دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

چگونه جوراب و روفرشی ببافیم؟

  • یلدا محمدی
  • ۴ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

با آموزش بافت جوراب زنانه و دخترانه با قلاب در خدمت شما دوستان هستیم که این آموزش می تواند راهنمای کاملی برای شما دوستان علاقمند به بافتنی برای بافت جوراب و روفرشی برای فصل زمستان باشد.

آموزش بافت جوراب و روفرشی را می توان از جمله آموزش های جالب و کاربردی دانست که یادگیری آن از اهمیت زیادی برخوردار است و اغلب علاقه مندان و دوستداران بافتنی سعی می کنند بافتن جوراب را یاد گرفته و قبل از شروع فصل زمستان جوراب بافتنی های زیبا و متفاوتی برای خود و دیگر اعضا خانواده ببافند. از این رو ما نیز آموزش تصویری بافتن جوراب به همراه توضیحات کامل را در این مطلب ارائه می دهیم که امیدواریم این آموزش زیبا برای شما دوستان نیز مفید و کاربردی باشد. در ادامه همراه ما بوده و از این آموزش بافتنی نهایت استفاده را ببرید.

آموزش بافت جوراب قلاب بافی زنانه و دخترانه جدید و زیبا :

بافتنی هنری زیبا و جذاب است که با یادگیری اصول اولیه آن می توان به سادگی اقدام به بافتن انواع مدل بافتنی زیبا و جدید نمود. در مباحث قبل به ارائه آموزش بافت کلاه و همچنین آموزش بافت شال گردن و دستکش پرداختیم که هر یک موارد استفاده زیادی در فصل زمستان دارند. جوراب بافتنی نیز همچون این موارد می تواند کاربرد زیادی در زمستان داشته باشد. از این رو در این مطلب به نحوه بافتن جوراب و پاپوش می پردازیم. همچون مطالب قبل قبل، ابتدا به ارائه نقشه بافت می پردازیم که می تواند بهترین راهنما برای بافت جوراب توسط شما باشد.

نقشه جوراب قلاب بافی

برای شروع بافت جوراب ابتدا به اندازه پنجه پا باید زنجیره بزنید. توجه داشته باشید که برای اندازه گیری بهتر است از اندازه دور پنجه پا زیر انگشتان استفاده نمایید. حال در هر یک از زنجیره ها یک پایه بلند بزنید. تا رج پنجم را مطابق با نقشه ببافید، بدین منظور از وسط و دو طرف زنجیره ها کم کنید تا به اندازه نوک جوراب ها برسید.

جوراب بافتنی زیبا و شیک

تا این مرحله شما تا رج پنجم بافته اید. توجه داشته باشید که نمای کنار کار مطابق با تصویر زیر خواهد بود.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

آموزش بافتن جوراب با قلاب

حال برای تشکیل قسمت جلویی جوراب، دو لایه جوراب را روی هم قرار دهید و به هم ببافید تا کاملا متصل گردند.

بافت جوراب دخترانه با قلاب

در این مرحله از بافت جوراب به سراغ قسمت اول بافت، یعنی رج اول که بافت را از آن شروع نمودید رفته و با بافت دلخواه خود تا پاشنه پیش بروید.

آموزش جوراب بافتنی جدیدبافتن جوراب با قلاب

برای قسمت پاشنه نصف بافت را ببافید و سپس برای نصفه دیگر و به همان اندازه زنجیره بزنید. در این مرحله در رج بعدی یک دایره کامل تشکیل می گردد که برای بافت استفاده می شود. حال بافت را ادامه دهید تا به بلندی دلخواه برای جوراب برسید. توجه داشته باشید که اگر قصد بافت پاپشو یا روفرشی راد ارید بهتر است بافت ساق پا کوتاه باشد. بعد از رسیدن به اندازه دلخواه بافت را کور نمایید.

آموزش بافت جوراب با قلاب

حال به سراغ بافت پاشنه می رویم، از محل که در مراحل قبل برای پاشنه در نظر گرفته اید و دایره تشکیل شده، پایه بلند بزنید تا پاشنه جوراب تشکیل شود. بدین منظور رج اول را کامل پایه بلند بزنید که در مجموع حدود ۴۰ پایه بلند می شود.سپس روی هر پایه بلند رج قبلی، یک پایه بلند دیگر ببافید. توجه داشته باشید که محل اتصال قسمت عقب و جلو درز، هر سه دانه یکی می شود، سپس رج دوم تکرار می گردد تا به نه پایه برسد و بعد بافت را کور نمایید. به این صورت پاشنه جوراب شکل می گیرد.

آموزش بافتنی برای بافت جورابآموزش بافت پاپوش و جوراب زنانه

آموزش بافت جوراب به پایان رسید، توجه داشته باشید که این نوع بافت با قلاب انجام گرفت و در صورتی که کمی توانایی در قلاب بافی داشته باشید می توانید به راحتی اقدام به بافت این جوراب زیبا و شیک برای سایز های مختلف نمایید. برای زیبایی بیشتر جوراب بافتنی زنانه نیز می توانید از بافت گل با قلاب استفاده نموده و با استفاده از گل های بافتنی زیبایی بیشتری به جوراب خود ببخشید.

آموزش بافت جوراب

مدل های شیک و متنوع جوراب بافتنی

با استفاده از هنر قلاب بافی و یا بافتنی با دو میل می توان جوراب های روفرشی زیبایی را برای کودکان و بزرگسالان بافت، البته برای بافتن این مدل جوراب ها باید در زمینه انواع روش های بافندگی با کاموا مهارت کافی را داشته باشید تا با در اختیار داشتن مدل جوراب بافتنی مورد دلخواه خود اقدام به بافت جوراب روفرشی زیبا نمایید.

جوراب های بافتنی روفرشی انواع مختلفی دارند که علاوه بر تنوع در نوع بافتن آن ها می توان در طرح های متفاوتی آن ها را بافت. انواع پاپوش قلاب بافی یکی از این مدل جوراب های روفروشی زیبا می باشند که با نحوه بافت پاپوش های دخترانه و بچه گانه در مطالب قبلی آرگا آشنا شدید. در ادامه این بخش اما سعی کرده ایم مدلهای متنوعی از پاپوش های بافتنی کوتاه یا بلند در طرح و مدل های شیک و دوست داشتنی را در اختیار شما همراهان عزیز قرار دهیم که با تماشای این مدل های زیبا امیدواریم بتوانید جوراب یا پاپوش زیبای خود را انتخاب و به سادگی ببافید.

مدل عالی بافت جوراب

جدیدترین آموزش بافت جوراب

مدل خاص بافت جوراب

مدل قشنگ جوراب بافتنی

مدل جدید بافت جوراب

مدل تماشایی بافت جوراب

مدل ایده آل بافت جوراب

جالب ترین آموزش بافت جوراب

مدل قشنگ بافت جوراب

مدلهای زیبای از بافت جوراب

مدل مناسب بافت جوراب

مدل به روز بافت جوراب

متفاوت ترین آموزش بافت جوراب

بافت جوراب با طرحی جالب

بافت جوراب با طرحی قشنگ

بافت جوراب با طرحی خاص

بافت جوراب با طرحی منحصر به فرد

بافت جوراب با طرحی بچه گانه

عالی ترین آموزش بافت جوراب

امیدواریم آموزش بافت جوراب روفرشی و مدل های جوراب بافتنی که در این مطلب ارائه دادیم، مورد توجه شما دوستان هنرمند واقع شده باشد، از همه شما علاقه مندان به این هنر دعوت می نماییم با کلیک بر روی آموزش بافتنی از دیگر مدل های جالب و جدید بافتنی دیدن فرمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *