دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

جنگل رویان مازندران با طبیعت سرسبز و بسیار زیبا

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۲ دی ۱۴۰۱
  • ۰

جنگل رویان یکی از زیباترین نواحی جنگلی شمال کشور است. این منطقه دیدنی های مهمی در اطراف خود دارد که از جمله آن می توان به آبشارها و دیگر نواحی اشاره کرد.

یکی از مناطق بکری که در استان مازندران واقع شده است، جنگل رویان می باشد که می تواند یک خاطره تفریحی خوب را برای هر مسافری بسازد. این پارک سرسبز و زیبا دارای مسیری آسفالت شده و ماشین رو می باشد که مسافران می تواند هر جایی از این پارک را که مورد پسند واقع شد را انتخاب نمایند.

طبیعت رویان

جنگل رویان را بشناسید

این جاذبه برای مردم شهر رویان به عنوان یک نماد تفریحی بزرگ شناخته می شود و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این نواحی دارای اقامتگاه های زیبایی بوده و به دلیل پوشش های گیاهی سرسبز خود مورد توجه می باشد.

دیدنی های رویان

پارک جنگلی این شهر که از زیبایی زیادی برخوردار است، هر ساله گردشگران زیادی را جذب می کند. این منطقه طبیعت گردی ویژه پیک نیک های خانوادگی است. این پارک سرسبز امکانات رفاهی مناسبی برای گردشگران دارد. شما در آلاچیق های این نواحی می توانید به راحتی اسکان داشته باشید.

آبشار رویان

  •  آرون گروپس

منطقه رویان یک منطقه سرسبز با جاذبه های مختلف است. شما می توانید در این بخش با مهم ترین دیدنی های رویان آشنا شوید. جنگل گلندرود، آبشار کپ، پارک جنگلی نور، پارک جنگلی کشپل، شهر بلده، کاخ تمشیان و … از مهم ترین دیدنی های این نواحی هستند.

نواحی دیدنی رویان

پارک جنگلی نور:

یکی از بزرگترین پارک های جنگلی که در نزدیکی جنگل رویان قرار دارد این پارک جنگلی می باشد که در کیلومتر ۵ جاده نور به محمودآباد واقع شده است و بنیانگذار آن شخصی به نام سعید آشتیانی می باشد که در سال ۱۳۵۱ برای رفاه مسافران تصمیم به راه اندازی این پارک شد.

گردشگران برای ورود و اقامت به این پارک باید هزینه ای اندک را پرداخت نمایند تا بتوانند در آن اقامت داشته باشند. این هزینه پرداخت شده در طول سال برای امور زیبا سازی این پارک خرج می شود. در پارک امکانات رفاهی زیادی از جمله کافه، رستوران، آلاچیق و … تهیه شده است که می تواند یک سفر عالی را برای هر مسافری بسازد.

جنگل های زیبای رویان

همچنین در این پارک می توانید از امکانات تفریحی از جمله اسب سواری، موتورهای چهارچرخ و پارک کودکان آن استفاده نمایید. اگر قصد سفر به استان مازندران را دارید پارک جنگلی نوز می تواند از بهترین گزینه ها باشد.

آبشار حرام او: 

این آبشار نیز در نزدیکی رویان واقع شده است که در جاده آب پری قرار دارد و مسافت آن با خودرو از اول جاده حدود ۲۵ کیلومتر است. این آبشار حدود ۱۵ متر ارتفاع دارد و یکی از جاذبه های مهم در منطقه است که می تواند هر گردشگری را مجذوب خود نماید. بهترین زمان سفر به این آبشار اواسط فصل بهار تا اواخر فصل تابستان می باشد.

ارتفاعات رویان

دیدنی های نور نیز از جذابیت های زیادی برخوردار هستند. این نواحی بسیار سرسبز و تماشایی بوده و شما می توانید از جذابیت های آن بازدید کنید. این منطقه هر ساله گردشگران زیادی را جذب می کند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *