دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

ویژگی های مهم موزه ژئوپارک قشم

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۱
  • ۰

موزه ژئوپارک قشم یکی از مجموعه اکوسیستم های جهانی بوده که دارای انواع فسیل ها و ۳۰۰ گونه جانوری است. طولانی ترین غار نمکی دنیا نیز در این مجموعه دیده می شود که از آن بازدید خواهید کرد.

در جزیره زیبای قشم از زیبایی دره ستارگان که بگذریم، به موزه ژئوپارک قشم می رسیم. این موزه دارای زیستگاه ارزشمندی بوده و ویژگی های زیادی برای گردشگران دارد. اکوسیستم متنوع در این پارک از یک سو و از سوی دیگر قدمت اکوسیستم آن موجب شده تا جذابیت های زیادی برای گردشگران داشته باشد.

موزه ژئوپارک قشم

معرفی موزه ژئوپارک قشم

این موزه بهشتی از جاذبه های پنهان بوده که می توانید از چشم اندازهای طبیعی آن دیدن کنید. این اکوسیستم در میان ژئوپارک های جهانی بسیار با اهمیت بوده و زیبایی زیادی دارد. این پارک به عنوان یکی از اولین ژئوپارک های خاورمیانه نیز شناخته می شود. اهمیت این پارک از نظر اکولوژی، زمین شناختی، باستان شناسی، حیات وحش و … بسیار زیاد بوده که به آن پی می برید.

معرفی ژئوپارک قشم

موقعیت ژئوپارک:

این پارک دیدنی در استان هرمزگان واقع شده است و در غرب این جزیره قرار دارد. این منطقه از نواحی شرقی به روستای طبل و روستای سلخ منتهی شده است. روستای گوری نیز در نواحی غربی این پارک قرار دارد. این جزیره امروزه از دیدنی های هرمزگان بوده و شگفتی های زیادی برای گردشگران خواهد داشت. شما می توانید در این بخش مکان های دیدنی هرمزگان را بهتر بشناسید.

ژئوپارک قشم

معرفی ژئوپارک:

همانطور که می دانید این جزیره به عنوان یکی از وسیع ترین جزایر ایران است. منطقه ای با آب و هوای نیمه استوایی که دارای پوشش های گیاهی متنوعی می باشد. انواعی از درختان کهور، کرت و کنار در این نواحی جذابیت های زیادی برای گردشگران دارد. این نواحی زیستگاه ارزشمندی برای گیاهان و جانوران می باشد.

  •  آرون گروپس

موزه ژئوپارک کجاست

این نواحی دارای سه اکوسیستم با بسترهای مرجانی، جنگل های بارانی و جنگل حرا است. وسعت این جنگل ها به ۱۰۰ هزار هکتار می رسد. جزایر مرجانی در این آب ها نیز اهمیت زیادی دارند. جزر و مدهایی که در این آب ها صورت می گیرد، موجب شده تا بر اهمیت این اکوسیستم افزوده شود.

تاریخچه ژئوپارک:

هدف از ایجاد موزه ژئوپارک قشم توسعه و حفاظت از این منطقه بوده است. پژوهش های علوم و زمین شناسی که در این نواحی صورت می گیرد، موجب ایجاد تحقیقات و دانش های مهمی شده است. این ژئوپارک به عنوان ۲۵ سایت معرفی شده که به شکل فعال حفاظت می شود. دره ستارگان، بام قشم، کورکوراکوه، تنگه چاهکوه، پهنه گلی و … از مهم ترین سایت های این نواحی هستند.

آشنایی با ژئوپارک قشم

در این موزه می توانید، بزرگ ترین پستانداران جهان را مشاهده کنید. نهنگ، حشره خوار و … از مهم ترین پستانداران این مجموعه هستند. همچنین نمونه های نادری از انواع پرندگان در این مجموعه مشاهده می شوند. ۳۰۰ گونه جانوری، صدف ها و سنگ ها در این مجموعه قدمت بسیار زیادی دارند. این موزه از دیدنی های قشم می باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *