دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

۸ روش متفاوت و عالی برای فر کردن موهایتان

  • ندا خوشرو
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۲
  • ۰

داشتن موای فر آرزوی اغلب خانم ها است فر کردن مو با روش های متفاوت و مختلفی امکان پذیر است, در این مطلب ۸ روش طبیعی برای فر زدن روی مو ها در منزل را به شما عزیزان آموزش می دهیم.

فر کردن مو ها با انواع اتو های حرارتی و روش های شیمیایی برای موها مضر است شما می توانید با کمک روش های طبیعی و ساده موهایتان را به راحتی در منزل فر کنید. بهتر است برای فر زدن موهایتان از روش هایی استفاده کنید که آسیب های کمتری را به موهای شما وارد می کنند.

بیشتر خانم ها با موهای صاف تمایل دارند که موهای فر و زیبایی داشته باشند برای فر زدن موها به صورت موقت روش های طبیعی مناسب تر هستند و هیچگونه آسیبی را به موهای شما وارد نمی کنند.

موی فر زیبا

۸ روش طبیعی و متفاوت برای فر کردن مو ها در منزل

موهای فر زیبایی و جذابیت خاص خودشان را دارند, اگر شما تمایل دارید که در چهره تان تغییرات مثبتی را ایجاد کنید بهتر است موهایتان را با روش های طبیعی و خانگی فر کنید. مدل موی فر از انواع شینیون های ساده است که شما می توانید به موهایتان به کمک این روش برای مهمانی ها و مجالس مختلف فرم و حالت دهید.

      مدل موی فر زیبا و جذاب

۱. فر کردن مو با پیچاندن آن‌ها

همانطور که می دانید به منظور فر کردن موها روش های مختلفی وجود دارد که بسته به سلیقه تان می توانید روش مناسبی را انتخاب کنید و  یکی از ساده ترین روش ها به منظور فر کردن موها پیچاندن آن ها است که برای انجام اینکار به دو عدد کش مو و اسپری نمک دریایی نیاز دارید که مراحل زیر را انجام دهید:
۱. در مرحله اول به منظور فر کردن مو ها ابتدا با استفاده از بطری اسپری آب و یا شستن موهایتان را مرطوب نمایید و البته استفاده از شامپوی حجم دهنده نیز گزینه بسیار مناسبی است.
۲. حالا موهایتان را از وسط  به دو قسمت تقسیم کرده و قسمت اول را جمع کرده و آن را بپیچانید تا مانند طناب شود و بعد موها را به دور خود بچرخانید تا به انتها برسد و با کش مو آن را محکم کنید.
۳. این ترفند را برای قسمت دیگر موها نیز انجام دهید و بعد به رختخواب بروید و چند ساعت این مدل اجازه دهید بماند تا موهایتان خشک شود و بعد خشک شدن دسته های پیچ خورده را باز کرده و با کمک انگشتان موهایتان را شانه بزنید.
۴. در مرحله پایانی از فر ردن مو با پیچاندن حالا با کمک مقداری اسپری نمک دریایی روی موهایتان اسپری کنید تا حالت موهایتان را ثابت کنید.

۲. مدل فر ضخیم با تی شرت

تی شرت را باید به صورت نوارهای باریکی برش بزنید و موها را با آن لوله کنید, این روش طبیعی برای فر کردن موها را شب قبل از خواب انجام دهید و با نوارهای تی شرتی بخوابید و صبح که از خواب بیدار شدید برش های تی شرت را از روی موهای خود باز کنید.

فر کردن مو با 5 روش طبیعی و بدون ضرر

  •  آرون گروپس

نکاتی برای فر کردن روی موها با کمک نوارهای تی شرت

  • برای فر کردن مو ها به کمک تی شرت باید موهایتان کاملا خشک باشد تا به نتیجه دلخواه خود برسید.
  • ابتدا موهایتان را در تمام قسمت ها تقسیم بندی کنید و سپس موها را به صورت لایه لایه تقسیم بندی نمایید و بقیه را بالای سر کلیپس بزنید.
  • هر بخش از موهایتان را به خوبی شانه بزنید تا در صبح روز بعد موهای شما پر از گره نباشد.
  • پیچیدن موها را باید از انتهای یکی از نوارها شروع کنید, توجه داشته باشید که باید دم نوار را باقی بگذارید تا در انتها آن را ببندید. نوک موها را باید به صورت محکم به دور نوار و به سمتی که موها لوله می شود بپیچید. انتهای نازک موها باید در زیر لایه های ضخیم تر قرار بگیرند و در جای خود ثابت شوند تا در هنگام خواب انتهای نازک موها از لای مو باز نشوند.

فر کردن مو با تی شرت مراحل پیچیدن موها با تی شرت

  • بعد از محکم کردن نوک مو دم نوار را در دست دیگر خود بگیرید و پیچیدن موها را شروع کنید و تا فرق سر موهایتان را به دور نوار لوله کنید.

فر زدن مو در منزل

فر زدن موها با کمک نوار های تی شرت

  • دو انتهای نوارها را در بالای سر خود به هم گزه بزنید.

فر زدن موها با کمک نوار های تی شرت

۳. فر کردن موها با روش طبیعی بافت مو

بافت موها یکی از ساده ترین روش ها برای فر کردن موها است و شما می توانید شب قبل از خواب موهایتان را ببافید و با موهای بافته شده بخوابید اگر موهایتان مرطوب باشد و بعد از بافته شدن موهایتان را خشک کنید به نتیجه بهتری می رسید. مدل بافت مو

۴. فر زدن بر روی موها با استفاده از تل کشی

ابتدا تل کشی مناسبی را تهیه کنید سپس موهایتان را بشویید و دور کش بپیچید و بعد از اینکه موهایتان خشک شد موهایتان را از دور کش خارج کنید. بهتر است قبل خواب از این روش برای فر کردن موهای خود استفاده کنید.

مدل موی فر باز

نکات استفاده از تل کشی برای فر کردن موها

  • اگر از مقدار کمی موس مو برای موها از ناحیه گوش به پایین استفاده کنید میزان ثابت ماندن فر موهای شما افزایش می یابد و موهایتان پر پشت تر به نظر می رسد.
  • تل کشی از روی موهای شما به راحتی سر نمی خورد و لازم نیست که موهایتان را دور کش سفت کنید.
  • فر زدن روی موها با استفاده از تل کشی هیچگونه آسیبی را به موهای شما وارد نمی کند و موهایتان را پر پشت و زیباتر نشان می دهد.

فر زدن موها با کمک تل کشی

۵. فر کردن موها با استفاده از بیگودی های پلاستیکی

یکی از انواع وسیله های مناسب برای فر زدن موها استفاده از بیگودی ها پلاستیکی است و شما می توانید با کمک این روش روی موهایتان فر ریز و یا درشت بزنید.

فر زدن روی موها با کمک بیگودی
برای فر کردن موها با استفاده از بیگودی های پلاستیکی موها باید کمی نم دار باشد سپس باید موهای خود را با کمک برس به خوبی شانه بزنید و کمی با باد ملایم سشوار موهایتان را صاف کنید سپس برای گرفته شدن وز موها قبل استفاده از بیگودی باید مقداری کرم مو و یا کریستال مو روی موها و لا به لای موهای خود بزنید.

اگر موهای شما صاف است قبل استفاده از بیگودی به لایه موی جدا شده مقداری فیکساتور و یا تافت مو بزنید. اگر می خواهید موهایتان فر ریزی داشته باشد لایه های مو را نازک تر بگیرید و از بیگودی های ریز استفاده کنید و اگر تمایل دارید موهایتان فر درشت داشته باشید باید لایه های مو را ضخیم تر بگیرید و از بیگودی های درشت تر استفاده کنید. روش پیچیدن موها با کمک بیگودی را به صورت مرحله به مرحله در تصاویر زیر مشاهده خواهید کرد.

مراحل پیچیدن مو با کمک بیگودی پلاستیکی فر کردن موها آموزش مرحله به مرحله فر کردن موها با کمک بیگودی روش های فر زدن روی موها

۶. فر کردن موها با استفاده از جوراب

۱. ابتدا قسمت انگشت جوراب را ببرید و جوراب را مانند یک حلقه بپیچانید.

فر کردن مو ها با کمک جوراب
۲. موهایتان را با کمک کش در بالای سر خود ببندید.

فر زدن روی موها با کمک روش های ساده و طبیعی
۳.قسمت بسته شده موهایتان را کمی مرطوب کنید, توجه داشته باشید که نباید موهایتان را خیس کنید.

فر کردن موها با روش های آسان
۴. در این مرحله باید جوراب را در قسمت انتهایی موهای خود قرار دهید و مو های را به دور جوراب بپیچید تا به قسمت بالای مو برسید.

آموزش فر زدن روی موها با کمک جوراب
۵. اگر تمایل دارید در طول روز برای فر زدن روی موهایتان از این روش استفاده کنید باید حداکثر موهایتان را ۷ ساعت در این حالت نگه دارید و سپس بعد از مدت زمان ذکر شده موهایتان را باز کنید.

فر کردن موها با انواع روش های ساده و طبیعی to-curl-hair-11

۷. فر مو بانتو

اگر علاقمندید موهای شما فرهای ریزتر، خاص و و قابل توجه تری داشته باشند پیشنهاد می کنیم از روش فر دادن مو بانتو استفاده کنید. برای انجام این روش باید وسایلی همچون حوله، گیره موی سر، کلاه دوش، اسپری، ژل مو و یا هر محصولی که به ثابت نگه داشتن فرم موها کمک کند.

طریقه انجام این روش به این صورت است که موهایتان را بشویید و بعد از نرم کننده استفاده کنید. منتظر بمانید تا موهایتان در حدود ۸۰% خشک شود. بعد به اندازه یکی و دو انگشت از موهای خود را در دست بگیرید و شروع به پیچ دادن موها نمایید تا حالتی شبیه به طناب پیدا کند. توجه داشته باشید که هر چقدر میزان موها کوچک تر و کم تر باشد موهای شما دارای فر بیشتر و ریزتری خواهد بود.

هر یک از موهای پیچ داده شده را مجددا دور خودش بپیچید تا حالتی دم خرگوشی پیدا کند. سپس به کمک گیره مو این پیچ مو را ثابت نگه دارید، تا حدی این کار را انجام بدهید که موهای شما به صورت گره های پانتو در بیاید و در نهایت موها باید با استفاده از کلاه دوش موهای پوشانده شوند و یک شب تا صبح اجازه دهید تا موها به همان حالت باقی بمانند. صبح روز بعد پس از اینکه کلاه دوش را برداشتید، صبر کنید تا موها کاملا خشک شوند.

اکنون هر قسمت از مو را که پیچ خورده را یکی یکی و به آرامی باز نمایید و به کمک انگشتان خود موها را مرتب و شانه نمایید و برای ثابت ماندن فرها و در نتیجه ماندگاری بیشتر اسپری بزنید.

فر کردن مو با روش بانتو

۸. فر مو با هدبند

بهترین روشی که با کمک آن می توان موهای حالت دار حجیمی داشته باشید فر دادن مو با استفاده از هدبند می باشد که باید برای انجام آن وسایلی نظیر هدیند، درصورت تمایل سشوار و اسپری نمک دریایی را در اختیار داشته باشید.

برای انجام این روش باید موهایتان را مرطوبت کنید و سرتان را با یک عدد هدبند ببندید، موهای تان را به دو قسمت مساوی تقسیم نمایید و هر قسمت را دور هدبند سر بپیچانید. انتهای مو را با استفاده از گیره مو و یا سنجاق سر به آن متصل سازید. برای تسریع خشک شدن موها در صورت دلخواه می کنید موهای خود را سشوار بزنید و یا این که منتظر بمانید تا موها کاملا خشک شوند(مدت زمان خشک شدن مو بدون استفاده از سشوار یک شب تا صبح می باشد).

پس از خشک شدن موها، هدبند را از موها باز کنید و با انگشتانتان حالت موها را مرتب نمایید، می توانید کمی به موهای خود حجم بیشتری دهید و در نهایت برای ثابت ماندن فرم و حالت مو، اسپری نمک دریایی به موهایتان بزنید.

فر دادن آسان مو

در این مطلب با انواع روش ها طبیعی و بدون ضرر برای فر کردن موها در منزل آشنا شدید, شما می توانید با کمک هر کدام از این روش های بی ضرر موهایتان را به راحتی در منزل فر کنید. برای مشاهده انواع مدل آرایش مو به بخش شینیون مو مجله آرگا مراجعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *