دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

فواید اسپری دو فاز و دانستنی های مهم درباره استفاده از آن

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۱
  • ۰

یکی از محصولات خوب برای مراقبت از موها اسپری دو فاز است که برای کاهش آثار مخرب سشوار و اتوی مو پیشنهاد می شود. در این مطلب با فواید اسپری دو فاز برای مو آشنا می شوید.

سشوار مداوم مو آسیب زیادی به آن وارد می کند، یکی از محصولاتی که جهت کاهش آثار مخرب سشوار مناسب بوده، اسپری دو فاز است. این اسپری در دو فاز آب و سیلیکون فرموله می شود. در ادامه با فواید اسپری دو فاز آشنا می شوید.

آشنایی با فواید اسپری دو فاز

امروزه محصولات مراقبت از مو با اسامی مختلف و در مدل های متنوع به بازار ارائه می شوند که هر یک فواید خاص خود را دارد. از این رو ممکن است در مورد این که کدام یک برای موی شما مناسب است، سردرگم شوید. یکی از این محصولات؛ اسپری دو فاز می باشد که فرمولاسیون آن بر پایه دو فاز آب و سیلیکون بوده و انتخاب این اسم نیز به فرمول ترکیبی آن باز می گردد.

حال اگر برای شما جای سوال است فواید اسپری دو فاز برای مو چیست، و به طور کلی این اسپری مناسب چه موهایی است با ادامه مطلب همراه ما باشید.

اسپری دو فاز

همانطور که اشاره شد امروزه برای حفظ لطافت و سلامت موها محصولات متنوعی در بازار وجود دارند که شناخت هر یک کمک کرده تا بهترین انتخاب را برای موها داشته باشید. اسپری دو فاز نیز از جمله محصولات مراقبت مو به شمار می رود که برای کاهش اثرات مخرب سشوار توصیه می شود.

اگر پس از حمام موها را خشک نکنید و خیس بماند، سبب پوسیدگی مو می شود. از این رو بادی موها را بعد از حمام آبگیری نمود و بعد با باد سشوار خشک کرد. ولی سشوار دائم مو آسیب زیادی به موها وارد می کند و آثار مخربی بر جای می گذارد. منظور از این اثرات مخرب، زمانی است که فرد دائما با برس مخصوص موهایش را حالت داده و این کار سبب کاهش آب مو و خشکی شدید آن می شود و همچنین مو دچار موخوره می شود.

  •  آرون گروپس

به این ترتیب برای این که موهایی درخشان و در عین حال سالم داشته باشید، می توان علاوه بر روغن های گیاهی از اسپری دو فاز استفاده کنید. این محصول آرایشی از موادی درست شده که همانند یک باند باریک موهای آسیب دیده را در بر گرفته و سبب ترمیم آن می شوند.

اسپری دو فاز از عصاره گیاهان دریایی تشکیل شده که خواص این گیاهان بر کسی پوشیده نیست. این اسپری را می توان پیش از هر وسیله گرمایشی و حالت دهنده مو استفاده کرد و مواد به کار رفته در آن سبب نرمی و خوش حالت شدن موها می شود. این محصول در دو نوع تقویت کننده و نرم کننده در بازار وجود دارد.

ضمنا استفاده از اسپری دو فاز به علت وجود فاز آبرسان و مغذی و ضمنا فاز سیلیکون؛ مواد مغذی را به سوی ریشه موهای صدمه دیده هدایت نموده و از مو در مقابل گرمای وسایلی مانند سشوار محافظت می کند. باید بدانید اگرچه استفاده از سشوار ، اتوی مو یا فر دهنده های خانگی ، در ابتدا موها را خوش حالت و زیبا می کنند ولی به تدریج تار حفاظتی مو را از بین برده و شدیدا موها را آسیب پذیر می کنند.

از جمله این آسیب ها، خشکی و شکنندگی، موخوره ، زبری و در مواردی ریزش موها می باشند. به این ترتیب سلامت موها به طور معمول در استفاده طولانی مدت از سشوار و دیگر وسایل حرارتی برای حالت دهی به مو در معرض خطر قرار می گیرد. حتی اگر براشینگ را به طور حرفه ای صورت گیرد، نمی توان از مضرات حرارت آن جلوگیری نمود مگر توسط اسپری دو فاز و سرم مو.

اسپری دو فاز فوایدی دارد؟

از آنجا که سشوار یا اتو مو از محصولات پر مصرف جهت زیبایی به ویژه برای خانم ها می باشد ولی همانطور که اشاره شد استفاده دائم از این وسایل سبب خشکی و شکنندگی مو شده و آن را در معرض ریزش قرار می دهد. به این ترتیب استفاده از اسپری های مناسب نقش شایانی در حفظ سلامت مو خواهد داشت.

یکی از این اسپری ها ، اسپری دو فاز است. این اسپری یک محصول تقویت کننده مو بوده و سبب تقویت، ترمیم و ایجاد نرمی و لطافت در مو می شود. اسپری دو فاز از موادی تشکیل شده که با نفوذ به عمق پوست؛ سبب آبرسانی و رشد مو را موجب می شود. در ضمن اغلب این اسپری ها دارای عصاره گیاهی بوده و این موضوع اثربخشی آن ها را افزایش داده است.

این اسپری را باید پیش از سشوار به موها بزنید تا مثل لایه ای محافظ مانع از آسیب به موها شود. فاز سیلیکونی اسپری از مو در برابر حرارت زیاد محافظت می کند. به این ترتیب بعد از استفاده از این اسپری و سشوار موها آسیب پیدا نمی کنند. از فواید استفاده اسپری دو فاز عبارتند از :

۱. نیاز به آبکشی ندارد.

 یکی از مهمترین فواید اسپری دو فاز این است که نیاز به آبکشی ندارد و بعد از حمام یا روی موهای خشک هم قابل استفاده بوده و به خوبی جذب مو شده و استفاده از آن بسیار سریع و راحت است. می توان اسپری دو فاز نوع نرم کننده را قبل از کوتاه کردن مو روی موها استفاده نمود. با این کار از گره خوردن مو حین شانه زدن جلوگیری شده و مهمتر این که پس از اتمام کار به آبکشی نیاز ندارد.

۲. محافظت در برابر سشوار و سایر وسایل حرارتی مو

سشوار یکی از وسایل مخرب مو و در عین حال رایج ترین ابزار حرارتی برای خشک کردن مو است که ۸۰ درصد افراد از آن برای خشک کردن و حالت دادن به مو استفاده می کنند. اگر جزو افرادی هستید که پس از هر بار شستشو ، از سشوار جهت خشک کردن موها بهره می گیرد، باید بدانید که در طولانی مدت اثرات مخربی روی مو می گذارد.

به این ترتیب برای جلوگیری از اثرات مخرب سشوار روی مو پیش از استفاده از این ابزار اسپری دو فاز را روی موها بزنید. مواد به کار رفته در این اسپری سبب نرمی و افزایش حالت دهی به موها می شود. در ضمن فاز آبرسان و مغذی و فاز سیلیکونی این محصول مواد مغذی را به سوی ریشه ها سوق داده و از مو در مقابل گرمای چنین وسایلی محافظت می کند.

۳. صاف کردن موهای حالت دار

یکی دیگر از فواید اسپری دو فاز این است که می توان توسط آن موهای حالت دار را صاف کرد. برای این کار کافی است ابتدا با شانه موها را به حالت کشیده در آورده بعد اسپری را به موها بزنید و در پایان مدل موی مورد نظر را روی مو ایجاد کنید. اسپری دو فاز را می توان با شانه دندانه درشت به صورت یکنواخت روی موها پخش نمود.

۴. باز شدن گره خوردگی موها و تسهیل شانه زدن

توسط اسپری دو فاز گره خوردگی موها به راحتی باز شده و موها راحت تر شانه می شوند. به این ترتیب از فواید خوب استفاده از این اسپری رفع مشکل گره خوردگی موها در بین افرادی است که موهای وز یا فر داشته یا موهای آن ها شدیدا خشک است. یکی از مشکلات شایع افراد بعد از استحمام این است که بعد از خشک کردن موهای آن ها به هم گره خورده و حالت دهی موها سخت می شود.

این موضوع شانه پذیری موها را نیز کاهش می دهد. ولی موادی که در ساختار اسپری دو فاز استفاده شده کمک می کند این گره خوردگی رفع شود و حتی از ایجاد آن ممانعت می کند. این اسپری را می توان روی موهای مرطوب هم بعد از حمام استفاده کرد. به این ترتیب افرادی که دوست دارند موهای خوش حالتی داشته و بتوانند به راحتی بعد از حمام، موها را به حالت دلخواه در بیاورند، اسپری دو فاز انتخاب مناسبی است زیرا هم گره خوردگی مو را برطرف کرده و هم سبب شاداب و خوش حالت شدن موها می شود.

۵. تشکیل لایه محافظ روی مو

از فواید مهم دیگر استفاده از اسپری دو فاز این است که سبب تشکیل یک لایه محافظ روی مو می شود. شاید برای شما سوال باشد که این لایه محافظ چه اهمیتی دارد؟ در پاسخ باید گفت یکی از عواملی که سبب آسیب موها می شود استفاده از دستگاه های حرارتی و حالت دهنده موها بوده که با حرارت مستقیم موها صدمه دیده ولی توسط اسپری دو فاز لایه محافظی روی مو ایجاد شده که مانع از آسیب حرارت دستگاه به موها می شود.

به این ترتیب می توان گفت وظیفه اصلی اسپری دو فاز تشکیل لایه محافظ روی مو است و این موضوع سبب شده نرمی و لطافت مو حفظ شود و از آسیب جلوگیری به عمل آید. به این ترتیب می توانید به کمک اسپری دو فاز با خیال راحت از دستگاه های حرارتی خشک کن مو و حالت دهی مو استفاده نموده و از بابت آسیب رسیدن به موها نگرانی نداشته باشید.

۶. پیشگیری از کاهش رطوبت و خشکی مو

یکی از عوامل منفی روی سلامت و زیبایی موها ، کمبود رطوبت و خشکی مو است. این عامل به همراه خود عوارض جانبی دیگری مانند گره خوردگی، وز شدن، شکننده شدن ، کدر شدن و … را نیز به دنبال دارد. به این ترتیب با پیشگیری از خشکی مو می توان به سلامت و زیبایی موها بسیار کمک کنید. اسپری دو فاز می تواند به راحتی رطوبت لازم برای موها را فراهم کرده و از خشک شدن موها پیشگیری کند.

۷. تغذیه موها

اکثر اسپری های دو فاز دارای ترکیبات مغذی هستند که سبب افزایش لطافت مو می شوند. به طور مثال ترکیباتی همچون روغن آرگان و کراتین هیدرولیز شده به اسپری دو فاز اضافه شده و سبب تغذیه و رطوبت موها می شوند. در این شرایط به ترمیم موهای آسیب دیده کمک شده و تارهای مو سلامت از دست رفته شان را دوباره بازیابی می کنند.

۸. خوش حالت شدن موها

باید اشاره نمود که اسپری دو فاز بر روی لایه کوتیکول مو (خارجی ترین لایه مو) تاثیر گذاشته و سبب کاهش خشکی و وزی مو شده و موها را نرم می کند. به این ترتیب کمک کرده موها خوش حالت تر دیده شوند. اسپری دو فاز حاوی ترکیباتی است که خواص ترمیم کنندگی داشته و سبب سالم تر و درخشان تر شدن ظاهر موها می شوند.

به این ترتیب خوش حالت شدن موها از فواید دیگر این اسپری محسوب می شود. بنابراین اگر بعد از حمام موها خشک شده و سخت شانه می شوند، استفاده از اسپری دو فاز مدل نرم کننده گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. می توان گفت اسپری دو فاز یک گزینه مناسب جهت آبرسانی و نرم کنندگی موها بوده که هم سبب ترمیم موهای آسیب دیده شده و هم به عنوان نوعی لایه محافظتی مو عمل می کند.

در صورت استفاده از اسپری دو فاز اورجینال و باکیفیت؛ میزان نرم کنندگی آن به حدی است که موهای شما حالت ابریشمی پیدا کرده و شانه زدن آن ها بسیار لذت بخش می شود. ناگفته نماند این محصول آرایشی به اسم ماسک مو بدون آبکشی نیز شناخته می شود. از دیگر فواید اسپری مو عبارتند از :

  • پیشگیری از ایجاد الکتریسته ساکن بعد از سشوار
  • پیشگیری از چرب شدن موها
  • راحت تر شدن شانه زدن موهای خشک و فر
  • قابل استفاده برای انواع مو
  • حالت گرفتن سریع تر موها
  • قابل استفاده برای موهای خشک و خیس

انواع اسپری دو فاز

اسپری دو فاز انواع مختلفی داشته که می تواند دارای انواع ویتامین و روغن های گیاهی نظیر روغن آرگان، روغن جوجوبا و … بوده که خواص بسیاری برای مو و پوست سر دارد. به این ترتیب علاوه بر تقویت و نرم کنندگی موها می تواند برای پوست سر نیز مفید بوده و انواع شوره سر و … را هم درمان نماید. روی هر اسپری خواص و مواد تشکیل دهنده آن نوشته شده است. انواع اسپری دو فاز عبارتند از:

  • ضد وزی مو
  • نرم کننده
  • تقویت کننده مو
  • ترمیم و بازسازی کننده مو
  • تثبیت کننده مو
  • حجم دهنده موهای نازک و کم حجم

شیوه استفاده از اسپری دو فاز

همانطور که اشاره شد این اسپری را می توان روی موهای خشک و خیس استفاده کرد. اگر می خواهید بعد از حمام از اسپری استفاده کنید، اول باید موها را با حوله آبگیری نموده بعد در حالی که موها کمی نم دار است ، به آن ها اسپری دو فاز بزنید. فقط دقت کنید که اسپری به ریشه مو نرسد و بیشتر قسمت ساقه به آن آغشته شود. بعد به کمک باد سشوار موها را خشک کنید.

در صورت استفاده از اسپری برای حالت دادن به موها می توانید موها را به حالت دلخواه خود شانه زده و بعد اسپری را برای تثبیت حالت مو اعمال کنید. به این اسپری، اسپری دو فاز تثبیت کننده مو نیز اطلاق می شود. هنگام استفاده از اسپری مذکور دقت کنید اگر زخمی روی پوست کف سر یا پوست صورت وجود دارد، نباید اسپری با آن تماس پیدا کند. ضمنا مراقب باشید اسپری به چشم وارد نشود.

در صورت بروز این موارد سریعا محل را با آب بشویید. همچنین برای آشنایی با کاربرد موس مو و روش های تقویت موهای نازک  روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *