دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

انتخاب هوشمندانه گوشواره با توجه به فرم صورت

  • فرهاد هاشمی
  • ۱۸ دی ۱۴۰۱
  • ۰

گوشواره یکی از پرطرفدارترین جواهرات و زیورآلات زنانه به شمار می‌رود که بر افزایش جذابیت زنان تاثیر بسزایی دارد. گوشواره‌ها مدل‌های متنوعی دارند که انتخاب را برای شما سخت و پیچیده می‌کنند. انتخاب گوشواره طلا مناسب بستگی به عوامل زیادی مانند سلیقه افراد، استایل شخص و از همه مهم‌تر فرم صورت فرد دارد. انتخاب گوشواره‌ای که با فرم صورت شما همخوانی داشته باشد، کار بسیار دشواری است، چرا که نیاز به داشتن اطلاعات در مورد انواع فرم صورت و چگونگی هماهنگی گوشواره با صورت و استایل را دارد. در این مطلب سعی کرده‌ایم شما را با انواع فرم صورت و گوشواره‌هایی که برای آن‌ها مناسبند آشنا کنیم.

انتخاب هوشمندانه گوشواره با توجه به فرم صورت

چه مدل گوشواره‌ای به صورت شما می آید؟

پیدا کردن یک گوشواره زیبا و مناسب با اندام صورت کار ساده‌ای نیست و شامل یکسری قاعده و قانون کلی است که با رعایت آن‌ها می‌توانید استایلی شیک و زیبا برای خود رقم بزنید. به دلیل اینکه گوشواره بیشتر از هر زیور دیگری به صورت شما نزدیک است، در نتیجه تاثیر زیادی در نشان دادن زیبایی چهره شما دارد، بنابراین اگر در انتخاب آن هوشمندانه عمل نکنید می‌تواند نتیجه نامطلوبی در پی داشته باشد. بنابراین در قدم اول باید با انواع فرم صورت آشنا شوید تا بتوانید قاعده انتخاب گوشواره مناسب را بفهمید.

انواع استخوان بندی صورت و گوشواره مناسب آن

هنگام انتخاب gold earrings برای قدم نخست بهتر است تشخیص دهید که استخوان بندی صورت شما جزو کدام دسته قرار می‌گیرد و چه گوشواره‌ای برای آن مناسب است.

استخوان بندی صورت ریز

اگر استخوان‌بندی صورت شما ریز است، بهتر است از گوشواره‌هایی استفاده کنید که نازک و ظریف بوده و همجنین زاویه‌دار و تخت باشند.

صورت با استخوان‌بندی متوسط

برای صورت‌هایی با استخوان بندی متوسط پیشنهاد می‌کنیم از گوشواره‌هایی استفاده کنید که اندازه و وزن متوسطی دارند، تا بهترین حالت را برای شما فراهم کنند.

استخوان‌بندی درشت صورت

اگر استخوان بندی صورت شما درشت است، بهتر است از گوشواره‌هایی که اندازه و وزن زیادی دارند و بزرگ هستند استفاده نمائید تا تعادل در صورت شما حفظ کنند.

گوشواره مناسب فرم‌های مختلف صورت

انتخاب گوشواره‌های نگین‌دار سوزنی که نگین‌هایی بسیار جذاب و کوچک دارند. گرچه مدل‌های ساده‌ای هستند، اما می‌توانند برای انواع صورت با استخوان‌بندی مختلف مناسب باشند و جذابیت زیادی به صورت افراد ببخشند. ولی باتوجه به تنوع مدل‌های Gold earring موجود در بازار بهتر است با انواع فرم صورت بیشتر آشنا شوید. تا بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

صورت مثلثی معکوس یا سر پایین

وقتی پیشانی شما کشیده‌ترین قسمت صورت‌تان است و چانه باریکی دارید، فرم صورت شما مثلثی معکوس است. برای این فرم صورت گوشواره‌های حلقه‌ای، اشکی و گوشواره‌های آویزدار را پیشنهاد می‌دهیم.

فرم صورت مثلثی

اگر پیشانی کشیده‌تری نسبت به قسمت‌های دیگر صورتتان دارید و چونه شما باریک و نوک تیز است، صورت شما مثلثی شکل است. گوشواره‌های مناسب فرم صورت شما باید به گونه‌ای باشند که گستردگی پیشانی شما کمتر دیده شود، برای این کار گوشواره‌های آویز یا اشکی بهترین گزینه می‌باشند.

صورت بیضی و گوشواره مناسب آن

در صورت‌های بیضی شکل، کشیدگی پیشانی و فک به یک اندازه می‌باشد و معمولا گونه‌ها برجسته هستند. برای این فرم صورت استفاده از تمام گوشواره‌ها بلامانع است، اما در این بین به شما پیشنهاد می‌کنیم از گوشواره‌های مثلثی شکل و میخی ساده استفاده نمائید.

صورت گرد و گوشواره آویز

در صورت‌های گرد عموما گونه‌ها برجسته است. در این مدل صورت بهتر است به سراغ گوشواره‌هایی بروید که صورت شما را باریک‌تر و کشیده‌تر نشان می‌دهند. مانند گوشواره‌های آویز، گوشواره لوستر باریک و گوشواره‌های رشته‌ای.

کدام گوشواره مناسب صورت قلبی است

انتخاب هوشمندانه گوشواره با توجه به فرم صورت

وقتی پیشانی‌تان نسبت به قسمت‌های دیگر صورت کشیده‌تر است و چانه شما باریک است، یعنی صورت قلبی شکل دارید. در این حالت باید با کمک گوشواره‌های اشکی یا گوشواره‌های مدل آویز، فرم صورت‌تان را به توازن برسانید. در واقع باید به سراغ گوشواره‌هایی بروید که پیشانی شما را باریک‌تر جلوه دهند و پهنای چانه و گونه را بیشتر جلوه دهند، مانند گوشواره لوستر پهن.

گوشواره مناسب صورت باریک و کشیده ( صورت مستطیلی)

وقتی طول صورت‌تان بیشتر از عرض آن است و اندازه چانه و پیشانی شما تقریبا برابر بوده و گونه‌های برجسته‌ای ندارید، یعنی فرم صورت شما مستطیلی یا باریک و کشیده است. بهترین گزینه در هنگام انتخاب گوشواره طلا برای شما، استفاده از گوشواره‌های میخی، گوشواره آویز کوتاه، گوشواره حلقه‌ای متوسط یا بزرگ می‌باشد.

صورت مربعی و گوشواره مناسب آن

انتخاب هوشمندانه گوشواره با توجه به فرم صورت

وقتی عرض پیشانی، چانه و گونه شما با هم برابر است یعنی صورت شما مربعی شکل است. در این فرم صورت برای این که زوایای صورت شما کمتر دیده شود بهتر است از گوشواره‌هایی که ارتفاع متوسط دارند مانند گوشواره لوستر، آویز، اشکی و حلقه‌ای استفاده نمائید.

کلام آخر

به طور کلی زمانی یک گوشواره مناسب فرم صورت شماست که تنها یک چهارم صورت را پوشش دهد. بهترین اندازه گوشواره برای خانم‌ها در حالتی است که بلندی آن تا سطح فک آن‌ها باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *