دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

آبشار گویله و جاذبه ها و مناظر زیبای اطراف آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۴ بهمن ۱۴۰۱
  • ۰

آبشار گویله که یکی از مکان های دیدنی زیبا و سرسبز در نزدیکی مرویان می باشد از جذابیت های تفریحی زیادی برخوردار است. این آبشار دیدنی ارتفاعی ۵۰ متری دارد.

مریوان شهری پر از جاذبه های گردشگری و طبیعی است. شهری که به واسطه آبشارهای مرتفع و طبیعت جنگلی خود شناخته شده می باشد. آبشار گویله نیز یکی از مهم ترین دیدنی های این شهر در روستایی سرسبز و تماشایی است.

آبشار گویله را بشناسید

معرفی آبشار گویله

این آبشار دیدنی در روستایی با همین نام واقع شده است. فاصله این آبشار تا مریوان تنها ۲۰ کیلومتر بوده و مسیر دسترسی به آن نیز ساده می باشد. این آبشار در دل جنگل های سرسبز مناظری تماشایی برای شما گردشگران دارد. ارتفاع این آبشار تماشایی به ۵۰ متر نیز می رسد.

 دره گویله

معرفی آبشار:

این آبشار در فصل بهار بسیار پر آب بوده و ویژگی های گردشگری زیادی برای علاقمندان دارد. در فصل زمستان این نواحی دارای سرمای شدیدی است و یخبندان خواهد شد. بازدید از این آبشار در فصل های مختلفی از سال دارای جذابیت بوده و تنوع زیادی دارد.

نمایی از گویله

شما در مسیر رسیدن به این آبشار می توانید از تجربه کوهنوردی کردن هم لذت ببرید. در مسیر پر پیچ و خم این ناحیه نیز جاذبه های مختلفی وجود دارند که توجه شما را جلب می کند. این ناحیه امروزه یکی از دیدنی های مریوان محسوب می شود.

  •  آرون گروپس

آب های گویله

جذابیت های آبشار:

همانطور که اشاره شد برای بازدید از آبشار گویله مرتفع و سرسبز باید به نزدیکی روستایی در مریوان بروید. روستایی که تا مریوان تنها ۲۰ کیلومتر فاصله دارد. این آبشار در میان جنگل های سرسبز قرار گرفته و طبیعت آن انبوهی از جاذبه های جنگلی است.

جنگل های گویله

ارتفاع این آبشار وسیع و دیدنی به ۵۰ متر می رسد. شما علاقمندان با قرارگیری در یک کیلومتری از جاده می توانید نمایی از آبشار را مشاهده کنید. این آبشار خروشان که از دل کوه سرازیر می شود، از دور نیز نمایی خیره کننده برای شما دارد.

جاذبه های نزدیک به آبشار:

اگر قصد سفر به این منطقه از مریوان و بازدید از این آبشار گویله را دارید، می توانید از دیدنی های دیگری نیز در اطراف آن دیدن کنید. این نواحی دارای مراتع سرسبز و تماشایی هستند که تنوع زیادی دارند. منطقه قمچیان، دشت بیلو، پل تاریخی گاران، قلعه مریوان، دریاچه زریوار و … از مهم ترین هایی بوده که در این اطراف قرار دارند.

روستای گویله

اگر قصد اقامت دارید، می توانید به نزدیک هتل ها مراجعه کنید. هتل آپارتمان یاس، نوروز، میران و قصر از نزدیک ترین هتل ها برای اقامت شما عزیزان می باشند. رستوران های نزدیک نیز شرایط بهتری را برای شما فراهم کرده است. شما می توانید در رستوران فرخ نیز طعم غذاهای متنوعی را بچشید. این آبشار و دیدنی های اطراف آن از مکان های دیدنی کردستان هستند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *