دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بیوگرافی جواد نکونام سرمربی موفق فولاد خوزستان

  • محدثه خاکشور
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۱
  • ۰

جواد نکونام از چهره های فوتبالی مطرح و محبوب کشورمان است که اگر تنها کمی با دنیای فوتبال آشنا باشید, حتما نام او را شنیده اید. اما در این مطلب بیوگرافی جواد نکونام را از دو بعد شخصی و حرفه ای مرور می کنیم.

جواد نکونام تولد یافته ی شانزدهم شهریور ماه سال ۵۹ در شهر ری است، وی سابق در پست هافبک به عنوان بازیکن فعالیت می کند، ولی در حال حاضر به عنوان سرمربی در فوتبال ایران فعالیت می کند، او سرمربی تیم نساجی مازندران می باشد. جواد نکونام برای تیم های الوحده، اوساسونای اسپانیا، پاس تهران، الشارجه امارات به زمین رفته و در ۲۰۰۶ هم در میان ده بازیکن برتر آسیا جای گرفت. در این مطلب به بیوگرافی جواد نکونام خواهیم پرداخت.

آشنای با زندگینامه جواد نکونام

بیوگرافی جواد نکونام یکی از اسطوره های فوتبالی ایران

جواد نکونام بازیکن مطرح و محبوب فوتبال ایران است که دو برادر بزرگتر از خود و یک برادر کوچکتر از خودش دارد. پدر او مشغول در نیروی هوایی و مادر وی خانه دار است. جواد نکونام فوتبال خود را به صورت حرفه ای با تیم های پایه باشگاه سایپا شروع نمود و در سال ۷۷ به تیم پاس تهران ملحق شد. به واسطه ی بازی های چشمگیرش در طی ۲ فصل اول خود در این تیم (تیم پاس) از سوی تیم ملی جوانان و تیم امید ایران برای بازی دعوت گردید و با بازی در این تیم ها بود که به یک بازیکن موفق و مطرح تبدیل گردید. وی هفت فصل را در تیم تیم پاس به موفقیت پشت سر گذاشت و کاپیتان این باشگاه شد. وی در جام باشگاه های آسیا در ۲۰۰۵ با بازی در تیم پاس درخشید و با این درخشش خود موفق به دریافت پیشنهاد از سوی تیم کایزرس لاترن آلمان گردید که مصطفی دنیزلی، سرمربی تیم پاس در آن زمان مخالف بود و در نتیجه کنسل شد. این بازیکن در بازی آخر خود با پیراهن تیم پاس برابر تیم پرسپولیس در لیگ برتر حضور یافت که اتفاقا دریافت کننده ی کارت قرمز بود. بعد از همین بازی وی به تیم الوحده امارات انتقال یافت.

جواد نکونام در نیمه های لیگ امارت، به باشگاه الشارجه امارت رفته و بعد از بازی در جام جهانی سال ۲۰۰۶ از بین سه تیم هرتابرلین و کایزرس لاترن آلمان و اوساسونای اسپانیا، تیم اوساسونا را انتخاب کرد. جواد نکونام نخستین فوتبالیست ایرانی می باشد که در لالیگا بازی نموده است. وی در اولین فصل بازی در لالیگا، از بازیکنان ثابت تیم خود انتخاب گردید و موفق شد با گل طلایی که در جام بوفا برابر بوردو فرانسه به گل نشاند، به یک بازیکن خوب و مورد توجه در تیم خود تبدیل گردد. درخشش نکونام موجب شد تا تیم اوساسونا یک بازیکن ایرانی دیگر هم، یعنی مسعود جهانی را برای تیم خود خریداری نماید. در ادامه بخ بخش های دیگری از بیوگرافی جواد نکونام خواهیم پرداخت.

بیوگرافی جواد نکونام از دو بعد حرفه ای و شخصی

زندگینامه جواد نکونام و آشنایی با افتخارات وی

زندگینامه جواد نکونام بازیگر معروف کشورمان

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

زندگینامه جواد نکونام بازیکن موفق کشورمان

تیم های جواد نکونام به عنوان بازیکن و سرمربی

جواد نکونام که هم سابقه بازیکنی دارد و هم سابقه سرمربی گری در تیم های مختلف باشگاهی و نیز تیم ملی بازی کرده و مدتی است که سرمربی تیم هایی را قبول کرده و افتخاراتی در این زمینه را از آن خود نموده است.

زندگینامه جواد نکونام و آشنایی با افتخاراتش

آشنایی با بیوگرافی جواد نکونام بازیکن و سرمربی

تیم ملی (بازیکن)

وی در بیست و دوم ۱۳۷۹ اولین بار پیراهن تیم ملی ایران را برای یک بازی دوستانه در مقابل اکوادور پوشید و در سال ۸۷ پس از مهدی مهدوی کیا، سرمربی دوم تیم ملی فوتبال کشورمان به شمار می رود. نکونام در سال های ۹۴ -۷۹ برای تیم ملی ایران، و در سال ۸۱-۷۸ برای تیم امید ایران و در سال های ۷۹-۷۷ برای تیم جوانان ایران دعوت شد.

آشنایی با بیوگرافی جواد نکونام بازیکن و سرمربی

تیم های جوانان (بازیکن)

او در تیم نفت تهران و تیم پاس تهران بازی کرده است.

تیم های حرفه ای (بازیکن)

جواد نکونام در سال های ۷۷-۸۴ در «تیم پاس»، در سال های ۸۴-۸۵ در «تیم الوحده»، در سال ۸۵ در «تیم الشارجه»، در سال های ۸۵-۹۱ در «تیم اوساسونا»، در سال های ۹۱-۹۳ در «تیم استقلال»، در سال ۹۲ در «تیم الکویت»، در سال های ۹۳-۹۴ در «تیم اوساسونا»، در سال های ۹۴-۹۵ در «تیم سایپا»، در سال ۹۵ در «تیم العربی» بازی کرده است.

خونه به خونه بابل (سرمربی)

جواد نکونام اولین تجربه سرمربی بودن خود را در تیم خونه به خونه بابل در سال ۹۶ به دست آورد. با وجودی که در این تیم عملکرد خوبی داشت، با نخستین شکستش در لیگ آزادگان بعد از نشست هایی که با مدیران تیم و نیز ترک کردن تمرینات، از جایگاه خود کناره گیری نمود. بعدها علت این کناره گیری، وجود اختلافات وی با صاحب های تیم بیان گردید.

نساجی مازندران (سرمربی)

وی در نیمه فصل ۲ همان سال، به تیم نساجی مازندران انتقال یافت. قبل از او داوود مهابادی سرمربی این تیم بود و تیم نساجی با چهل و یک امتیاز در رده پنجم جدول لیگ دسته اول جای داشت، اما با تصمیم گیری مدیر و صاحبان تیم برکنار گردید.

فولاد خوزستان (سرمربی)

نکونام با در نظر گرفتن به نبود توافق تیم فولاد با افشین قطبی، در سی و یکم اردیبهشت ماه, قرارداد مربیگری خویش را با تیم باشگاهی فولاد خوزستان امضا کرد. وی با تیم فولاد در فصل ۱۳۹۸-۱۳۹۹ با ۱۴ پیروزی و ۹ بازی تساوی گل، و ۷ شکست و نیز ۵۱ امتیاز در سومین رده لیگ برتر خلیج فارس جای گرفت. او با تیم فولاد خوزستان در جام حذفی در فصل ۱۳۹۹-۱۴۰۰ در فینال با نتیجه ۴-۲ در ضربه های پنالتی برابر تیم استقلال پیروز گردید. پس از جام حذفی از فولاد خوزستان جدا گردید که عبدالله ویسی جایگزینش گردید.

پس از عملکرد نامطلوب عبدالله ویسی، در هفدهم آبان ماه سال ۱۴۰۰ مدیرهای تیم وی از سرمربی گری تیم فولاد خوزستان حذف نموده و دوباره آقای نکونام را به عنوان سرمربی این تیم به روی کار آوردند. وی موفق شد با غلبه بر تیم پرسپولیس در ۱۴۰۰ قهرمانی سوپر جام را از آن خود کند و نیز صدرنشین لیگ قهرمانان آسیا در مرحله بعدی گردد.

زندگینامه جواد نکونام بازیکن و سرمربی ایرانی

افتخارات جواد نکونام به عنوان بازیکن

  • قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران در سال های ۱۳۹۱-۱۳۹۲ با تیم استقلال تهران
  • قهرمانی رقابت های فوتبال غرب آسیا در ۱۳۸۳ با تیم ملی فوتبال ایران
  • قهرمانی بازی های آسیایی ۱۳۸۱ با تیم ملی ایران
  • قهرمانی در فصل سال ۱۳۸۲-۱۳۸۳ لیگ برتر ایران با تیم پاس تهران
  • راه یابی به نیمه نهایی لیگ اروپا در ۲۰۰۷ با تیم اوساسونای اسپانیا

زندگینامه جواد نکونام فوتبالیست مطرح کشورمان

افتخارات فردی

  • برترین بازیکن تیم اوساسونای ۲۰۱۱ با انتخاب از سوی کاربران سایت اینترنتی تیم اوساسونا
  • یکی از ۱۱ مرد انتخاب شده تیم های اسپانیایی سایت اتحادیه فوتبال اروپا (رقابت های جام یوفا) در ۲۰۰۶-۲۰۰۷
  • کاندیدای برترین بازیکن ۲۰۰۸ آسیا از طرف کنفدراسیون فوتبال آسیا و قرار گرفتن در لیست ۱۹ بازیکن برتر سال آسیا
  • کاندیدای برترین بازیکن ۲۰۰۸ آسیا؛ و قرار گرفتن در لیست ۷ بازیکن برتر سال آسیا
  • کاندیدای برترین بازیکن ۲۰۰۷ آسیا؛ و قرار گرفتن در لیست ۷ بازیکن برتر آسیا از طرف کنفدراسیون فوتبال آسیا
  • کاندیدای برترین بازیکن ۲۰۰۵ آسیا؛ قرار گرفتن در لیست ۱۰ بازیکن برتر آسیا از طرف کنفدراسیون فوتبال آسیا
  • کاندیدای برترین بازیکن سال ۸۶ ایران؛ برگزیده شدن بعنوان برترین بازیکن فصل اخیر فوتبال کشورمان از طرف کارشناسان فوتبالی در مراسم توپ طلایی
  • عضویت در تیم ۱۰۰ تایی های فیفا؛ در ۱۳۸۹ نکونام به عنوان چهارمین فوتبالیستی که رقم بازی های ملی اش بالای ۱۰۰ بازی بوده، اسم او در لیست باشگاه ۱۰۰ تایی های فیفا جای گرفت.
  • سومین گلزن فوتبال ایران نیز یاد می شود.

بیوگرافی جواد نکونام و گذری بر بازی های او در تیم ملی و باشگاهی

سرمربیگری

  • قهرمانی سوپر جام فوتبال ایران ۱۴۰۰ با فولاد خوزستان
  • قهرمانی جام حذفی ۹۹-۱۴۰۰ با تیم فولاد خوزستان و دستیابی به لیگ قهرمانان آسیا
  • کسب مقام سوم در لیگ برتر خلیج فارس ۱۳۹۸-۱۳۹۹ با تیم فولاد خوزستان و دستیابی به لیگ قهرمانان آسیا
  • نائب قهرمانی لیگ آزادگان در فصل ۹۶-۹۷ با تیم نساجی مازندران و دستیابی به لیگ برتر خلیج فارس

زندگینامه جواد نکونام بازیکن و سرمربی ایرانی

مروری بر شرح زندگی جواد نکونام

زندگی شخصی و خانواده

در بیوگرافی جواد نکونام می خوانید که او در سال ۱۳۹۱ با یک دختر به اسم «عادله» ازدواج نمود که اکنون دارای یک فرزند پسر به اسم آریان و یک فرزند دختر به اسم آرینا هستند. پیش از این مدتی تصاویر دونفره نکونام با بازیگر ایرانی لیلا اوتادی منتشر شده که خبر نامزدی این دو با یکدیگر حسابی داغ بود، اما در نهایت این خبر تکذیب گردید و از یادها رفت.

جواد نکونام در مدت حضور در تیم ملی فوتبال با بازیکنانی همچون مهدی مهدوی کیا، علی دایی و کریم باقری که از بازیکنان سرآمد تیم ملی در آن دوره بوده اند هم بازی بوده است.

زندگینامه جواد نکونام از اسطوره های فوتبال ایران

بیوگرافی جواد نکونام و گذری بر بازی های او در تیم ملی و باشگاهی

آشنایی با بیوگرافی جواد نکونام بازیکن و سرمربی

زندگینامه جواد نکونام فوتبالیست مستعد کشورمان

آشنایی با بیوگرافی جواد نکونام بازیکن و سرمربی

زندگینامه جواد نکونام بازیکن توانای کشورمان

بیوگرافی جواد نکونام و گذری بر بازی های او در تیم ملی و باشگاهی

شرح زندگی جواد نکونام چهره فوتبالی شناخته شده

زندگینامه جواد نکونام از اسطوره های فوتبال ایران

زندگینامه جواد نکونام بازیکن و سرمربی ایرانی

مروری بر شرح زندگی جواد نکونام

در این مطلب می خواهیم شما عزیزان را با بیوگرافی جواد نکونام بازیکن و سرمربی فوتبال ایران آشنا کردیم. امیدواریم مورد توجه تان قرار بگیرد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *