دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بیوگرافی بازیگران جزر و مد و مرور مهم ترین فعالیت های هنری آن ها

  • محدثه خاکشور
  • ۲۶ آذر ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب می خواهیم به معرفی بازیگران سریال جزر و مد و بیوگرافی مختصری از این عزیزان بپردازیم. در این شرح کوتاه و گذرا بر زندگینامه این هنرپیشگان، به ارائه تصویر آن ها نیز خواهیم پرداخت.

جزر و مد نام یکی از سریال های ترکی پربیننده با ژانر عاشقانه می باشد که تاریخ شروع پخش آن به سپتامبر سال ۲۰۱۳ باز می گردد. این مجموعه تلویزیونی راوی یک ماجرا از جامعه ای پولدار در کشور ترکیه در کنار همه مشقت ها، خوشبختی ها و خیانت ها می باشد. این سریال از جمله سریال های محبوب مدرسه ای برای نوجوانان در سال های ۲۰۱۳-۲۰۱۵ محسوب می شود. در این مجموعه بازیگران مطرحی همچون مورات آیگن، چاعاتای اولوسوی، سرتای ساری کایا، شبنم دونمز، میرای دانر و … در آن به ایفای نقش پرداختند. در ادامه به معرفی بازیگران سریال جزر و مد می پردازیم.

بیوگرافی نقش آفرینان سریال ترکی جزر و مد

بیوگرافی بازیگران جزر و مد به همراه عکس

سریال جزر و مد با ژانر درام عاشقانه به کارگردانی علی بیلگین بازگوی کننده ی ورود یامان، پسری از پایین شهر به بالای شهر می باشد. در این میان یامان یک پسر زرنگ، خوش قیافه و ساده از محله پایین شهر توزلودره می باشد، که در روز تولد کنعان برادر خود، به جبر وی خودروی شیک و گران قیمتی را می رباید و سپس با آن تصادف می نماید. کنعان به خاطر اینکه سوء پیشینه دارد، برایش ۱ سال حبس صادر می گردد, ولی یامان با تلاش وکیلی که کارش آزادی نوجوان های بدون گناه است، رها می شود. سلیم یامان را به فرزند خوانندگی می پذیرد.

ولی قطعا آمدن یامان به شهرک پولدارها، برای وی دلچسب نیست. در این میان اتفاقات زیادی بین یامان و جوان های محله به وقع می پیوندد. مرت پسر سلیم اما با وی ارتباط خوبی می یابد. شخصیت یامان و میرای از برترین زوج های سریال های ترکی می باشند که در آن موقع خیلی محبوب بودند و با هشتگی به اسم «یامیرا» پیگیری می گردیدند. در ادامه به بیوگرافی بازیگران سریال جزر و مد می پردازیم.

آشنایی با بازیگرهای نقش اصلی و سایر سریال جزر و مد

چاعتای اولسوی

در این سریال چاعاتای اولوسوی در نقش اصلی یامان کوپر ایفای نقش می کند. او متولد ۲۳ سپتامبر سال ۱۹۹۰، هنرپیشه و مدل می باشد. از آثار شاخص وی می توان به محافظ هاکان، دلیبال، خانه های کاغذی، نفوذی اشاره داشت. این بازیگر در ۲۰۱۵ بعنوان برترین بازیگر مرد سال ترکیه به خاطر مجموعه تلویزیونی جزر و مد برگزیده گردید، همچنین در ۲۰۱۰ بعنوان برترین مدل ترکیه شد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

آشنایی با بازیگرهای سریال ترکی جزر و مد

سرنای ساریکایا

سرنای در یکم ماه ژوئیه سال ۱۹۹۲ به دنیا آمده است که فعالیت هنری خود را در زمینه مدل و بازیگری از سر گرفته است. سرنای ساریکایا در سریال جزر و مد نقش اصلی و پربیننده میرای را ایفا کرده است. وی در ۲۰۱۰ به عنوان دومین دختر شایسته سال انتخاب شد، همچنین در سال های ۲۰۱۴-۲۰۱۵ بعنوان برترین هنرپیشه زن ترکیه برگزیده گردید. نخستین نقش اصلی وی در مجموعه تلویزیونی باغ لیمو بود. از آثار مهم و شاخص وی می توان به تئاتر موزیکال آلیس، به جای هر دوتامون، فی، عمر گل لاله اشاره داشت.

معرفی بازیگرهای مجموعه تلویزیونی جزر و مد

تاتر اولمز

تاتر اولمز در نهم ماه اوت سال ۱۹۸۶ در تونجلی به دنیا آمده است. وی در سال ۲۰۱۴ در مجموعه تلویزیونی جزر و مد با شخصیت مرت آسیم سرز و در سال ۲۰۱۹ در سریال دکتر معجزه گر با نقش دکتر علی جلوی دوربین رفت. در سال ۲۰۲۱ با اجه چشمی اوغلو ازدواج نمود.

آشنایی با بیوگرافی بازیگران جزر و مد

باریش فالای

باریش فالای بازیگر ترکیه ای تولد یافته در نهم آوریل سال ۱۹۷۲ در بالیکسیر ترکیه است. او تحصیلات را در رشته تئاتر از دانشگاه آنکارا به پایان رساند و مدرک گرفت. این بازیگر متاهل می باشد که با اسرا رونابر (هنرپیشه) ازدواج نموده است.

آشنایی با بازیگرهای سریال ترکی جزر و مد

مینه توگای

مینه توگای بازیگر ترکیه ای است که در بیست و هشتم ژوئیه سال ۱۹۷۸ در قونیه ترکیه ازدواج کرد. مینه توگای بعد از تمام شدن تحصیلات دبیرستان خود، به دانشگاه بازیگری استانبول رفته و مدرک گرفت. وی سپس به تئاتر روی آورد و در نمایش های گوناگون حضور یافت و خیلی سریع به محبوبیت و شهرت دست یافت. نخستین بار برای تبلیغات به تلویزیون قدم گذاشت و در سال ۲۰۰۲ موفق به بازی در سریالی شد. مینه توگای جایزه های بسیاری بعنوان نقش اصلی و یا نقش مکمل زن به دست آورده است. از آثار شاخص او می توان به گوزل، بوی توت فرنگی، روزی روزگاری، جزر و مد، استانبول ظالم اشاره داشت. وی در سریال جزر و مد بازیگر نقش اندر بوده که در فصل ۲ همکاری خود را تمام می کند.

معرفی بازیگرهای مجموعه تلویزیونی جزر و مد

متین آک دولگر

آک دولگر در دهم آوریل سال ۱۹۸۸ به دنیا آمد. او هنرپیشه ترکیه ای است که فعالیت خود را از ۲۰۱۲ آغاز نمود. بهترین آثار وی را می توان موهبت، شخصیت، ماه پیکر معرفی نمود. متین آک دولگر از بازیگران سریال جزر و مد می باشد که نقش اورکون را بر عهده دارد.

آشنایی با بازیگرهای نقش اصلی و سایر سریال جزر و مد

هازار ارگوچلو

هازار ارگچلو در اولین روز ماه ژانویه سال ۱۹۹۲ به دنیا آمده است. وی هنرپیشه ترکی می باشد که شهرت و محبوبیت خود را با نقش آفرینی در مجموعه تلویزیونی کوزی گونی و نیز در سریال جزر و مد با نقش ایلول به دست آورد. بازی در مجموعه تلویزیونی محافظ، و سریال شعله نیز از دیگر نقش آفرینی های او محسوب می شود. او در سال ۲۰۱۸ رابطه عاطفی با نویسنده، کارگردان و هنرپیشه ترکی به نام انور اونلو شروع نمود که اختلاف سنی ۱۹ ساله دارند. او ۱۹ سال از او کوچک تر است.

گذری کوتاه بر بیوگرافی بازیگران جزر و مد

شبنم دونمز

شبنم دونمز یکی دیگر از بازیگران سریال جزر و مد است که در نقش سوده ایفای نقش می کند. او هفدهم ماه مه سال ۱۹۷۴ در آلمان به دنیا آمده است. او علاوه بر بازیگری در زمینه اجرا در تلویزیون و مدلینگ نیز فعالیت دارد. شبنم دونمز قبل از بازیگری، به عنوان یک مدل فعال بود که در ۱۹۹۲ در برنامه های تلویزیونی حضور یافت و در نمایشگاه موتور سیکلت سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه حاضر شد. «شبکه بیست» اولین فیلم سینمایی بین المللی بود که شبنم دولمز در آن بازی می کرد. وی در ۲۰۰۵ با ایزل آکای کارگردان ترکی ازدواج نمود ولی این ازدواج تنها ۲ سال دوام داشت.

زندگینامه هنرپیشگان سریال جزر و مد

مورات یا مراد آیگن

مورات یا مراد آیگن از دیگر بازیگران سریال جزر و مد محسوب می شود که در با نقش فاروک مقابل دوربین می رود. او در بیست و نهم اکتبر ماه سال ۱۹۷۱ در ترکیه متولد شده و به عنوان بازیگر فعالیت می کند. او از ۲۰۰۵ شروع به فعالیت هنری خود نموده و تا حال حاضر نیز ادامه دارد. سیب ممنوعه و دکتر معجزه گر از آثار وی به شمار می روند.

بیوگرافی نقش آفرینان سریال ترکی جزر و مد

میرای دانر

میرای دانر از هنرپیشه های سریال جزر و مد است که با نقش برن بیلیجه مقابل دوربین می رود. او در پانزدهم ژانویه سال ۱۹۹۹ در استانبول به دنیا آمده است. او به عنوان بازیگر در عرصه ی هنر فعالیت می کند که سریال پاپاتیام نقش گونجا، در فیلم سینمایی درس ما:آتاتورک در نقش کودکی صیحه گوکچن مقابل دوربین می رود. وی نخستین نقش اصلی خویش را در مجموعه تلویزیونی وقتی زنگ به صدا در می آید را ایفا نمود، اما نخستین تجربه بازیگری اش حضور در سریال «وطنم تویی» بود.

آشنایی با بیوگرافی بازیگران سریال ترکی جزر و مد

مریچ آرال

مریچ آرال از بازیگران سریال جزر و مد محسوب می شود که در این سریال نقش هاله را بر عهده دارد. او در هفدهم نوامبر سال ۱۹۸۸ در ترکیه به دنیا آمده که فعالیت هنری خویش را از ۲۰۱۲ آغاز نموده است. این بازیگر ترکیه ای در آثاری همچون جزر و مد، بازی بختم، اتاق قرمز، قول بازی کرده است.

آشنایی با بیوگرافی بازیگران جزر و مد

در این متن شما علاقمندان را با بیوگرافی بازیگران سریال جزر و مد آشنا کردیم. امیدواریم مورد توجه تان واقع گردد. امیدواریم مورد توجه تان واقع شود.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *