دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

سوغات دزفول و بهترین صنایع دستی این شهر جنوبی

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳۰ دی ۱۴۰۱
  • ۰

شما علاقه مندان به گردشگری می توانید در این بخش با جاذبه های زیبای دزفول و سوغاتی های دزفول آشنا شوید. این شهر زیبا دارای مجموعه ای از صنایع دستی ارزشمند همچون خراطی، قلم نی، کپو بافی و … می باشد.

دزفول از شهرهای زیبا و دیدنی در استان خوزستان است. شهری که به واسطه جاذبه های گردشگری و صنایع دستی خود شهرت زیادی دارد. پیشینه تاریخی این شهر به دوران ساسانیان باز می گردد. این شهر همچنین جذابیت های فرهنگی زیادی دارد که از جمله آن ها می توان به سوغات دزفول اشاره کرد.

مهم ترین صنایع دستی دزفول

معرفی سوغات دزفول

اگر به دزفول سفر کرده اید و می خواهید، ارمغانی از این شهر را به همراه خود بیاورید، توصیه می کنیم سری به بازارچه های آن بزنید. صنایع دستی در میان مردمان این شهر رونق قابل توجهی دارد. اگر اهل سوغاتی های خوراکی هستید، می توانید کلوچه های دزفولی و حلوا ارده مرغوب آن را تجربه کنید.

صنعت زیبای دزفول

کلوچه دزفولی:

از جمله سوغاتی های خوشمزه و خوش طعم که می توانید، مزه عالی آن را تجربه کنید. این کلوچه محلی توسط زنان محلی تهیه شده و در پخت آن از آرد سفید، روغن، کره، زیره، خرمای بدون هسته، دارچین، زنجبیل، خمیر مایع و … استفاده می شود. تهیه کردن این نوع کلوچه بسیار سخت است.

کلوچه دزفولی
کپوبافی:

از زیباترین صنایع دستی این شهر می توان به کپوبافی اشاره کرد. این صنعت طرفداران زیادی به خود اختصاص داده است. این هنر با استفاده از پیچیدن ساقه های جوان و تازه شکل می گیرد. بعد از اینکه صنایع دستی مثل ظروف با این ساقه ها بافته شد، با استفاده از دست آن را رنگین می کنند. این صنعت در میان زنان بسیار رایج است.

صنایع هنری دزفول
حلوا ارده:

اگر خواهان یک حلوا ارده مرغوب و باکیفیت هستید، می توانید در دزفول آن را تهیه کنید. حلوای ارده خاصیت بسیار زیادی دارد و می توانید این سوغات ارزشمند را برای عزیزان خود به ارمغان ببرید. از صنایع ارزشمند دیگر می توان به مرکبات پر خاصیت این شهر اشاره کرد. این حلوا از سوغات نفیس دزفول است.

  •  آرون گروپس

حلوا ارده دزفولی
قلم نی:

قلم نی محصول مناسبی برای خوشنویسی و نمایش ذوق هنری می باشد. این قلم استحکام زیادی داشته و از مرغوب ترین وسایل دزفولی تهیه می شود. قدمت ساخت قلم نی به هزاران سال پیش با می گردد. کیفیت قلم نی های این شهر به خاطر کاشت درست و اصولی نی می باشد.

صنایع دستی دزفول
خراطی:

خراطی نیز در این منطقه شهرت زیادی دارد. تولیدکنندگان این محصول از سازمان جهانی یونسکو نیز جوایز زیادی دریافت کرده اند. در این صنعت ای یک چوب با نام “جغ” استفاده می شود. تولیدات صنعت خراطی شامل گلدان، میز و ظروف هنری هستند.

سوغات نفیس دزفول
در این بخش با مهم ترین صنایع دستی و فراورده های مخصوص شهر دزفول آشنا شدید. این شهر در صنایع دستی و تولیدات محصولات بسیار موفق بوده و صنعت هنری او نیز بسیار برجسته است. این صنایع بخش مهمی از جذابیت ها زیبایی های این شهر را شکل می دهند. شما می توانید در لینک با مکان های دیدنی دزفول را بهتر بشناسید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *