دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

عمل زیبایی ساق پا و عوارض ناشی از این جراحی

  • ملیحه بال افکن
  • ۱۹ دی ۱۴۰۱
  • ۰

عمل زیبایی ساق پا نیز همانند هر نوع جراحی زیبایی دیگری ممکن است با عوارض جدی همراه باشد. همچنین در انجام این جراحی یک سری مراقبت ها مورد نیاز است که در این مطلب به شرح این نوع جراحی پرداخته ایم.

به طور کلی برخی از انسان ها در اطراف ساق و مچ پای خود چربی های زیادی دارند که منجر شده تا این قسمت های بدن نسبت به دیگر قسمت ها بزرگتر باشند. به همین خاطر امروزه روش لیپوماتیک ساق پا و مچ پا به عنوان یک روش محبوب برای از بین بردن چربی های پا و عمل زیبایی آن مورد استفاده قرار می گیرد.

آشنایی با عمل زیبایی ساق پا

بدون شک یکی از بهترین روش هایی که می توان لاغری را برای ساق و مچ پای افراد به بار آورد، لیپوماتیک ساق پا و مچ پا است. در این روش پزشک با یک برش کوچک بر روی پوست و از طریق یک دستگاه کوچک از طریق لایه فوقانی، پوست و زیر عضله چربی های اضافه را از بدن خارج می کند.

چگونگی انجام عمل زیبایی ساق پاالبته که با استفاده از روش پیکرتراشی نیز می توان تمامی چربی های بدن را از هر نقطه از بدن خارج نمود. در صورتی که رژیم غذایی توسط افراد رعایت نشود ممکن است سلول های چربی بیشتری در بدن به وجود آیند. اما با استفاده از روش لیپوماتیک همیشه نتیجه مطلوب و پایداری به دست خواهید آورد.

در این روش یک پزشک متخصص بایستی بتواند به صورت یکنواخت و کامل تمامی چرب های اضافه را از نقاط مختلف بدن خارج نمایند. در غیر این صورت درمان بیمار ناقص و توده های چربی در زیر پوست باقی خواهد ماند.

با استفاده از روش عمل زیبایی لیپوماتیک لاغری ساق پا و مچ پا نتایجی به دست خواهد آمد که نسبت به روش های دیگری مناسب تر خواهد بود.

جراحی لاغری ساق پا:

به طور کلی جراحی لاغری ساق پا جزو بهترین روش ها برای از بین بردن چربی های این ناحیه به شمار می آید. وجود مقادیر زیادی چربی در ناحیه ساق پا جزو مشکلاتی است که در برخی از افراد به وضوح دیده می شود. این افراد به طور معمول در پوشیدن شلوار های تنگ و یا کفش های ساق بلند با مشکل مواجه خواهند شد.

افرادی که دارای ساق پا چای هستند می توانند از روش لیپوماتیک و جراحی لاغری ساق پا بهره مند شوند زیرا در حالت عادی با کمک رژیم و ورزش نمی توان چربی های اضافه موجود در این ناحیه را از بین برد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

اغلب بزرگ بودن ساق پا در اثر عواملی مانند انباشته شدن زیاد چربی در آن ناحیه ایجاد می گیرد و لاغر کردن آن کار دشوار و زمانبری خواهد بود زیرا این قسمت از بدن توسط ماهیچه های بسیار سختی پوشیده شده و چربی ها نیز در میان این ماهیچه ها قرار گرفته اند. لازم به ذکر است که لیپوماتیک و جراحی لاغری ساق پا جزو بهترین روش ها برای رفع چربی های این ناحیه به شمار می آید.

اصول انجام جراحی ساق پا

جراحی لاغری ساق پا با کمک لیپوماتیک:

لیمپوماتیک را می توان یک روش نوین برای از بین بردن چربی های بدن از جمله ساق پا به شمار در نظر گرفت که پاهایی تراشیده و زیبا را برای افراد به ارمغان خواهد آورد.

معمولا برای انجام این روش با استفاده از لوله های فلزی باریکی به چربی های زیر پوست ورود پیدا می کنند و پس از اینکه اتصال سلول های چربی شکسته شد، چربی ها را بدون هیچ گونه آسیبی از بدن تخلیه می کنند. ضمنا لیپوماتیک و جراحی لاغری ساق پا از شل شدگی پوست نیز جلوگیری می کند و منجر به لیفت شدن پوست می شود.

جراحی لاغری ساق پا تحت بی حسی موضعی و به صورت سرپایی قابل انجام است و به بی هوشی عمومی نیازی ندارد. پس از به کارگیری این روش ممکن است در ناحیه مورد درمان تورم و کبودی ایجاد شود که به تدریج برطرف خواهد شد.

دوران نقاهت پس از جراحی به روش لیپوماتیک بسیار کوتاه بوده و به همین خاطر افراد پس از زمان خیلی کوتاهی می توانند به زندگی روزمره خود باز گردند.

کاندیدهای مناسب برای عمل جراحی:

معمولا در عمل های جراحی زیبایی تعدادی از افراد کاندید مناسبی برای اجام جراحی خواهند بود و عده ای دیگر نیز در دسته بندی افراد ممنوعه قرار می گیرند. لاغری ساق پا برای افرادی که در ادامه بیان کرده ایم بهترین راهکار کاهش سایز در ساق پا ها خواهد بود.

  • افرادی که دارای چاقی موضعی در پایین تنه هستند.
  • افرادی که با رژیم غذایی و ورزش توانایی کاهش سایز در ساق پا را نداشته اند.
  • افرادی که دارای تناسب اندام هستند اما پاهای چاقی دارند.
  • افرادی که دارای دفرمگی در ناحیه ساق پا و مچ پا هستند.

هزینه عمل زیبایی ساق پا:

بهتر است بدانید که هر جراحی زیبایی دارای هزینه ای خاص می باشند اما هزینه لیپوماتیک نسبت به دیگر روش ها متفاوت خواهد بود. در این روش درمانی عوامل بسیار زیادی تعیین کننده که از جمله مهم ترین آن ها می توان به میزان چربی اضافه در ساق و مچ پا، شهرت پزشک، محل درمان، مراقبت های قبل و بعد درمان اشاره کرد.

البته که بهتر است پیش از اقدام برای عمل لیپوماتیک سقا پا در مورد هزینه های جراحی با پزشک متخصص مشورت نمایید و به توافق برسید.

عوارض ناشی از جراحی ساق پا:

به طور کلی هر روش درمان زیبایی عوارضی با خود به همراه خواهد داشت که عمل زیبایی ساق پا نیز از ین قاعده مستثنی نخواهد بود. از جمله مهم ترین عوارضی که ممکن است در اثر این عمل زیبایی به وجود بیاید را در ادامه بیان کرده ایم:

 

مراقبت های لازم پس از لیپوماتیک ساق پا

یکی از عوارض لیپوماتیک یا جراحی لاغری ساق پا بروز خطا و خستگی پزشک در حین عمل است زیرا در صورت استفاده طولانی مدت از دستگاه پزشک ممکن است در اثر خستگی با خطا مواجه شود.

حتما دقت کنید برای انجام این عمل در مطب و کلینیکی باشید که موارد بهداشتی را رعایت نموده و استرلیزه می نمایند. در غیر اینصورت احتمال بروز عفونت بعد از جراحی خواهد بود.

در صورتی که از داروهای آسپرین استفاده می کنید امکان خونریزی و کبودی پس از عمل به شدت افزایش خواهد یافت. از این رو پیش از انجام جراحی بهتر است از مصرف این داروها خودداری نمایید.

احتمال بروز حساسیت نسبت به دارو هایی مانند لیدوکائین در بیمار وجود دارد که از این رو لازم است تا با پزشک متخصص پیش از عمل مشورت نمایید.

مراقبت های پس از جراحی:

به طور کلی مراقبت های پس از جراحی نقش تعیین کننده در نتیجه جراحی خواهند داشت. در واقع هر چقدر ای مراقبت ها به خوبی انجام گیرند شما نتیجه ای بهتر خواهید گرف. جراحی ساق پا به شما این امکان را می دهد تا به خوبی زیبایی و تناسب اندام را در تمام بخش های اندام تان مشاهده نمایید. در ادامه به بررسی مراقبت های پس از جراحی لاغری ساق پا پرداخته ایم.

عوارض ناشی از انجام لیپوماتیک

  • حداقل تا یک ماه پس از جراحی از گل شلواری مخصوص استفاده نمایید تا بهترین نتیجه را مشاهده کرده و تورم را کاهش دهید.
  • حتما چند روزی را برای استراحت و ریکاوری پس از عمل برنامه ریزی نمایید.
  • حداقل تا سه ماه پس از جراحی از جوراب های واریس استفاده نمایید.
  • محل جراحی را مرطوب نکنید و برای استحمام روش صحیحی را انتخاب نمایید تا هیچ رطوبتی به ساق پاها نرسد.
  • بر اساس توضیه پزشک فعالیت داشته باشید و از خوابیدن مکرر پرهیز نمایید.
  • حتما داروهای تجویز شده را راس ساعت مشخص و طبق برنامه استفاده نمایید تا ریسک عفونت و مشکلات مختلف را کاهش دهید.
  • شنا و ورزش سنگین حداقل تا سه ماه پس از جراحی ممنوع خواهد بود.
  • کبودی و قرمزی پس از عمل تا سه هفته طبیعی است اما در صورت مشاهده تیرگی پوست و آسیب به بافت پوست پزشک متخصص تان را مطلع سازید.

نکات مهم در لاغری ساق پا

  • در زمان خواب و استراحت حتما پاها را در سطحی بالاتر از خودتان قرار دهید.
  • حداقل تا ۶ ماه پس از عمل بایستی هر نیم ساعت تمرینات کششی مخصوصی  را به مدت ۵ دقیقه انجام دهید تا احساس سفتی در ناحیه ساق پا نکنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *