دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

معرفی انواع بازی های آپارتمانی برای کودکان

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب شما را با انواعی از بازی های آپارتمانی برای کودکان آشنا می کنیم و نحوه اجرای این بازی ها را برای کودکان خواهیم گفت تا بتوانید با استفاده از آن ها اوقات شادی را برای خود و کودکتان بسازید.

در بسیاری از خانه های حیاط دار بازی برای کودکان راحت تر می باشد و آن ها می توانند به راحتی بازی هایی را برای خود برگزینند و با سر و صدا به بازی کردن بپردازند. امروزه بسیاری از خانه ها آپارتمانی می باشد و بازی های کودکان محدود تر از گذشته شده است از این رو در ادامه شما را با بازی های آپارتمانی برای کودکان آشنا می کنیم و تعدادی بازی خوب و بدون سر و صدای اضافی را به شما آموزش می دهیم.

 بازی های آپارتمانی برای کودکان

آشنایی با بازی های آپارتمانی برای کودکان

بازی  به کودکان کمک می کند تا بتوانند خلاقیت خود را افزایش دهند و استعداد های خود را شکوفا سازند از این جهت نیاز است تا اطلاعاتی در این مورد داشته باشید و اگر خانه شما واحدی در یک آپارتمان می باشد و نمی خواهید فرزند شما سر و صدای زیادی ایجاد کرده و باعث به هم خوردن آرامش دیگران شود می توانید از بازی هایی که در ادامه برای شما بیان می کنیم استفاده کنید.

حباب ساختن

یکی از بازی های بسیار کم خرج و خوب برای کودکان حباب سازی می باشد. برای این بازی می توانید با مقدار بسیار کمی وسایل کودک خود را برای مدت ها سرگرم کرده و از شادی او لذت ببرید. برای تهیه حباب به یک نی و مقداری آب و مایع ظرفشویی نیاز دارید. برای این کار کافی است این دو ماده را با یک دیگر ترکیب کنید و از کودک خود بخواهید درون نی بدمد. هر فردی که حباب بزرگ تر درست کند برنده خواهد شد. البته ما می توانید برای این بازی جایزه نیز در نظر بگیرید و برای این بازی آن ها را تشویق نمایید.

ساختمان سازی

در نظر داشته باشید که ساده ترین بازی در دسته بازی های آپارتمانی برای کودکان ساختن خانه می باشد. شما می توانید با استفاده از کارت های بازی و یا چوب بستنی برج های قشنگ و خانه های زیبایی را با فرزندتان بسازید. بازی کردن با کودکان می تواند بر روحیه خود شما نیز تاثیر بگذارد و در نهایت شاد تر خواهید شد.

بازی در خانه برای کودک

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

بازی کردن با نام ها

یکی دیگر از بازی هایی که می توانید در خانه با کودک خود انجام دهید و میزان دایره لغات آن ها را افزایش دهید این است که یک اسم به آن ها بدهید و از آن ها بخواهید این نام با هر کلمه ای که تمام شد با همان حرف یک نام بگوید. کودک شما نباید نام های تکراری را بگوید در این صورت از دور بازی خارج خواهد شد.

البته این بازی نوع دومی نیز دارد و در ان شما می تواند یک کلمه بگویید و از دیگران بخواهید که کلمه ای هم خانواده و یا متضاد آن را بگوید. این بازی برای کودکان بالای ۷ سال بسیار متناسب می باشد و می تواند آن ها را تا مدت ها سرگرم نماید. در این میان می توانید به افرادی که در بازی هستند ۵ ثانیه زمان بدهید و اگر کلمه مورد نظر گفته نشد فرد بازنده است و از دور بازی خارج خواهید شد.

بازی با وسایل خانه

این روش یکی از کارهایی می باشد که به شما کمک می کند تا بتوانید مهارت های زندگی را به کودکان خود نشان دهید. این کارها نیاز به وسایل خاصی ندارد و می توانید از اسباب بازی های متناسب و یا وسایل خانه نیز کمک بگیرید.

بازی نقطه گذاری

برای این بازی نیاز به یک تخته وایت برد با ماژیک دارید. روی تخته وایت برد یک نقطه بکشد و دور آن را با دایره مشخص کنید. از کودکان بخواهید دور بایستند و موقعیت خود را تا دایره و نقطه بسنجند و و چشمان خود را بسته و روی تخته نقطه ای قرار دهند. هر کودکی که بتواند نقطه ای نزدیک تر بر روی وایت برد بکشد برنده بازی می باشد.

بهترین بازی ها برای کودک

حدس زدن

این بازی تنها نیاز به خودکار و کاغذ دارد از این رو نیاز است تا خودتان نیز در این بازی شرکت کنید. برای مثال می توانید یک اسم از اشیاء را روی کاغذ بنویسید و روی پیشانی کودک قرار دهید و از او بخواهید حدس بزند که شما چه چیزی روی کاغذ نوشته اید و همچنین در این میان می توانید او را راهنمایی کنید.

بولینگ در خانه

با استفاده از چند لیوان کاغذی و یک توپ پلاستیکی ساده می توانید بولینگ خانگی بسازید. این بازی کمی تحرک دارد با این حال می توانید کودک خود را این بازی آپارتمانی آشنا کنیم.

تمرکز حواس

یکی دیگر از بازی های بسیار خوب در خانه این است که یک سکه را زیر لیوان های مشابه قرار دهید و لیوان ها را جا به جا کنید تا کودک حدس بزند که سکه در کدام لیوان می باشد. ساده ترین راه این بازی این است که گل یا پوچ بازی کنید.

آموزش بازی های بدون سر و صدا

عروسک بازی

با استفاده از عروسک هایی که کودک دارد می توانید یک نمایش برایش اجرا کرده و اوقات خوبی را برایش بسازید و همچنین می توانید از کودک بخواهید که نمایشی برای شما اجرا کند تا سرگرم شود و برای ساعت ها با عروسک های خود بازی کند و شما نیز در این میان می توانید به کارهای خود برسید.

نون بیار کباب ببر

یکی از بازی های بسیار قدیمی نون بیار کباب ببر می باشد و مسلما تمامی والدین این بازی را یاد دارند. نحوه اجرای این بازی بدین صورت می باشد که کودک باید دست های خود را روی دست های شما قرار داده و شما برای زدن روی دست های او اقدام کنید و او نباید بگذارد که شما روی دست هایش بزنید و سریعا باید دست هایش را بکشد. این بازی برای هماهنگی عصب و عضله بسیار ضروری می باشد و می تواند منجر به عملکرد بهتر او در کارها شود.

بگرد و پیدا کن

این بازی نیز بسیار ساده می باشد و شما از کودک می خواهید که اتاق را با دقت بررسی کند و بعد از اتاق خارج شود و شما در این میان می توانید جای وسایل اتاق را عوض کنید و از کودک بخواهید که تغییرات را پیدا کند.

بازی های آپارتمانی برای کودکان

مجسمه بودن

در این بازی موسیقی پخش می شود و شما می توانید در چند ثانیه موسیقی را قطع کنید و کودک باید حالت مجسمه به خود بگیرد و با این که شما برای او ادا و شکلک در می آورید نخندد و حالت خود را حفظ نماید.

بازی کردن با لیوان ها

بازی با لیوان ها بسیار متفاوت می باشد و دو مورد از بهترین بازی های سرگرم کننده ا لیوان را در ادامه برای شما آموزش می دهیم.

  • برای این بازی نیاز است تا لیوان ها را روی هم قرار دهید و و یکی از آن ها را با رنگی دیگر مشخص کنید و از کودکان بخواهید تا لیوان ها را از بالا به پایین تعویض کنند.
  • لیوان ها را به صورت الگو بچینید و از فرزند خود بخواهید تا در میان آن ها زیگزاگی راه برود و یا یکی از عروسک های خود را به انتها برساند.

بازی های خانگی

بازی کردن با کودکان بسیار خوب می باشد از این رو بهتر است بازی با کودک ۳ ساله و بازی با کودک چند ماهه را بلد باشید تا بتوانید بهتر با آن ها ارتباط برقرار کنید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده در این زمینه کمک بگیرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *