دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

معرفی و راهنمای اخذ انواع ویزای سریلانکا

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۴ دی ۱۴۰۱
  • ۰

در این بخش می توانید شرایط اخذ ویزای سریلانکا آشنا شوید. این کشور مهاجرپذیر و گردشگرپذیر دارای انواعی از ویزا استو ویزای توریستی، کوتاه مدت و بلند مدت برای ایرانیان در این کشور صادر می شود.

سریلانکا یکی از کشورهای مهاجرپذیر دنیا بوده که برای ورود به آن نیز به دریافت ویزا دارید. اخذ ویزای سریلانکا نیز مانند هر کشور دیگری دارای شرایط ویژه ای است. این کشور دارای انواع ویزاهای توریستی، کوتاه مدت و بلند مدت می باشد.

ویزای تحصیلی سریلانکا

اخذ ویزای سریلانکا:

دریافت کردن ویزای این کشور با وجود داشتن برخی از شرایط ساده است. این کشور گردشگرپذیر و مهاجرپذیر در جنوب شرقی آسیا قرار دارد. امروزه این کشور مقصد گردشگران زیادی است. شما برای ورود به این کشور نیاز به ویزا دارید. این کشور دارای انواعی از ویزا بوده که در این بخش با آن آشنا می شوید. شما می توانید در راهنمای سفر به سریلانکا نیز اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

ویزای توریستی ۳۰ روزه یا فرودگاهی:

اکثر کشورها برای ورود به این کشور این ویزا را نیاز دارند. این ویزا بعد از ورود به کشور و در یکی از فرودگاه ها صادر خواهد شد. این ویزای الکترونیکی برای مسافران ایرانی بوده و به مدت ۳۰ روز نیز اعتبار دارد. شما با داشتن مدارک هویتی و بلیط رفت و برگشت، بلیط رزرو هتل، اصل پاسپورت ۷ ماه اعتبار می توانید این ویزا را دریافت کنید. این ویزا برای توریستان و بازدید از دیدنی های سریلانکا صادر خواهد شد.

اخذ ویزای کشور سریلانکا

ویزای ۶ ماهه:

یکی دیگر از انواع ویزاهایی که صادر می شود، ویزای ۱۸۰ روزه می باشد. یک نوع ویزای پر استفاده که اغلب افرادی که فعالیت های کاری در این کشور دارند، دریافت می کنند. برخی کشورها که عضو اتحادیه اروپا هستند به این ویزا نیازی ندارند. این افراد می توانند بدون ویزا در این کشور اقامت داشته باشند. این ویزا به صورت عادی قابل تمدید نیست.

  •  آرون گروپس

ویزای ۲ ماهه و ۱ ماهه:

یکی دیگر از شیوه های اخذ ویزای سریلانکا دریافت کردن ویزای ۱ ماهه یا ۲ ماهه است. این ویزا ۶۰ روز اعتبار داشته و برای تعداد کمی از متقاضیان صادر می شود. این ویزا سالانه به مدت ۹۰ روز نیز قابلیت تمدید دارد. ویزای ۱ ماهه این کشور نیز به سختی صادر شده و به مدت ۵ ماه قابل تمدید است.

ویزای سریلانکا

ویزای پیش از ورود:

در مجموع ۲۱ کشور پاسپورتشان اعتبار پایینی دارد. به همین منظور باید پیش از سفر این نوع ویزا را دریافت کنند. این موضوع اغلب شامل کشورهایی بوده که از وضعیت اقتصادی مناسبی برخوردار نیستند.

ویزای ترانزیت:

این ویزا برای افرادی است که برای رسیدن به مقصد نیاز به توقف در این کشور را دارند. مدت زمان این ویزا ۴۸ ساعت بوده باید ویزای کشور مقصد و پاسپورت ۷ ماه اعتبار داشته باشید. این ویزا نیز به سادگی صادر می شود.

ویزای کاری:

این ویزا برای افرادی است که قصد کار در این کشور را دارند. شما باید پیش از ورود این ویزا را داشته باشید. قرارداد معتبر با کارفرمای سریلانکایی، تصویب ویزا از سوی اداره مهاجرت سریلانکا از شرایط مهم دریافت این ویزا هستند.

ویزای توریستی سریلانکا

ویزای تحصیلی:

این ویزا نیز برای افرادی که قصد تحصیل دارند، صادر می شود. این ویزا یک ساله بوده و بعد از پایان دوره تحصیلی تمدید می شود. این ویزا نیز قبل از ورود بوده و به افراد بالای ۱۶ سال اختصاص می یابد.

شما علاقه مندان می توانید در لینک همه چیز را درباره کشور سریلانکا بدانید. این کشور شرایط مناسبی برای کار و تحصیل دارد. هر ساله افراد زیادی از ایران قصد مهاجرت کردن به این کشور را دارند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *