دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

آموزش دوخت نظم دهنده کشو به همراه تصاویر

  • منصوره رمضان زاده
  • ۱۴ دی ۱۴۰۱
  • ۰

امروزه استفاده از نظم دهنده به دلیل دارا بودن مزایایی همچون دسترسی سریع و راحت، سازمان دهی به انواع وسایل و ابزار داخل کشو و کمد و استفاده بهینه از فضای موجود بسیار رواج پیدا کرده است. شما نیز می توانید در صورت نیاز این محصول را تهیه و یا در صورت مهارت داشتن در خیاطی به دوخت نظم دهنده کشو در خانه بپردازید و از فواید آن بهره مند شوید.

یکی از انواع لوازم ضروری و پرکاربردی که امروزه به منظور ساماندهی و نظم بخشیدن به کمد و کشوها مورد استفاده قرار می گیرد نظم دهنده یا ارگانایزر بوده که در طرح ها و قابلیت های مختلفی طراحی و تولید شده و افراد بر اساس نیاز خود به تهیه مدل موردنظرشان می پردازند. در همین زمینه تصمیم داریم در این مطلب به منظور یادگیری شما عزیزان به آموزش دوخت نظم دهنده کشو به روشی ساده بپردازیم.

روش دوخت نظم دهنده کشو

به طور کلی خانم های خانه دار همواره در رابطه با مرتب چیدن و نظم دادن به انواع لباس ها داخل کمد و لوازم و تجهیزات مختلف داخل کشو با مشکل رو به رو بوده، از این رو نیاز به محصولی برای قرارگیری منظم انواع وسایل و ابزار داخل کمد و کشو می باشند. شما می توانید با تهیه یا دوخت نظم دهنده کشو در هر سایزی که تمایل دارید مشکل خود را رفع نموده و استفاده کاربردی از آن داشته باشید.

آموزش دوخت نظم دهنده کشو

اغلب لباس ها را نمی توان داخل کمد آویزان کرد به همین خاطر به صورت تا شده بر روی سطوح درون کمد و همینطور کشو قرار داده می شوند تا در صورت لزوم به راحتی به آن ها دسترسی پیدا کرد ولی وقتی می خواهید از بین لباس ها، لباس مدنظرتان را بردارید با توجه به قرار گرفتن لباس ها در کنار هم در نتیجه نظم آن ها به هم می ریزد و کمد و کشو دچار بهم ریختگی می شود. مرتب کردن مجدد لباس ها وقت گیر و مشکل خواهد بود بدین ترتیب نیاز به وسیله ای همچون نظم دهنده دارید.

نظم دهنده یا ارگانایزر در واقع محصولی بوده که با ظاهری ساده طراحی شده و از جنس پارچه مرغوب تولید می شود که می توان به آسانی داخل کشو و کمد قرار داد. نظم دهنده ها از ابعاد و خانه های مجزا تشکیل شده که از هر یک می توان به منظور نگه داری لباس بر اساس سایز محفظه به شکل تفکیک شده استفاده کرد. بدین صورت می توان گفت با طبقه بندی و دسته بندی کشوهای مختلف با استفاده از ارگانایزر می توان نظم ویژه ای به فضای درونی آن بخشید. در صورتی که تمایل دارید مدل دلخواهی از این نوع نظم دهنده ها را بر حسب نیاز خود با استفاده از هنر دستتان بدوزید و استفاده نمایید پیشنهاد می شود تا پایان این مطلب با ما همراه شوید.

نحوه دوختن نظم دهنده به روشی ساده

لوازم مورد نیاز

  • پارچه اسپان بند مخصوص
  • خودکار
  • نوار اریب
  • چرخ خیاطی
  • قیچی
  • لایی چسب

مراحل انجام کار

قبل از شروع کار بهتر است بدانید که پارچه اسپان بند در حقیقت به پارچه های بی تار و پود گفته شده که از جنس پروپلین می باشند و در ساخت وسایل یکبار مصرف مانند ساک های خرید، کاور لباس و … از آن ها استفاده می گردد. به این نوع پارچه در حقیقت پارچه یکبار مصرف گفته شده که در مدل های متنوعی موجود می باشد. دوخت بعضی از نظم دهنده ها با بکار بردن پلاستیک با میزان ضخامت متوسط که برای درست کردن کاور مبل یا رومیزی استفاده می شود صورت می گیرد.

  •  آرون گروپس

در این مدل ارگانایزر از ترکیب پلاستیک و پارچه بهره گرفته شده که اگر مایل باشید می توانید از هر جنسی که می خواهید برای درست کردن این محصول استفاده کنید. به منظور انجام این کار در آغاز باید دو عدد مستطیل در سایزهای ۳۸*۸ سانتی متری قیچی بزنید. این دو قطعه در حقیقت جداره دو طرف نظم دهنده را تشکیل داده که می توانید به منظور مقاوم ساختن آن را از دولای پارچه برش زده و بین دو لایه را لایی چسب قرار دهید.

برای بخش فاصله درونی از پلاستیکی به ابعاد ۱۵*۷ سانتی متر استفاده کنید. این ارگانایزر در حقیقت ۶ قسمت داشته، بدین ترتیب نزدیک به ۵ تکه پلاستیک با این ابعاد احتیاج دارید.

مراحل دوخت نظم دهنده کشو

بخش بدنه پارچه را به شش قسمت برابر قسمت بندی کنید و با کمک یک خودکار پنج خط عمودی شکل ترسیم کنید.

برای بخش حاشیه نظم دهنده به نوار اریب نیاز دارید. در صورت امکان می توانید متناسب با نوع سلیقه شخصی خود طرح و رنگ آن را مورد انتخاب قرار داده و بعد شروع به دوختن نوار اریب کنید.

بعد از آن حاشیه پلاستیک ها را با استفاده از نوار اریب بدوزید. می توانید این عمل را با کمک دست یا با استفاده از چرخ خیاطی دوخت بزنید.

روش دوخت ارگانایزر

در گام بعدی باید حاشیه دو مستطیل قسمت بدنه را نیز با کمک نوار اریب بدوزید.

حاشیه یک عدد از پلاستیک ها را بر روی خطی که ترسیم نموده اید بگذارید به نحوی که حاشیه ای که به آن نوار اریب را دوخت زدید در سمت بالا قرار بگیرد.

پس از آن ادامه پارچه بدنه را بر روی پلاستیک تا بزنید به نحوی که پلاستیک بین دو سمت پارچه بدنه به طور کامل مخفی شود و پس از آن حاشیه کار را به شکل باریک بدوزید.

روش دوخت نظم دهنده کشو

زمانی که دولای بخش بدنه کار را از هم باز کردید پلاستیک را مثل شکل ارائه شده خواهید دید.

هر ۵ عدد پلاستیک را به همین شکل به یک سمت بدنه کار بدوزید.

در گام بعدی بخش بدنه دوم کار را نیز همچون بدنه اول درست کنید.

آموزش دوخت ارگانایزر

بعد از اجرای دوخت دو بدنه کار شبیه شکل ارائه شده در ادامه خواهد شد. بدین ترتیب در این بخش از دوخت نظم دهنده کشو به قسمت کفی و جداره دو طرف نظم دهنده احتیاج دارید.

به منظور برش دادن کفی و بدنه کار دو سمت بایستی یک طول و دو عرض مستطیل بدنه یا همان مستطیل پارچه ای را اندازه بگیرید و بعد یک مستطیل با اندازه حاصل شده ببرید که در حقیقت نزدیک به ۴۴*۱۵ سانتی متر است.

در مرحله بعد از دو طرف پلاستیکی که قیچی زده اید به مقدار ارتفاع جداره نشانه گذاری کنید و باقی مانده پلاستیک را در بخش کفی کار قرار دهید و حاشیه پایینی بدنه را به آن بدوزید.

مراحل دوخت نظم دهنده کشو

دو طرف پلاستیک را به بخش حاشیه عرض مستطیل بدنه بدوزید.

در این قسمت دوخت نظم دهنده به اتمام رسیده است.

می توانید لباس های موردنظر را داخل آن قرار دهید.

مراحل دوخت ارگانایزر

همینطور که مطلع هستید نظم دهنده در سایزها و اندازه های مختلف ساخته شده و تعداد یا اندازه کشوهای آن ها با هم تفاوت دارد اما طریقه دوختن در همه آن ها یکسان می باشد.

طریقه دوختن ارگانایزر پارچه ای

در مطلب ارائه شده با نحوه دوخت نظم دهنده کشو به طور کامل با کمک روشی راحت آشنا شدید که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت بهره را از آن برده باشید. همچنین به منظور بهره مندی از آموزش دوخت جا جورابی و دوخت جاحوله ای نمدی می توانید کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *