دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

دروازه ارگ سمنان با نقش و نگارهای تاریخی زیبا

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۱
  • ۰

دروازه ارگ سمنان که یکی از جاذبه های تاریخی و زیبا این شهر است، جذابیت های زیادی برای گردشگران دارد. این سازه متعلق به زمان قاجار بوده و دارای نقش و نگارهای بسیار ویژه ای است.

سمنان شهری با زیبایی های تاریخی و طبیعی خود است. این شهر دارای معروف ترین سازه های تاریخی بوده و امروزه نیز یکی از دیدنی های ایران می باشد. در سفر به این شهر می توانید از جاذبه های تاریخی زیادی دیدن کنید. دروازه ارگ سمنان نیز از جمله سازه های این شهر و نماد سمنان است.

دروازه ارگ سمنان

معرفی دروازه ارگ سمنان

این ارگ دارای نقش و نگارهای بسیار زیبایی بوده و مورد توجه گردشگران است. این بنا معماری خیره کننده ای داشته و شما می توانید از شگفتی های آن دیدن کنید. گردشگران با بازدید از این بنا محو زیبایی خیره کننده این بنا می شوند. این ارگ معماری خاص و ویژه خود را دارد. شما در این بخش می توانید با دیدنی های سمنان آشنا شوید.

دروازه سمنان

شاخصه های ارگ:

این ارگ تاریخی ویژگی های متعددی داشته که برای گردشگران جالب توجه است. این بنا نماد مهمی برای شهر سمنان بوده و برای مردمان این شهر نیز اهمیت زیادی دارد. این بنا را می توان تنها ارگ به جا مانده از تاریخ این شهر دانست، بنایی که متعلق به زمان قاجار می باشد. این یادگاری امروزه جذابیت های گردشگری زیادی برای علاقمندان دارد.

دیدنی های دروازه سمنان

آشنایی با ارگ:

این اثر تاریخی چشم نواز دارای نقش و نگارهای بسیار زیبایی است. شما می توانید، بخش های مهمی از هنر ایرانی را در این سازه مشاهده کنید. این بنا تنها اثر باقی مانده تاریخی است. این ارگ در گذشته ها مکان حکومتی بوده و اهمیت زیادی داشته است.

  •  آرون گروپس

ارگ باستانی سمنان

این ارگ قلعه های کوچکی در خود جای داده و هر یک مخصوص اداره بخش های مختلفی از شهر می باشد. این بنا اهمیت زیادی داشته و شکوه و جلال بسیار زیادی برای گردشگران دارد. این دروازه مایه افتخار مردمان این شهر بوده و شگفتی های زیادی برای گردشگران خواهد داشت.

تاریخچه ارگ:

دروازه ارگ سمنان یک دروازه تاریخی و قدیمی است. این بنا در زمان حکومت حاجی بهمن میرزا بها الدوله در زمان قاجار شناخته شده و بخش های مختلفی دارد. از بخش های مجزای این بنا می توان به حمام حسینیه، تلگرافخانه، آب انبار و قراولخانه اشاره کرد. درون دیوارهی این بنا اتاق هایی برای نگهبانی تعبیه شده اند.

معماری ارگ سمنان

در زمان ناصرالدین شاه این بنا هنوز دروازه نداشته و به دستور او ساخته شدند. ساخت دروازه های این سازه از سال ۱۳۰۲ به پایان رسیده است. این ارگ در زمان پهلوی نیز به دلیل ساخت و سازها تخریب شده و بخش هایی از آن وجود ندارد.

این سازه تاریخی در سال ۱۳۵۸ به عنوان یک اثر تاریخی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این میراث ارزشمند ویژگی های زیادی دارد و شما می توانید از جذابیت های آن بازدید کنید. در زمان مرمت این بنا نیز نورافکن هایی در چهار گوشه این با نصب شده اند که زیبایی و جلوه بنا را دو چندان کرده اند.

جنگل های رودبارک نیز از جاذبه های این شهر است. همچنین شما علاقمندان می توانید از مکان های دیدنی شهمیرزاد بازدید کنید. این شهر از جاذبه های طبیعی سمنان بوده که چشم اندازهای طبیعی زیبایی دارد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *