دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مراحل شستن پردهای زبرا و اصول انجام این کار

  • منصوره رمضان زاده
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۱
  • ۰

پرده های زبرا از زیباترین مدل های پرده برای دکوراسیون داخلی به حساب آمده که همچون دیگر انواع پرده های پارچه ای پس از مدتی استفاده احتیاج به تمیزکاری و شستشو به شکل دوره ای دارند. شستن پردهای زبرا شاید برای اکثر افراد کاری چالش برانگیز و پردردسر باشد ولی با آگاهی از اصول و نکات مهم در این زمینه می توان این کار را به راحتی انجام داد.

یکی از انواع پرده های مدرن که بسیار محبوب و پرطرفدار می باشد پرده زبرا بوده که برای قسمت های مختلف منزل همچون آشپزخانه، اتاق خواب و … قابل کاربرد می باشد. این مدل پرده به دلیل ساختار و نوع متریالی که در تولید آن بکار رفته اصول شستشوی مخصوص به خود را داشته که باید به آن ها توجه کرده و رعایت نمایید. در همین راستا سعی داریم در این مطلب به بررسی بهترین روش شستن پردهای زبرا بپردازیم.

اصول و راهنمای شستن پردهای زبرا

پرده های زبرا به طور معمول از موادی همچون چوب، فلز یا کامپوزیت تهیه می شوند. در ساخت این پرده ها از پارچه های لطیفی مثل ابریشم استفاده شده به همین خاطر در زمان کثیف شدن بایستی به شکل کاملا تخصصی و حرفه ای شستن پردهای زبرا انجام گیرد.

نحوه شستن پردهای زبرا

می توان گفت در حال حاضر پرده های زبرا از بهترین و محبوب ترین انواع پرده برای زیباسازی و تنظیم نمودن نور و روشنایی منزل می باشد. در صورت وجود این مدل پرده در قسمت های مختلف منزلتان بایستی به منظور بالا رفتن ماندگاری و نظافت آن راه های پاکسازی پرده زیرا را بدانید و در وقت مناسب به تمیز کردن اصولی آن ها بپردازید.

بهتر است بدانید پرده زبرا ساختاری داشته که از جنس تور و پارچه می باشد که به صورت موازی در کنار هم قرار گرفته اند. همینطور با عوض کردن زاویه آن ها می توان نور عبور شده از پرده را تنظیم نمود. به دلیل وجود همین عامل یعنی دو لایه بودن پرده زبرا حتما بایستی آن را تمیز نمایید.

روش های خانگی شستشوی پرده زبرا

مراحل شستشوی صحیح پرده زبرا

پس از این که قاب پرده زبرا را از بست ها جدا نمودید به سطحی تمیز و صاف برای پهن نمودن پرده بر روی زمین نیاز دارید. این مکان می تواند پشت بام، حیاط و یا کف حمام باشد. پیشنهاد می شود پیش از آغاز شستن پرده کف مکان شستشو را خوب بشویید تا از هر گونه آلودگی و یا چربی پاک گردد. در این گام باید پرده را به صورت کامل باز نمایید و بر روی زمین پهن کنید. پس از آن پرده را با استفاده از آب ولرم خیس کرده تا گرد و غبار روی سطح پارچه از بین برود و کل سطح پرده کاملا خیس گردد.

  •  آرون گروپس

روش های شستن پردهای زبرا

در گام بعدی نحوه شستن پردهای زبرا بایستی با کمک اسفنج نرم و ترکیبات شوینده ضعیف و رقیق همچون شامپو بچه، شامپو فرش و یا مایع ظرفشویی اسفنج را کف بزنید و عمل شستن را انجام بدهید. مراقب باشید که به هیچ عنوان از ترکیبات رنگ بر و سفید کننده بکار نبرید چرا که موجب صدمه به بافت پارچه زبرا و شاید رنگ پریدگی پرده گردد.

سعی نمایید با حوصله و دقت کامل کل سطح پرده زبرا و قسمت قاب و زنجیر و کل تجهیزات پرده که در زاویه دید قرار دارند را بشویید. پس از اتمام عمل شستشوی یک سمت پرده کل پرده را بلند کرده و به صورت پشت و رو در آورید و قسمت پشت پارچه را نیز با دقت بشویید. تا جای امکان با دقت زیاد عمل شستشو را انجام دهید تا صدمه ای به پارچه وارد نگردد.

روش های خانگی شستشوی پرده زبرا

پس از این که پرده زبرا را به طور کامل با کمک اسفنج و کف شستید بایستی با کمک آب ولرم یا سرد آن را به صورت کامل آبکشی نمایید. سعی کنید با کمک فشار آب کل کف موجود بر روی سطح پرده را تمیز نمایید به گونه ای که به طور کامل پرده زبرا شستشو شود و تمام کف آن گرفته شود. زمان آب کشیدن کل تجهیزات پرده را نیز می توانید با آب بشویید چرا که معمولا پروفیل ها از جنس آلومینیوم بوده و در رابطه با زنگ زدن آن ها نگرانی نخواهید داشت.

پس از آن پرده را با کمک قلاب آویزان نمایید تا آب موجود بر روی سطح پرده تخلیه گردد و به مرور پرده خشک شود. بهتر است پس از آویزان نمودن پرده دوباره آن را برای آخرین بار آبکشی کرده تا از شستشوی کامل آن مطمئن شوید. پرده را به صورت باز به شکل آویزان رها کرده تا پس از گذشت چند ساعت در برابر جریان هوا خشک شود و بتوانید دوباره از آن استفاده نمایید.

مراحل شستشوی پرده زبرا

روش های خانگی شستشوی پرده زبرا

برای انجام این عمل راهکارهای مناسب و کاربردی زیادی وجود دارد که در ادامه به شرح رایج ترین آن ها پرداخته ایم.

بکار بردن بخارشوی

بکار گرفتن بخار شوی برای شستن پرده زبرا می تواند به شکل هفتگی و یا ماهانه صورت گیرد ولی به منظور این کار بایستی به اصول مهمی دقت نمایید که از مهمترین این موارد می توان به این اشاره کرد که در نخستین گام باید با کمک جاروبرقی گرد و غبار موجود بر روی پرده تمیز گردد. بهتر است سعی کنید که از جاروهای برس دار استفاده نمایید و میزان قدرت جارو را در پایین ترین سطح نگه دارید تا صدمه ای به پرده وارد نگردد.

برای پاکسازی پرده های پلاستیکی و چوبی می توانید به آسانی از یک دستمال مرطوب بهره مند شوید. میزان قدرت دستگاه بخارشوی را بایستی بر روی درجه متوسط قرار دهید و بعد خیلی آرام پرده را از سمت بالا به پایین تمیز کنید.

راه های صحیح شستشوی پرده زبرا

استفاده از مایع لباسشویی

ترکیب آب و مایع لباسشویی نیز محلول خوبی برای پاکسازی پرده زبرا می باشد. البته پیش از مصرف حتما بایستی فرمولاسیون مایع و متناسب بودن آن با پرده را مورد بررسی قرار دهید تا مایع حالت اسیدی نداشته باشد.

بکار بردن شامپو فرش

با وجود این که شامپو فرش ها پاک کننده های خیلی خوبی می باشند ولی این ترکیبات برای شستشوهای فصلی کاربرد بهتری دارند و نباید به شکل هفتگی از آن ها استفاده نمود. نیاز به یادآوری می باشد که کثیفی های پرده زبرا با استفاده از این مواد به شکل عمیق و کلی از بین می رود.

برای انجام این روش شستشو باید در ابتدا پرده را از بخش نگه دارنده بیرون آورید. بعد پرده را بر روی سطحی صاف قرار دهید و بر روی آن شامپو فرش بریزید و آن را با اسفنجی نرم پخش کنید. سپس پرده را با آب ولرم آبکشی کرده و محلی مناسب قرار دهید تا خشک گردد و بعد نصب نمایید.

نکات مهم شستشوی پرده زبرا

در مطلب ارائه شده با روش های مناسب و مراحل شستن پردهای زبرا به طور کامل آشنا شدید که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت استفاده را از آن برده باشید. ضمن اینکه شما برای شستن مبل و تمیز کردن دیوار کچی می توانید از این مطالب دیدن نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *