دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رفع بوی وایتکس از سطح لباس و از روی دست

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۰ دی ۱۴۰۱
  • ۰

اگر از مایع سفید کننده وایتکس استفاده کرده اید و حالا بوی تند آن روی لباس یا دست شما باقی مانده است در این مطلب روش روش های رفع بوی وایتکس ارائه می شود.

یکی از مصارف آب ژاول یا وایتکس در منزل تمیز کردن سطوح یا رفع لکه های روی لباس های سفید می باشد. بعد از استفاده از این ماده ممکن است بوی تند و قوی آن روی لباس و حتی دستان شما باقی یماند. در این مطلب با روش های رفع بوی وایتکس از لباس و از روی دست ها آشنا می شوید.

روش های رفع بوی وایتکس

آب ژاول یا هیپوکلریت سدیم که در فارسی به اسم مایع سفید کننده و وایتکس(اسم یکی از سازنده ها) شناخته می شود، بوی تند و شدیدی دارد، این محلول جهت گندزدایی و سفید کردن سطوح و لباس ها مورد استفاده واقع می شود. سفید کننده ها انواع مختلفی دارند که همه جهت از بین بردن لکه ها و تمیزسازی مورد استفاده واقع می شوند.

وایتکس یا آب ژاول یکی از معروف ترین آن ها می باشد. گاهی اوقات ممکن است لباس های سفید را با انواع شوینده بشوییم ولی باز هم یکسری لک روی آن باقی بماند. از این رو ناچارا به سراغ استفاده از وایتکس می رویم. پس از این کار ممکن است لک از بین رفته و تمیز شود ولی بوی وایتکس روی لباس می ماند.

در این شرایط اگر یک قرار کاری مهم یا رفتن به یک مهمانی در پیش رو باشد، رفع بوی وایتکس از لباس اهمیت پیدا می کند. حتی وایتکس به قدری بوی تندی دارد که ممکن است آثار آن روی دست ها هم باقی بماند. به این ترتیب در ادامه با چند روش ساده رفع بوی وایتکس هم از روی لباس و هم از روی دست آشنا می شوید.

چگونه بوی وایتکس را از روی لباس برطرف نماییم؟

گاهی اوقات ممکن است حتی پس از چند بار آبکشی باز هم بوی آب ژاول روی لباس باقی بماند. از این رو برای برطرف کردن بوی ناخوشایند وایتکس از روی لباس از روش های زیر کمک بگیرید.

  •  آرون گروپس

۱. نور آفتاب

یک روش طبیعی و ساده برای برطرف کردن بوی ناخوشایند وایتکس از روی لباس، نور آفتاب می باشد. نور آفتاب هم یک ضد عفونی کننده قوی بوده و هم در از بین بردن انواع بوهای ناخوشایند رطوبت، کپک و قارچ موثر واقع می شود.

۲. جوش شیرین

یکی از خواص جوش شیرین خاصیت میکروب زدایی آن است و یک روش موثر برای از بین بردن بوی ناخوشایند وایتکس محسوب می شود. برای این کار کمی جوش شیرین و پودر شوینده را درون آب حل نموده و لباس خود را در آن قرار داده بعد آبکشی نمایید. نتیجه کار از بین رفتن بوی نامطبوع می باشد.

۳. آب اکسیژنه

روش ساده بعدی برای رفع بوی ناخوشایند آب ژاول، استفاده از آب اکسیژنه است. می توانید به راحتی این محلول را با آب ولرم مخلوط نموده بعد لباس را در آن قرار دهید. چند دقیقه ای صبر کرده سپس لباس را آبکشی کنید. پس از خشک شدن لباس در هوای آزاد مشاهده می کنید که بوی وایتکس برطرف شده است.

۴. سرکه سفید

در ظرفی مقداری سرکه سفید و آب را با هم مخلوط کرده سپس لباس را نیم ساعتی در این محلول قرار دهید. بعد آبکشی کرده و در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود.

۵. نمک و آب لیمو

روش موثر دیگر جهت برطرف کردن بوی ناخوشایند وایتکس استفاده از ترکیب نمک و آبلیمو است. مانند روش های قبل لباس مدنظر را در این محلول قرار داده و بعد از چند دقیقه ای با آب ولرم آبکشی کنید. سپس لباس را در هوای آزاد قرار داده تا خشک شود.

چگونه بوی وایتکس را از روی دست برطرف نماییم؟

همانطور که اشاره شد وایتکس یا مایع سفید کننده جزو پر مصرف ترین مواد ضد عفونی کننده در منزل می باشد که بوی بسیار قوی حاصل از کلر آن؛ ممکن است روی دست های شما باقی بماند. به این ترتیب برای رفع این بو، خیلی زود دست های خود را با آب سرد شسته و روش زیر را به کار بندید.

بوی وایتکس به راحتی با مواد غذایی دارای اسید بالا برطرف می شود. به این ترتیب یکی از میوه های لیمو شیرین، لیمو ترش، گریپ فروت یا پرتقال را انتخاب نمایید. همچنین سرکه و گوجه یا مشتقات آن نیز می توانند کمک کننده باشند. بعد از انتخاب یکی از این مواد تمام دست خود را با آن آغشته کنید. و بعد با آب سرد آبکشی کنید.

در صورتی که با این کار بوی وایتکس از بین نرفت به میزان مساوی از آب میوه های اسیدی یا سرکه را با آب مخلوط نموده و ۲-۳ دقیقه دستان خود را درون آن قرار دهید.

در پایان از همراهی شما سپاسگزاریم و امیدواریم که مطالعه این نوشتار، برای شما مفید و کاربردی بوده باشد. همچنین در صورت تمایل برای کسب آگاهی بیشتر در زمینه از بین بردن لکه وایتکس، رفع لک زنگ از روی لباس روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *