دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

با کسب و کار در زمینه زعفران زندگی ام رنگ و بوی تازه ای گرفت

  • آرش احمدی
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۱
  • ۰

زعفران یک گیاه فوق العاده پرمصرف و پرخاصیت میباشد.که در برخی از نقاط ایران کشت میشود و خرید و فروش آن سود نسبتا خوبی دارد. من به واسطه علاقه ام به گیاهان و شناسایی زعفران به عنوان یک گیاه با ارزش این حوزه را برای کسب و کار انتخاب نمودم و شکر خدا تا به امروز به درآمدهای بسیار خوبی در این زمینه رسیده ام.خوشحال میشوم که با من همراه باشید تا بیشتر با زعفران آشنا شویم.

زعفران مصطفوی

زعفران مصطفوی دارای ویژگی های زیر است: پیاز زعفران توپر و ازنوع کروی شکل است. هر پیاز ۹تا ۶ برگ باریک مانند برگ علفهای چمنی تولید می کند. گل زعفران اول از همه و در اوایل پاییز ظاهر می شود.پوشش گل از سه کاسبرگ و سه گلبرگ همرنگ بنفش تشکیل می شود بطوریکه  تشخیص کاسبرگ ها از گلبرگ ها مشکل می شود. ریشه های زعفران از نوع افشان هستند که از قاعده پیاز و از روی دایره محیطی آن می رویند.یکی از پر فروش ترین زعفرانها مربوط به برند مصطفوی می باشد، زیرا این محصولات علاوه بر کیفیت بسیار خوب و عالی که دارند از قیمتهای مناسبی برخوردار بوده اند تا همه افراد توان خرید آنها را برای مصارف شخصی خود داشته باشند. زعفران ادویه ای گران قیمت است که با نام طلای سرخ شناخته می شود که در ایران و بسیاری ازنقاط جهان کاربرد زیادی دارد.

با کسب و کار در زمینه زعفران زندگی ام رنگ و بوی تازه ای گرفت

زعفران نگین

بهترین نوع زعفران در ایران زعفران نگین است. این زعفران دارای انواع مختلفی شامل نگین،شبه نگین و سوپرنگین است. زعفران نگین دارای قدرت رنگ دهی بالایی است.زعفران نگین بهترین و گرانبهاترین نوع زعفران بوده و معمولا برای صادرات بخصوص به کشورهای آسیایی ازین نوع استفاده می شود. اما چون پاک کردن و فرآوری آن سخت است معمولا تولید کمتری می شود وبه همین دلیل گرانترین نوع زعفران شناخته می شود. زعفران نگین شناخته شده ترین نوع زعفران می باشد. زعفران ممتاز، زعفران ممتاز قائنات،زعفران سرریشه و زعفران سرقلم از دیگر اسامی زعفران سرگل هستند.برای دم کردن زعفران معمولا ازین نوع استفاده می شود.
با کسب و کار در زمینه زعفران زندگی ام رنگ و بوی تازه ای گرفت

زعفران ریشه

زعفران ریشه  یا خامه زعفران به قسمت های انتهایی کلاله زعفران گفته میشود که با این نام خوانده می شود پس ریشه اصلی زعفران در زیر خاک قرار دارد. گل زعفران دارای شش گلبرگ بنفش رنگ و سه پرچم زرد رنگ متصل به ساقه است. در تهیه غذاهایی که فقط طعم و عطر زعفران ملاک است از قبیل ته دیگ، شیرینی، سوپ، خورشت، شربت و دمنوش هایی که مواد رنگی دیگری اضافه می کنیم، می توان از زعفران استفاده کرد. علاوه بر این که محصول زعفران دارای فایده های بسیار زیادی می باشد ریشه گل آن هم دارای استفاده های گوناگونی بوده که در اصل این نوع در قسمت انتهایی کلاله زعفران می باشد لذا این گیاه دارای گلی بنفش می باشد و قسمت وسط آن کلاله های زعفران موجود می باشد.
با کسب و کار در زمینه زعفران زندگی ام رنگ و بوی تازه ای گرفت

 

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *