دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

روستای شموشک علیا گرگان با مناظری سرسبز و دل انگیز

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱ آذر ۱۴۰۱
  • ۰

روستای شموشک علیا یکی از روستاهای زیبا و گردشگری در گرگان است. روستایی که از طبیعت بکر و ویژه ای برخوردار می باشد. دامنه های این روستا دارای جنگل های هیرکانی است.

این روستا یکی از هیجان انگیزترین جاذبه هایی است که می تواند توجه شما گردشگران را جلب کند. روستایی کوهستانی، ساحلی و سنگی که چشم اندازهای زیبایی برای گردشگران دارد. این روستا به دلیل شرایط آب و هوایی معتدل خود نیز اهمیت زیادی خواهد داشت. در این بخش با روستای شموشک علیا گرگان آشنا می شوید.

دریاچه روستای شموشک

طبیعت خیال انگیز روستای شموشک علیا

این روستای باورنکردنی در استان گلستان و شهر زیبای گرگان قرار دارد. روستایی دیگر با همین نام و پسوند سفلی وجود داشته که به خودی خود زیبا است. دو روستای شموشک از جذابیت های زیادی برای گردشگران برخوردار خواهند بود.

 طبیعت روستای شموشک

این روستا دارای بخش های مهمی از جنگل های هیرکانی هستند. منطقه ناهارخوران نیز به آن نزدیک می باشد. در این بخش به معرفی مکان های دیدنی گرگان پرداخته ایم.

روستای زیبای شموشک

آب بندان شموشک:

در یک کیلومتری روستا مکانی سرسبز و زیبا قرار دارد. این آب بندان محلی برای جمع آوری آب ها است. در واقع مانند یک دریاچه کوچک که بخش مهمی از آب های کشاورزان این منطقه را تامین می کند. این آب ها در فصل تابستان نیز بسیار کمک کننده می باشند. فضای اطراف این دریاچه نیز به قدری زیبا و بکر بوده که می توانید، نایت لذت را از آن ببرید.

  •  آرون گروپس

روستای بکر شموشک

جنگل های هیرکانی شموشک:

بخش قابل توجهی از زیبایی روستا که شامل این جنگل های انبوه و سرسبز می شوند که از جذابیت های زیادی برخوردار می باشند. شما با تفریح در بخش های مختلفی از این روستا می توانید، جذابیت های بیشتری از این جنگل ها را بشناسید. درختان تنومند در این نواحی تنوع زیادی دارند.

روستای جنگلی شموشک

چشمه صندوق که در پشت این روستا قرار گرفته است، مکان مناسبی برای گشت و گزار شما خواهد بود. پیاده روی کردن تا رسیدن به این چشمه جذابیت های زیادی دارد. کوهنوردی در بخش های مختلفی از این روستا نیز تجربه جذابی برای شما خواهد بود.

مسیر دسترسی به روستای شموشک علیا بسیار مناسب بوده شما می توانید از مسیرهای مختلفی برای دسترسی به این روستا نیز استفاده کنید. این منطقه از دیدنی های گرگان بوده و جذابیت های گردشگری زیادی دارد. این روستا همچنین دارای واحدهای اقامتی و بوم گردی بوده که محل مناسبی برای اسکان شما هستند.

روستای شموشک علیا

جنگل های این روستا نیز دارای امکانات مناسبی بوده و دارای سرویس بهداشتی و مسیر آسفالته است. در بهترین فصل های سال شما می توانید از چشم اندازهای این روستا و نواحی جنگلی آن بازدید کنید. طبیعت بکر این نواحی برای عکاسی بسیار لذت بخش هستند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *