دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های نوش آباد اصفهان با سازه های تاریخی حیرت انگیز

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۱
  • ۰

دیدنی های نوش آباد شامل جاذبه های متنوع تاریخی بوده که می توانید از آن بازدید کنید. این شهر باستانی متعلق به دوران ساسانیان بوده و محوطه باستانی و شهری زیرزمینی دارد که از آن بازدید می کنید.

نوش آباد شهری باستانی و پر از رمز و راز است که در شهر نصف جهان قرا دارد. این شهر جاذبه های فراوانی را به خود اختصاص داده است و در این بخش با دیدنی های نوش آباد بیشتر آشنا می شوید. این شهر تاریخچه ای بسیار غنی داشته و اهمیت آن نیز به دلیل قدمت تاریخی آن می باشد.

شهر زیبای نوش آباد

دیدنی های نوش آباد

منابع تاریخی متعددی که درباره این شهر وجود دارد، نشان دهنده قدمت طولانی آن است. برای بازدید از این شهر تاریخی باید به آران و بیدگل در اصفهان بروید. این شهر در نواحی شمالی اصفهان واقع شده و امروزه نیز شگفتی های زیادی به خود اختصاص داده است. این شهر از دیدنی های اصفهان می باشد.

شهر زیرزمینی نوش آباد

در برخی از پژوهش های تاریخی بیان شده که این شهر پایتخت رسمی ساسانیان بوده و نام این شهر را در بسیاری از کتاب های تاریخی می توانید، مطالعه کنید. در زمان انوشیروان این شهر محل حکومت بوده و بناهای متعددی نیز از آن زمان باقی مانده است. اگر اهل جاذبه های تاریخی و باستانی هستید، می توانید به این شهر سفر کنید و تجربه های جدیدی داشته باشید.

شهر تاریخی نوش آباد

چه بناهای تاریخی در این شهر قرار دارد؟

هر گردشگری با سفر به این نواحی محصور شگفتی های تاریخی می شود. بافت این شهر قدیمی بوده و سازه های متعددی نیز در آن وجود دارد. معماری زیبای خانه های کاشانی نیز در بخش هایی از آن دیده می شود. اغلب آثار تاریخی موجود در این شهر متعلق به دوره های تاریخی مختلف هستند. به طور کلی ۱۷ اثر از این شهر در میراق ملی ایران به ثبت رسیده اند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

شهر نوش آباد

شهر زیرزمینی نوش آباد:

بخش مهمی از زیبایی های این شهر را این محوطه باستانی زیرزمینی شکل داده است. این شهر به طور اتفاقی کشف شده و خانه های زیرزمینی در حفاری های آن یافت شده اند. این شهر از نظر کاوشگران منحصر به فرد است. این بنا سه طبقه زیرزمینی دارد که دارای راهروهایی تنگ و با ارتفاع بلند می باشد. اتاق های متعددی که در این بنا مشاهده می کنید، شامل سرویس بهداشتی و … هستند.

مکان های تاریخی نوش آباد

دیدنی های نوش آباد به این شهر زیرزمینی ختم نمی شود و شگفتی های دیگری در این شهر وجود دارد. در معماری این خانه مکان هایی طراحی شده اند که در دیوار قرار گرفته و مکانی برای کمین کردن هستند. در صورتی که نقشه این بنا را به خوبی بلد نباشید، ممکن است در چاله های آن گیر بیافتید. در دیواره ها همچنین می توانید، چراغ های پیه سوز را مشاهده کنید که در دیواره ها تعبیه شده اند.

دیدنی های نوش آباد

جاذبه های تاریخی:

این شهر از دیدنی های آران و بیدگل بوده و جذابیت های تاریخی زیادی دارد. قلعه سی زان، پل تاریخی اسحاق آباد، محوطه تاریخی فیض آباد، بنای تاریخی شترخان، قنات ها و موزه مردم شناسی از مهم ترین دیدنی های شهر هستند که شما می توانید از آن بازدید کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *