دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

درمان آفتاب سوختگی لب با روش های گیاهی و خانگی

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۱
  • ۰

درمان آفتاب سوختگی لب در خانه بسیار راحت می باشد و شما می توانید به راحتی این کار را انجام دهید. در این مطلب اطلاعاتی در این زمینه به شما خواهیم داد تا بتوانید با کم ترین هزینه این مشکل را رفع کنید.

خورشید با تمام زیبایی و فوایدی که برای زمین دارد گاها می تواند منجر به ایجاد یک سری سوختگی های شدید در نواحی متفاوت بدن مانند لب ها شود از این رو بهتر است با درمان آفتاب سوختگی لب آشنا شوید و اطلاعاتی در این مورد کسب نمایید تا در صورت بروز چنین مشکلی بتوانید سریعا و در خانه این مشکل را رفع نمایید.

از بین بردن نشانه های آفتاب سوختگی در لب ها

درمان آفتاب سوختگی لب در خانه

آفتاب سوختگی می تواند در اثر قرار گرفتن طولانی مدت زیر نور خورشید و بدون استفاده از ضد آفتاب رخ دهد. آفتاب سوختگی دارای یک سری از نشانه هایی می باشد که شامل قرمزی  بیش از حد لب ها، متورم شدن و دردناک شدن لب، تاول زدن، سوزش لب، خشکی لب ها، شکاف های دید بدون خونریزی و پوسته پوسته شدن می باشد. این نشانه ها ممکن است بین ۳ الی ۵ روز طول بکشد و مشکلاتی شدید تر برایتان ایجاد خواهد شد.

درمان های خانگی معمولا هزینه بر نمی باشند و به راحتی می توانید از آن ها استفاده کرده و مشکلات خود را درمان کنید. درمان این مشکل را با روش های خانگی برایتان بررسی می کنیم تا بتوانید سریعا این مشکل را از بین برده و بیش از حد اذیت نشوید و تا حدالامکان از داروهای خاص استفاده نکنید زیرا این داروها می تواند منجر به ایجاد عوارضی بسیار زیاد در بدن شما شود.

استفاده از کمپرس سرد

استفاده از این روش باید به همراه روش درست برای اجرای آن ها باشد از این رو بهتر است سعی کنید از گذاشتن یخ ها به صورت مستقیم بر روی لب های خود خودداری نمایید زیرا این کار می تواند آسیب هایی را برای شما به همراه داشته باشد. بهترین رش برای انجام این کار این است که یک دستمال را در آب سرد بگذارید  و بعد آب آن را فشار دهید و آبش که گرفته شد بر روی لب های سوخته خود بگذارید. برای این روش می توانید از شیر خنک و بدون چربی نیز استفاده کنید تا اثر گذاری این روش را افزایش دهید.

آفتاب سوختگی

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

روغن های گیاهی

آفتاب سوختگی لب ها یکی از مشکلات پوستی می باشد و شما می توانید به راحتی آن را در خانه درمان کنید و یکی از این روش های خانگی استفاده از روغن های گیاهی می باشد. هر روغن که رطوبت داشته باشد می تواند این نشانه ها را کاهش داده و روند بهبودی را تسریع نماید.

یکی از بهترین روغن ها در این زمینه روغن نارگیل می باشد که خاصیت ضد التهابی و آبرسانی بسیاری دارد و می تواند از بروز سوزش لب ها و پوسته پوسته شدنشان پیشگیری کرده و مشکلات ناشی از آفتاب سوختگی را از بین خواهد برد.

یک روغن دیگر که در این زمینه می توانید از آن استفاده کنید روغن گلیسیرین می باشد. این روغن می تواند منجر به نرم تر شدن لب ها شود و با آبرسانی بهتر به پوست لب از خشک شدنش پیشگیری خواهد کرد.

موم زنبور عسل

استفاده از موم زنبور عسل بسیار خوب می باشد و می تواند منجر به از بین رفتن سلول های مرده پوست شده و در نهایت لایه ای را روی پوست لب ها جایگزین می نماید که نقش محافظت کننده دارد و می تواند از بروز آسیب های بیشتر در این مورد پیشگیری کند.

روش های درمان آفتاب سوختگی در خانه

آلوئه ورا

استفاده از آلوئه ورا نیز می تواند به درمان آفتاب سوختگی لب ها کمک کند از این رو اگر به این ماده حساسیت ندارید می توانید به راحتی از آن استفاده کنید. این ماده دارای انواعی از ویتامین ها بوده و همین مورد می تواند به شما کمک کند تا بتوانید مشکل خود را از بین برده و درمان را راحت تر انجام دهید.

برای این که از این گیاه بهتر استفاده کنید بهتر است قبل از مصرف آن را در یخچال قرار دهید تا خنک شده و درد های ناشی از آفتاب سوختگی را کاهش دهد. استفاده از این گیاه بسیار حساس می باشد زیرا ممکن است منجر به ایجاد آلرژی های پوستی شود از این رو به شما توصیه می کنیم در مصرف آن برای خود و کودکان خود احتیاط را رعایت نمایید.

شیر خشک و آب

در شرایط آفتاب سوختگی شیر خشک نیز می تواند گزینه بسیار خوب برای شما باشد از این رو بهتر است این روش را نیز مورد استفاده قرار دهید و تاثیرات استفاده از این ماده را نیز ببینید. علاوه بر درمان سوختگی لب ها در اثر نور خورشید شما می توانید مشکلاتی مانند سردرد، حالت تهوع، خستگی و ضعف ناشی از آفتاب زدگی را نیز کاهش دهید.

برای استفاده از این روش کافی است ابتدا شیر خشک را با مقداری آب ترکیبی کرده و زمانی که حالت خمیری پیدا کرد برای چند دقیقه ای روی لب های خود قرار دهید و بعد از آن لب های خود را با آب ولرم بشویید.

بهتر است زمانی که دچار آفتاب سوختگی شده اید از خوردن نوشیدنی های کافئین دار خودداری نمایید زیرا این مورد می تواند به راحتی میزان آب بدن شما را کاهش داده و در نتیجه مشکلات بد تری را ایجاد می نماید.

درمان آفتاب سوختگی لب

علاوه بر تمامی روش های گفته شده شما می توانید از روش های دیگری مانند استفاده از داروهایی مانند آسپرین و ایبوپروفن درد های ناشی از این مشکل را کاهش داده و تاثیرات بسیاری بر درمان داشته باشید. در واقع ایبوپروفن یکی از داروهایی می باشد که به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید در راستای کاهش سرخی لب های خود از آن استفاده کنید.

در پایان نیز می توانید درمان سوختگی سقف دهان و درمان آفتاب سوختگی را نیز مشاهده نمایید و اطلاعاتی در مورد درمان های خانگی این موارد نیز کشف کنید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده استفاده کرده و به صفحات مربوطه وارد شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *