دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

کوه تاورنراب گرگان و زیبایی های طبیعت آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۶ بهمن ۱۴۰۱
  • ۰

کوه تاورنراب که یکی از ارتفاعات زیبا و دیدنی در روستای زیارت گرگان است، امروزه از دیدنی های این روستای ییلاقی می باشد. این کوه ها نواحی جنگلی سرسبز و آب و هوای معتدلی دارند.

اگر می خواهید به دیدنی های گرگان سری بزنید، می توانید در این بخش با دیدنی های کوه تاورنراب آشنا شوید. این کوه ها طبیعت بکر و زیبایی برای علاقمندان دارند. شما در این نواحی می توانید از چشم اندازهای بسیار ویژه ای دیدن کنید.

کوه های تاورنراب

آشنایی با کوه تاورنراب

گرگان شهری پر از جاذبه های دیدنی است که شما می توانید از زیبایی های آن دیدن کنید. در جنوب این شهر تفریحی می توانید با روستایی زیبا با نام روستای زیارت آشنا شوید. این روستا که به دلیل وجود آبشارهای مرتفع و کوهستان های سرسبز خود شناخته شده است، جاذبه های دیگری نیز دارد. این روستا از دیدنی های گرگان است.

 چشم انداز کوهستان تاورنراب

دسترسی به کوه:

این کوه ها در جنوب شهر گرگان و در بالای روستای زیارت قرار گرفته است. دامنه های شمالی این کوه ها به شهر گرگان اشراف داشته و پوشیده از نواحی سرسبز جنگلی می باشد. برای رسیدن به این کوه های جنگلی سرسبز باید از مسیر جاده گرگان شاهرود و رشته کوه های البرز عور کنید.

کوهستان تاورنراب را بشناسید

ویژگی های کوه:

این رشته کوه ها در دامنه های سرسبزی قرار گرفته اند و چشم اندازهای زیبایی برای گردشگران دارند. این رشته کوه ها ۲۹۵۰ متر ارتفاع داشته و سرچشمه آن از رودهای چهار باغ، خاصه رود و آب قزاق می باشد. این نواحی به دلیل وجود آب ها طبیعت سرسبزی دارند.

  •  آرون گروپس

ارتفاعات تاورنراب

دیدنی های روستای زیارت:

این رشته کوه ها در بالای روستای زیارت قرار دارند از مهم ترین جاذبه های این روستا می باشند. این روستا جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی زیادی را به خود اختصاص می دهد. از مهم ترین چشم اندازهای این روستا می توان به آبشار مرتفع آن اشاره نمود.

دیدنی های تاورنراب

این روستای ییلاقی دارای شرایط آب و هوایی بسیار مناسبی است. چشم اندازهای دلفریب در این نواحی می تواند، مورد توجه گردشگران باشد. شما می توانید، تعطیلات آخر هفته ای خود را در این نواحی سپری کنید.

منطقه دیدنی تاورنراب

کوه تاورنراب در ارتفاعات این روستا واقع شده است و در فصل های مختلفی از سال دارای جذابیت می باشد. معماری سنتی خانه های روستایی از یک سو و از سوی دیگر طبیعت سرسبز آن مورد توجه است. این نواحی از پوشش های گیاهی و جانوری بالایی برخوردار هستند.

در لینک نیز به معرفی مکان های دیدنی گرگان پرداخته ایم که می توانید با جاذبه های بیشتری از آن آشنا شوید. دریاچه توشن گرگان نیز از شما این دیدنی ها بوده که شما علاقمندان می توانید آن را بیشتر بشناسید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *