دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

سیاست در محل کار با کمک مهارت های خاص رفتاری

  • سعیده ستاری
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۱
  • ۰

سیاست در محل کار موجب می شود مورد احترام و اعتماد دیگران قرار بگیرید و از نظر رئیس خود شخص مستقلی به نظر برسید. امیدوارم از این مطلب لذت ببرید.

در این مقاله مطالبی در مورد سیاست افراد بی حاشیه را مطالعه می کنید. البته راه حل هایی را برای یادگیری و تقویت مهارت هایی در راستای سیاست در محل کار یاد خواهید گرفت.

آشنایی با سیاست در محل کار

بهترین سیاست در محل کار

اشخاص بی حاشیه در محل کار راحت تر می توانند پیشرفت کنند، کارفرمایان برای مهارت های کارکنان خود ارزش قائل هستند، توانایی ها و خصوصیت های زیادی در اشخاص موجب می شود که یک کارمند مورد تایید سازمان قرار بگیرد، یکی از خصوصیت های سیاست افراد بی حاشیه در محیط کار این است که خود به یادگیری مهارت هایی احتیاج دارند.

سیاست های محیط کاری

سیاست های محل کار عموما دشواری های خاص خود را دارد، برای موفقیت در محیط کاری تنها اینکه بهترین باشید ملاک عمل نیست بلکه هر فرد با داشتن رفتار های درست و سیاست های کارآمد می تواند موفقیت خود را به دست آورد، بنابراین داشتن مهارت های خاص رفتاری در محیط کاری و حرفه ای هر فرد دارای اهمیت می باشد.

۱- هر شغلی مشکلات خاص خودش را دارد و شکایت کردن از آنها موجب حل و فصل مشکلات نمی شود، شما اگر دائماً از مشکلات کاری شکایت کنید موجب می شوید انرژی منفی به همکارانتان انتقال پیدا کند و محیط غیر قابل تحمل برای همه ایجاد شود، بهتر است به جای گله از مشکلات برای آنها راه حل های کارساز پیدا کنید.

بررسی سیاست در محیط کار

  •  آرون گروپس

۲- هنگامی که فردی در حال تصمیم گیری می باشد، امکان دارد بخواهد با سرعت زیادی تصمیم‌گیری کند چون کارهای فراوانی برای انجام دادن دارد و زمان کمی هم دارد، بنابراین هر چه سریعتر فرد بتواند مشکلات را حل کند متوجه می شود که چطور باید به هدف دست یابد، فرد با یادگیری مهارت های لازم برای تصمیم گیری سریع می تواند لیست کارهای خود را به پایان برساند و بعد به سراغ کارهای بعدی خود برود. شاید به نظرتان برسد که بررسی و تصمیم‌گیری برای تک تک کارها نوعی اتلاف وقت می باشد، ولی مطمئن باشید با انجام این کار احتمال موفقیت افزایش پیدا می‌کند. به این روش از تصمیم گیری مهارت تفکر انتقادی می گویند، این مهارت به شما این امکان را می‌دهد که پیش از شروع هر کاری آن را ارزیابی و بررسی کنید و سپس برای نوع و روش انجام شده تصمیم گیری کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین نتیجه را بگیرید.

۳- هر شخصی که شاغل است قاعدتاً زندگی پر مشغله ای دارد، هنگامی که فرد مسئولیت هایش بیشتر می شود زمان کم می آورد، پس با یاد گرفتن مهارت رقابتی می توانید زمانی که در اختیار دارید را مدیریت کنید و کارهایی که به شما محول شده اند را به بهترین صورت و بالاترین سرعت انجام دهید، مدیریت زمان موجب می شود مدیر تان کارهای بیشتری را به عهده شما بگذارد و موفقیت های پی در پی برای شما صورت خواهد گرفت.

راهکار برای سیاست در محل کار

۴- یکی از نکات مهم در مورد سیاست افراد در محل کار این است که باید این مهارت را داشته باشند که مرز مشخصی بین امور کاری و زندگی شخصی خود به وجود بیاورند و نگذارند فعالیت‌های کاری آنها به خاطر امور شخصی به تأخیر بیفتد.

۵- هر شخصی ویژگی های مخصوص به خود را دارد، با همه تفاوت های شخصی رئیس یک مجموعه از همه کارکنان توقع دارد که با یکدیگر کنار بیایند و مسالمت آمیز رفتار نمایند. اما این به هیچ عنوان به این معنا نیست که شما مجبور هستید همه همکاران خود را دوست داشته باشید بلکه باید با داشتن مهارت های برقراری ارتباط با دیگران، این انتظار رئیستان را برآورده نمایید.

پس یکی از نکات مهم در مورد سیاست افراد در محیط کار همدلی و درک همکاران در موقعیت های مختلف می باشد این امر موجب می‌شود ارتباط خوبی با آنها برقرار کنید و از حسادت و آزار یکدیگر پیشگیری کنید، توانایی مذاکره با دیگران به شما کمک می کند تا از درگیری خودداری کنید و البته سعی کنید کارهای خود را با کارهای همکارانتان تطبیق دهید و هماهنگ کنید.
۶- هر شخصی برای به اوج رساندن توانایی های خود باید مهارت رهبری خود را به نمایش بگذارد، برای این که بتوانید یک رهبر خوب باشید به افرادی احتیاج دارید که از شما پشتیبانی کنند، پس اولین قدم این است که رفتار تان به گونه‌ای باشد که از احترام در محیط کار برخوردار باشید. با نشان دادن توانایی های خود در این زمینه به رئیس خود نشان دهید که آمادگی لازم را برای برعهده گرفتن مسئولیت های بیشتر دارید.
راهکار برای سیاست در محیط کار

۷- درست است که به اشتراک گذاشتن دانش خود، کار با ارزشی می باشد ولی این دلیل نمی شود همیشه گوینده باشید، در بسیاری از شرایط ها گوش دادن به حرف های دیگران نیز می‌تواند برای هر شخصی دارای فایده باشد، هنگامی که شما بیشتر از اینکه صحبت کنید شنونده باشید به راحتی می توانید از آنچه که دیگران، رئیس، همکاران و مشتریان می گویند چیزهای جدیدی بیاموزید و مسائل جدیدی را نیز کشف کنید، البته زمانی که به گفته های دیگران گوش می دهید بهتر می توانید آنچه از شما خواسته اند را درک نمایید و در نهایت مهارت گوش کردن موجب بهبود عملکرد شما در هر زمینه ای می شود، ضمن اینکه این مهارت به شما در برقراری رابطه با دیگران نیز بسیار فایده دارد.

۸- از به وجود آوردن گروه های خاص دو نفره و سه نفره در محل کار با همکاران خود خودداری کنید، لازم نیست همیشه برای صرف ناهار و یا استراحت در محیط کار کنار یکی از همکاران خود بنشینید، داشتن گروه هایی به این شکل می‌تواند برای هر فردی حاشیه ساز باشد و از سوی دیگر اگر مشکلی به وجود بیاید رئیس تان شما را یک فرد مستقل نمی بیند. اگر شما یک گروه داشته باشید چطور می توانید توانایی های خود را به صورت یک فرد کاملا مستقل رئیس خود نشان دهید و ترفیع بگیرید. البته این به این معنا نیست که شما باید خود را از دیگران جدا سازید بلکه انجام کارهای گروهی در بسیاری از موقعیت‌ها لازم و ضروری است ولی تشکیل گروه هایی که به فعالیت های کاری شما ارتباطی ندارند در محیط کاری امری کاملاً اشتباه می باشد.

معرفی راهکار برای سیاست در محل کار

۹- یکی دیگر از مهارت های یادگیری سیاست افراد در محیط کار این است که اگر همکارانتان در محیط کار از شما تقاضایی دارند که می دانید برای آینده شغلی شما دردسر ایجاد می‌کند و یا مخالف قوانین سازمان می باشد با کمال احترام به او نه بگویید و اجازه ندهید وجهه شما نزد رئیس و دیگر کارکنان خراب شود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *