دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه شربت بادام, نوشیدنی خوشمزه و پرخاصیت

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۳ دی ۱۴۰۱
  • ۰

برای داشتن یک شربت خانگی جدید و متنوع می توانید در این بخش با طرز تهیه شربت بادام مجلسی آشنا شوید. این شربت خوشمزه و خوش عطر است.

تهیه شربت با مواد مختلف در خانه کار بسیار ساده ای است. اگر می خواهید، طعم جدیدی از یک شربت خانگی را بچشید، می توانید در این بخش طرز تهیه شربت بادام را مطالعه کنید. این شربت پر خاصیت بوده و طعم جدید دارد.

طرز تهیه شربت بادام

داشتن انواعی از شربت های خانگی کار بسیار ساده ای است. شما می توانید در آرگا با طرز تهیه شربت زرشک و شربت کیوی آشنا شوید. این نوع شربت ها برای پذیرایی در مجالس شما نیز مناسب هستند.

مواد لازم

  • بادام: نیم کیلو
  • شکر: ۱ کیلوگرم
  • بادام کوهی تلخ: ۱۵۰ گرم
  • عرق بهار نارنج: نصف پیمانه

نحوه تهیه شربت بادام

طرز تهیه شربت بادام

این شربت طعمی شیرین دارد و عطر مطبوع آن نیز می تواند، لذت بخش باشد. در صورتی که می خواهید این شربت برای شما دلچسب و شیرین تر باشد، می توانید از اضافه کردن بادام تلخ صرف نظر کنید.

ابتدا باید نیم کیلوگرم مغز بادام را با ۱۵۰ گرم بادام تلخ کوهی درون یک کاسه بریزید. روی بادام ها را مقداری آب ولرم ریخته و به مدت ۱ شبانه روز در آب خیس کنید. حالا بادام ها به راحتی از پوست جدا می شوند. با دست بادام ها را پوست کنده و درون ظرفی بیندازید.

مقداری بادام که خیس شده را با گوشت کوب برقی به خوبی میکس نمایید. این فرایند را ادامه داده تا همه بادام ها به خوبی کوبیده شوند. بادام های کوبیده شده را درون یک پارچه نخی نازک ریخته و خوب ته گیری کنید.

  •  آرون گروپس

در این مرحله از طرز تهیه شربت بادام باید درون ظرفی یک لیوان آب جوشیده سرد شده بریزید. مرتب کیسه را درون آب قرار داده و بچلانید. این فرآیند را ادامه تا به خوبی شیره بادام ها گرفته شود.

درون یک قابلمه نیم کیلوگرم شکر ریخته و به همراه ۴ لیوان شیره بادام و آب سرد روی حرارت بگذارید تا بجوشد. بعد از اینکه شربت شما به جوش آمد و نسبتا قوام دار شد، نصف پیمانه عرق بهار نارنج را روی آن اضافه کنید.

حالا شربت را بعد از سرد شدن درون یخچال بگذارید و بعد از اینکه خنک شد سرو کنید. در صورت شیرین بودن می توانید مقداری آب روی شربت اضافه کنید. این شربت طعم عالی داشته و بسیار پر خاصیت می باشد.

مواد اولیه شربت بادام

مدت زمان آماده سازی این شربت نیز نسبتا کم بوده و می توانید به راحتی آن را تهیه کنید. این شربت برای پذیرایی در مهمانی ها و مجالس شما بسیار مناسب می باشد. سرو این شربت در کنار کیک نیز فوق العاده خواهد شد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *