دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کنترل کردن همسر با برخی موارد توصیه شده

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۴ دی ۱۴۰۱
  • ۰

کنترل کردن همسر یکی از رایج ترین اشتباهاتی می باشد که زوج ها خصوصا جوان ترها به آن دچار می شوند از این رو در این مطلب روش های جایگزین برای این مورد را برایتان بررسی می کنیم تا بتوانید زندگی بهتری داشته باشید.

کنترل کردن همسر یکی از مسائلی می باشد که امروزه بسیاری از افراد این کار را انجام می دهند و سر همین بی اعتمادی ها بسیاری از زندگی ها از هم پاشیده می شود. در نظر داشته باشید که کنترل گری نه تنها نتیجه ای برای شما به همراه ندارد بلکه می تواند مشکلات بی شماری را نیز در زندگی برای فرد به همراه داشته باشد از این رو بهتر است سعی کنید از این کار اجتناب نمایید.

بهبود زندگی بدون کنترل کردن همسر

کنترل کردن همسر درست است یا خیر!

بسیاری از افراد هستند که از نرم افزارهای گوناگون برای این کار استفاده می کنند و جالب است بدانید که این کار می تواند منجر به از بین رفتن رابطه ای شود که فرد در صدد درست کردنش می باشد. در واقع این شک و تریدها می تواند ریشه در خاطرات بد فرد در گذشته داشته باشد از این رو بهتر است قبل از این که وارد رابطه شوید حتما از یک متخصص کمک بگیرید در غیر این صورت نمی توانید رابطه ای خوب و درست بنا کنید و در نتیجه مشکلات بی شماری گریبانگیر شما خواهد شد.

البته در بسیاری از شرایط این چک کردن ها اگر بیمار گونه نباشند می تواند نشانه ای از اهمیت داشتن شما برای همسرتان باشد ولی هر چیزی آداب خاص خود را دارد و نباید به صورت مکرر این اتفاق رخ دهد زیرا می تواند منجر به دور شدن همسرتان از شما شود.

حساسیت داشتن در این مورد می تواند منجر به ایجاد بد بینی های بسیار زیادی گردد و در نتیجه زندگی پر از شک و تردید خواهد شد و شما یک سیکل باطل را در زندگی تان تجربه خواهید کرد. برای این که بتوانید همسر خود را کنترل کنید روش های بسیاری وجود دارد که بسیاری از این موارد بهتر می باشد و می تواند به سالم تر شدن رابطه تان کمک نماید. در ادامه شما را با این روش ها آشنا می کنیم و اطلاعات بسیار خوبی در این زمینه به شما خواهیم داد.

روش های مراقبت از رفتار های همسر

  •  آرون گروپس

برقراری ارتباط های موثر

در نظر داشته باشید که داشتن یک ارتباط بسیار خوب در زندگی می تواند تاثیرات بسیار زیادی بر رابطه شما داشته باشد. در واقع این کار می تواند به شما کمک کند تا بتوانید مشکلات خود را سریع تر و با راه حل های ساده تری حل نمایید. اگر بتوانید مهارت گفتگو در زندگی را در خود و همسرتان تقویت کنید قطعا می توانید زندگی بهتری داشته باشید و کنترل کردن همسرتان راحت تر خواهد شد.

برای این که بتوانید با یک دیگر ارتباط خوبی داشته باشید نیاز است تا یک محیط آرام را انتخاب کنید و سعی کنید از لحن صمیمی و گرم به جای لحن دستوری استفاده نمایید. این دو مورد می تواند تاثیرات بسیار خوبی بر روابط شما داشته باشد.

کنار هم بودن

در روز های اولیه زندگی معمولا زور های عاشقانه ای را تجربه کرده اید و با گذشت زمان این مورد در روابط بسیار کمتر شده است از این رو به شما توصیه می کنیم برای این که بتوانید بر زندگی خود بیشتر کنترل داشته باشید سعی کنید زمان های بیشتری را برای کنار هم بودن در نظر بگیرید و از این زمان ها نهایت استفاده را ببرید.

برای این که به روزمرگی نرسید بهتر است هفته ای یک بار برای خود و همسرتان وقت بگذارید و این مورد برای زوج ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و می تواند بر گرم تر شدن محیط خانه شما تاثیراتی بگذارد.

روش های پیشگیری از کنترل گری همسر

یاد گرفتن

سعی کنید یک دیگر را بیاموزید در این صورت می توانید بدون هیچ کاری یک دیگر را کنترل نمایید. در واقع این رابطه بسیار سالم می باشد و دیگر نیازی به انجام کار های خاص برای کنترل یکدیگر نمی باشد. ساده ترین راه استفاده از این روش خوب گوش دادن می باشد. بسیاری از افراد یک دیگر را نمی فهمند زیرا به خواسته های طرف خود هیچ توجهی نشان نمی دهند و یا از گوش دادن فعال استفاده نمی کنند.

گفتن نیازها

بسیاری از افراد در زندگی خود نیازهایشان را به زبان نمی آورند و انتظار دارند طرف مقابل از نا گفته ها نیازهایشان را بفهمد. این مورد در رابطه ها بسیار آسیب زا می باشد از این رو بهتر است سعی کنید در روابط خود گفتن نیازهایتان را فراموش نکنید و این را بدانید که هیچ کس نمی تواند قبل از این که شما نیازهایتان را بگویید آن ها متوجه شود. برطرف کردن نیازها یکی از مهم ترین دلایل ازدواج می باشد از این رو بهتر است برای درک بهتر این نیازها آن ها را به همسر خود بگویید.

برقراری قوانین

داشتن قانون در رابطه برای کنترل کردن همسر بسیار مفید می باشد. در واقع شاید با خودتان بگویید که هر دو بزرگسال می باشید و نیاز به این کار ها نمی باشد با این حال داشتن قانون در زندگی می تواند به بهبود آن کمک نماید. در واقع این قوانین می تواند از اخلاقیات تا تعهد را در برگیرد و این موارد را باید با همسر خود در میان بگذارید.

در واقع برای برخی از افراد بد دهن بودن بسیار آزار دهنده می باشد از این رو یکی از قوانینی این زوج ها می تواند این مورد باشد که هیچ کدام بد دهنی نکنند و از روش های دیگری برای حل مسائل و مشکلاتشان استفاده کنند. این روش برای کنترل کردن همسر بسیار خوب می باشد زیرا شما می توانید حد و مرز های خیانت و مسائل این چنینی را نیز در این مورد تعیین کنید از این رو دیگر نیازی به نگرانی در این مورد نخواهید داشت.

همسر کنترل گر داشتن

تنظیم کردن مرزها

داشتنم حدود و مرزها برای یک رابطه بسیار ضروری می باشد. در واقع این روش کمک می کند تا همسر ما رفتاری درست داشته باشد و سعی کند از حدود و مرزهای مشخص شده فراتر نرود. این موضوع بسیار مهم می باشد و به شما کمک می کند تا یک دیگر را بهتر بشناسید و سعی کنید رفتارهای خود را مطابق خواسته های فرد مقابل تنظیم نمایید.

بسیاری از خانم ها دوست دارند بدانند که محتوای گوشی همسرشان چیست و در این مورد بسیار حساس می باشند ولی باید بدانید که بسیاری از  مردان از این کار بیزار می باشند از این رو بهتر است برای این که رابطه شما بهتر شود و حس بی اعتمادی از میان شما برداشته شود این کار را انجام ندهید و به جای آن از روش های گفته شده استفاده کنید.

در این میان یادتان باشد که خودتان را فراموش نکنید و سعی کنید به خودتان اهمیت دهید زیرا این مورد می تواند به شما کمک کند تا روابط بهتری داشته باشید و اگر خودتان به خودتان اهمیت دهید قطعا همسرتان نیز به شما اهمیت می دهد.

داشتن روابط اجتماعی مناسب

داشتن رابطه های اجتماعی بسیار خوب می باشد ولی باید سعی کنید در چهار چوب قوانینی که برای خود و همسرتان تعیین کرده اید این رابطه ها را پیش ببرید و سعی کنید از حدود مشخص شده فراتر نروید در غیر این صورت مدیون خود و همسرتان خواهید شد و این احساس می تواند برای شما بسیار آزار دهنده باشد. با این حال داشتن ارتباط های اجتماعی مناسب می تواند برای شما بسیار مناسب باشد و منجر به افزایش اعتماد به نفس شما خواهد شد.

همسر کنترل گر

تلاش برای داشتن احساس امنیت

احساس امنیت داشتن در رابطه بسیار مهم می باشد از این رو باید سعی کنید برای این احساس تلاش کنید و سعی کنید این احساس را به فرد مقابل خود نیز بدهید. داشتن رابطه ای بسیار خوب و با امنیت بالا بدین معنا نمی باشد که اصلا دعوا و قهر ندارد بلکه این روابط با وجود دعواها و قهرهایی که صورت می گیرد برای هر دو فرد ایمنی بالایی دارد و هر دو از این مطمئن هستند که طرف مقابل آن ها را ترک نخواهد کرد از این رو خود واقعی را نشان خواهند داد و در نتیجه زندگی برای هر دو بهتر خواهد بود. در واقع در این رابطه ها معمولا ترس از طرد شدن وجود ندارد و در نهایت رابطه زیبا تر خواهد شد.

داشتن سلامتی

سلامتی برای بسیاری از افراد بسیار مهم می باشد و این افراد دوست دارند که شادی و نشاط را به همراه تندرستی داشته باشند. افرادی که بیشتر به تندرستی خود اهمیت می دهند بیشتر اعتماد به نفس دارند و کمتر دچار شک و تردید نسبت به روابط خود می شوند.

در نظر داشته باشید که هر چقدر استرس در زندگی کم تر باشد ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی به شدت کاهش می یابد و در نتیجه خلق و خوی شما تنظیم خواهد شد از این رو می توانید با داشتن روحیه بهتر زندگی بهتری خواهید داشت.

چگونه زندگی بدون کنترل داشته باشیم؟

در واقع داشتن ذهنی باز می تواند به شما کمک کند تا بتوانید زندگی خود را بهتر مدیریت کرده و به جای کنترل کردن همسر خود او را بشناسید و به رفتارهای او آگاه باشید.

در پایان نیز می توانید اطلاعاتی مفیدی در زمینه روانشناسی همچون برخورد با همسر درون گرا و برخورد با همسر بی ادب مشاهده نمایید، برای این کار باید از لینک های داده شده استفاده کنید تا به صفحات مربوطه بروید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *