید و صورت خود را بهتر بشناسید. در ادامه قصد داریم شما را با آناتومی صورت آشنا کنیم و اطلاعاتی بسیار خوب در این زمینه به شما بدهیم.

آشنایی با اصطلاحات دقیق صورت

معرفی آناتومی صورت

صورت دارای بخش های بسیار گسترده ای می باشد و برای این بخش ها اصطلاحات خاصی به کار می رود. برای این که بتوانید با صورت خود آشنا شوید نیاز است تا اطلاعاتی در مورد این اصطلاحات داشته باشید.

Facial creases  یا چین های صورت

چین های پوستی عمیق و کم عمق می باشند و ناشی از تغییرات در ساختار پوست هستند. این چین ها معمولا به دلیل از دست دادن حالت پلاستیکی پوست و ماهیچه ناشی از حرکت های تکراری صورت و تغییرات می باشد. چین های صورت به صورت کلی چروک های پوستی را در بر می گیرد و در زمینه بالینی می توان به آن ها حفره، شیار و سوزن نیز گفت.

Skin folds یا چروک پوستی

چروک های پوستی معمولا به دلیل کاهش وزن، تنش و گرانش رخ می دهد از این رو بهتر است در حین کاهش وزن حواستان به پوستتان باشد در غیر این صورت شاهد چروک های پوستی هستید. این چروک ها معمولا در بخش قوس فک ایجاد می شوند و ممکن است در سایر بخش های صورت نیز دیده شوند.

آناتومی صورت

  •  آرون گروپس

Baggy lower eyelid یا پف تحتانی پلک

پف در پلک های پایین می تواند بر روی زیبایی فرد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. این پف ها معمولا به دلیل از بین رفتن بافت چربی در زیر مویرگ ها رخ می دهد و این مشکل گاها با حلقه سیاه زیر چشم ها اشتباه گرفته می شود.

بلوفاراکلایس

یکی از مشکلاتی می باشد که در بسیاری از افراد شما آن را مشاهده کرده اید و بلوفاراکلایس یکی از مشکلاتی می باشد که روی پوست رخ می دهد و بیشتر به دلیل افتادگی در پوست پلک ها می باشد.

Bunny lines

Bunny lines به همان خطوط اطراف بینی گفته می شود و تا پل بینی با هر تغییر حالت در صورت نمایان خواهد شد. در این مشکل ماهیچه های بالا برنده لب بالا و پره ببینی و عضله میانی پلک تحتانی همزمان این مشکل را ایجاد می کنند.

خطوط کمیسر

این خطوط کوتاه و عمودی می باشند و معمولا در کنار دهان ظاهر می شود و می توان گفت این مورد از آناتومی صورت می باشد. این خطوط معمولا از خط خنده آغاز می شوند.

Crow’s Feet

خطوط پنجه کلاغی چین های بسیار نازکی می باشند که در اطراف چشم ها دیده می شود و ماهیچه های حلقوی چشم منجر به ایجاد چنین چین هایی در صورت می شود.

صورت و اجزای آن

تورم حلقه ای زیر چشم

این مشکل در پایین چشم ها رخ می دهد و در صورت بخش مهمی به حساب می آید زیرا روی ظاهر فرد تاثیرات بسیار زیادی می گذارد.

Horizontal Forehead Lines

این خطوط معمولا با افزایش سن رخ می دهد و ماهیچه های frontalis را درگیر می کند.

خط های بالای بینی

این خطوط معمولا عمود بر ماهیچه های بینی می باشند و به دلیل اعوجاج تولید می شوند.

خط های گردن

این خط ها افقی می باشند و روی ناحیه قدامی گردن ایجاد می شوند. این خطوط به دلیل افتادگی های پوست گردن رخ می دهد و می تواند بر ظاهر فرد تاثیراتی داشته باشد.

افتادگی فک

یکی دیگر از بخش های بسیار مهم در این بخش از آناتومی افتادگی فک می باشد که باید با آن آشنا باشید. افتادگی آرواره ها و چربی های زیر پوست می تواند منجر به ایجاد این مشکل شود.

بررسی صورت

کمیسر دهان

این بخش از صورت همان بخشی می باشد که لب بالا و پایین با یکدیگر اتصال پیدا می کنند.

چروک لابیا مندیبولار

این خط ها از گوشه دهان تا مرز مندیبل کشیده می شود و هر چه سن بالا تر می رود برجسته تر می شود. معمولا ماهیچه های بالا برنده دهان و میانی و انتهایی ایمن چروک را مشخص می کند.

خط های ماربونت

این خط ها بلند و عمودی اند و از گوشه پایینی دهان نیز پیشروی می کنند. این خط ها معمولا دلیل مشخصی ندارند و ممکن است به دلیل کاهش بافت های چربی در پوست ایجاد شوند. به این خط ها خط های ناامیدی نیز گفته می شود.

شیارهای منتولیبیال

این خط ها افقی می باشند و زیر لب پایین و بالای چانه می باشند.

شیار بین گونه ای

این خط ها به سمت پایین و جانبی می باشند و ناحیه ای از جلوی گونه و قدامی را گسترش می دهند.

شیارهای جلو گونه

این مدل از شیارها از مرز پلک پایین و از کانتوس میانی به سمت پایین می رود و با ماهیچه های حلقی چشم در ارتباط می باشد. با افزایش سن این شیارها واضح تر از قبل نمایان می شوند.

آناتومی صورت

خط خنده

یکی از واضح ترین خطوط در آناتومی صورت خط خنده می باشد. این خط از پایین بینی تا میان لب ها و گونه ها به صورت اریب می باشد و با بالا رفتن سن ایجاد می شود زیرا بافت چربی در این نواحی تحلیل می رود و این خطوط عمیق تر خواهد شد و گسترش پیدا می کند.

خط پالپربررومالار

این خط ها در میان پلک پایین و ناحیه مالار می باشد.

خط های جلوی گوش

این شیار ها بخش های مهم صورت به حساب می آید و عمودی اند.

ناودان اشک ها

این خط ها از کانتوس میانی تا اینفرااوربیتال ادامه دارد. با افزایش سن بخش های غدامی و میانی اربیت به خاطر ساختار بافت نرم فرو می رود.

فرو رفتگی شقیقه

این بخش به تدریج ایجاد می شود و افزایش سن یکی از دلایل اصلی برای ایجاد این شیار در شقیقه ها می باشد.

خط عمودی لب ها

در آناتومی صورت یک بخش به نام خط عمودی لب ها وجود دارد و استخوان آلئولار تحلیل می شود و این موضوع خط های عمودی را در ناحیه ورمیلون نمایان می کند.

پیکر صورت و بررسی آن

حال که با آناتومی صورت آشنا شدید به شما پیشنهاد می دهیم تا با آناتومی سر و گردن و آناتومی مو نیز آشنا شوید و اطلاعاتی در این زمینه نیز بدست آورید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *