دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

بازدید از خانه شیخ سعید آل مکتوم و معماری آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
  • ۰

خانه شیخ سعید آل مکتوم یک بنای تاریخی بسیار زیبا در دبی می باشد. یک موزه با مجموعه ای از کلکسیون ها و اسناد تاریخی که می توانید آن ها را از نزدیک مشاهده کنید.

دبی با وجود پیشرفته ترین جاذبه های خود از سوی گردشگران زیادی مورد توجه است. این شهر جاذبه های تاریخی متعددی همچون خانه شیخ سعید آل مکتوم بوده که در این بخش با شگفتی های بیشتری از این سازه آشنا خواهد شد.

معرفی بنای شیخ سعید آل مکتوم

آشنایی با خانه شیخ سعید آل مکتوم:

شما در سفر به دبی می توانید در کنار جاذبه های مدرن و پیشرفته از زیبایی بناهای تاریخی نیز بازدید کنید. این شهر بزرگ بازدیدکنندگان زیادی داشته و در این بخش نیز با یکی از جاذبه های تاریخی و فرهنگی آن آشنا می شوید. این بنا دارای معماری خاص و زیبایی بوده و مورد توجه گردشگران است. از دیگر زیبایی های دبی می توان به جزیره نخل اشاره کرد.

سازه شیخ سعید آل مکتوم

معرفی خانه شیخ:

این خانه به عنوان یک موزه در دبی بازسازی شده است. امروزه این بنا یکی از جاذبه های گردشگری شهر محسوب می شود. این بنا در واقع اقامتگاه رسمی شیخ سعید، امیر دبی بود. این بنا توسط شیخ محمد بن راشد آل مکتوم بازسازی و مرمت شده است. این بنا امروزه ویزگی های معماری خود را به خوبی حفظ کرده است.

معماری بنای شیخ سعید آل مکتوم

در ساخت این بنا از خانه های معماری قدیمی ایرانی الگوبرداری شده است. مواد اولیه در ساخت این سازه تشکیل شده از ساروج و آهک بوده که در خانه های کویری به کار می رود. این خانه دارای یک حیاط بزرگ بوده که شامل بخش های مختلفی است. ایوان، مهمان خانه و چندین اتاق که مشاهده می کنید، هر یک معماری ویژه ای دارند.

  •  آرون گروپس

بنای تاریخی شیخ سعید آل مکتوم

بررسی سازه:

یکی از بخش های جذاب در بازدید از این خانه بررسی بخش های مختلف ان و معماری زیبایی است که شماهده می کنید. این سازه شامل بادگیرها، درب و پنجره های نورگیر می باشد. نورگیرهای ساخته شده در این بنا از چوب بوده و نشان دهنده ویژگی خانه های قدیمی هستند.

عمارت شیخ سعید آل مکتوم

قدمت این سازه به سال ۱۸۹۶ باز می گردد. شما می توانید امروزه در این موزه از مجموعه کلکسیون های تاریخی بازدید کنید. اسناد تاریخی و تمبرهای مختلف در این موزه نگهداری شده که از نزدیک مشاهده خواهید کرد. این بنا نشان دهنده معماری برجسته عربی می باشد.

خانه شیخ سعید آل مکتوم

بازسازی خانه شیخ:

خانه شیخ سعید آل مکتوم در مکان فعلی خود ترمیم شده است. ترکیبی از درهای چوبی و ساروج که به کار رفته اند، زیبایی خاصی به بنا بخشیده اند. دیواره های این سازه گچی بوده و طرح های هندسی و شکل گلدار دارند. در بازسازی این بنا نمونه اصلی آن حفظ شده است. این موزه دارای ۳۰ اتاق بوده که معماری های خاصی دارند.

منزل تاریخی شیخ سعید

برج بادگیر یکی از بخش هایی است که در بالای این سازه طراحی شده است. شما در داخل این بنا نیز می توانیدف نمایشگاه های مختلفی را مشاهده کنید. در این موزه مجموعه ای از اسناد و عکس های قدیمی نگهداری می شوند. سکه، تمبر و نقشه ها در این مجموعه بازدیدکنندگان زیادی دارند.

خیابان شیخ زاید نیز از دیدنی های این شهر بوده که ویژگی های گردشگری مختلفی برای گردشگران دارد. شما می توانید در لینک نیز با دیدنی های این خیابان بیشتر آشنا شوید. همچنین در لینک به معرفی سواحل دبی پرداخته ایم که می توانید، مطالعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *