دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

چگونه یک سایت طراحی کنیم؟ آموزش قدم به قدم

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۱
  • ۰

در دنیای امروز، کسب و کارها نمی توانند صرفاً با حضور فیزیکی به موفقیت دست یابند و حضور در فضای دیجیتال هم باید بخش مهمی از فعالیت های آن ها را دربربگیرد، وگرنه نمی توانند گوی سبقت را از رقیبان بربایند. ابزارهای کار در دنیای مجازی بسیار گسترده و متنوع هستند و یکی از شاخص ترین آن ها استفاده از وب سایت است؛ تا جایی که تمامی موسسات و شرکت های بزرگ و کوچکی که می خواهند وجه آنلاین قابل قبولی داشته باشند، حتماً باید وب سایتی در خور طراحی کنند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به یکی از پرتکرارترین پرسش هایی که مطرح می شود، یعنی «چگونه یک سایت طراحی کنیم؟» پاسخ دهیم؛ پس اگر شما هم دغدغه موفقیت در فضای آنلاین را دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چگونه یک سایت طراحی کنیم؟ آموزش قدم به قدم

چگونه یک سایت طراحی کنیم؟

شاید در نگاه نخست طراحی سایت حرفه ای کاری سخت و دشوار به نظر برسد یا این که بسیاری از کاربران بر این باور باشند که برای طراحی یک سایت حتماً باید به شرکت طراحی وب سایت مراجعه کنند و هزینه های هنگفتی را در این راستا بپردازند؛ البته ناگفته پیداست که در صورتی که به افراد متخصص و شرکت های ذی صلاح در این حوزه مراجعه کنید، سایت شما از بسیاری جهات کیفیت بهتری خواهد داشت و سرعت طراحی آن هم افزایش پیدا می کند؛ با این حال، از آن جایی که همه امکان پرداخت هزینه برای طراحی و ایجاد وب سایت را ندارند، در این مقاله خواهیم بگوییم که چگونه یک وب سایت طراحی کنیم.

آموزش قدم به قدم طراحی وب سایت

 

چگونه یک سایت طراحی کنیم؟ آموزش قدم به قدم

اکنون نوبت به این رسیده است که ببینیم برای طراحی یک وب سایت چه گام هایی را باید برداریم و به صورت گام به گام به شما بگوییم که چگونه یک سایت را طراحی کنیم.

به هر میزان هم که ساختن و طراحی کردن یک وب سایت پیچیده به نظر برسد، ولی در صورتی که اصول کار را یاد بگیرید و اقدامات لازم را مرحله به مرحله انجام دهید، خواهید دید که می توانید به سادگی و مطابق با سلیقه خود، یک سایت را ایجاد کنید. در ادامه مراحل طراحی سایت آموزش داده می شود:

گام نخست: خرید دامنه و نشانه اینترنتی

گام نخست در آموزش طراحی سایت، انتخاب و ثبت یک نام دامنه یا نشانی اینترنتی برای سایت مورد نظرتان است. دامنه سایت در واقع، به نشانی اینترنتی گفته می شود که کاربران و مخاطبان وب سایت شما به کمک آن وارد سایت می شوند.

در این نخستین گام باید به برخی نکات هم توجه داشته باشید؛ به عنوان مثال، نام دامنه ای را که انتخاب می کنید، حتماً با کسب و کارتان مرتبط باشد و همین طور نامی را انتخاب کنید که پیش از شما، توسط شخص دیگری انتخاب نشده باشد، بنابراین در هنگام انتخاب نام مناسب، آن را در گوگل جستجو کنید تا از عدم انتخاب آن توسط شخص دیگر، اطمینان حاصل کنید.

هم چنین سعی کنید نام دامنه سایت خود را از میان کلمات ساده و کوتاه انتخاب کنید، زیرا در این صورت شانس بیشتری خواهید داشت تا مخاطبان، نام آن را به ذهن بسپارند. به یاد داشته باشید که بهتر است از نام های مخفف و اختصاری و همین طور از برخی کاراکترها مانند خط فاصله، زیرخط، ویرگول و غیره، در نشانی اینترنتی سایت خود استفاده نکنید.

به منظور خرید نشانی اینترنتی و دامنه سایت می توانید از شرکت های ثبت دامنه و هاستینگ کمک بگیرید. از آن جایی که بسیاری از افراد در پی انتخاب دامنه مناسب با پسوند مناسب هستند، بهتر است برای شروع از دامنه ir استفاده کنید. هزینه استفاده از این دامنه هم بسیار اندک است و شما می توانید با پرداخت هزینه سالانه حدود ۱۰ هزار تومان یک دامنه مناسب با پسوند ir  داشته باشید.

گام دوم: خرید هاست مناسب

دومین گام برای طراحی سایت، خرید هاست است. هاست به فضایی گفته می شود که تمام اطلاعات سایت در آن ذخیره می شوند. اگر می خواهید سایت خود را با کمک برنامه های سایت ساز یا سستم های مدیریت محتوا همچون وردپرس راه بیندازید، حتماً باید یک هاست باکیفیت تهیه کنید. در واقع این مرحله از طراحی سایت، بسیار مهم است و به همین دلیل حتما باید هاست خود را از شرکت های هاستینگ معتبر ایرانی تهیه کنید. به این نکته نیز توجه داشته باشید که الزاماً قیمت بالای هاست، نشانه کیفیت آن نیست.

از مشخصات هاست با کیفیت این است که معمولاً سرعت بارگذاری بالایی دارد، امنیت آن قابل قبول است و مادام قطع و وصل نمی شود. تهیه یک هاست با کیفیت نه تنها  برای راه اندازی سایت اهمیت زیادی دارد، بلکه  تاثیر مثبتی روی سایت شما نیز می گذارد؛ زیرا وقتی کاربران وارد سایت شما می شوند وسرعت بارگذاری آن را می بینند، بیشتر به شما اعتماد می کنند.

گام سوم: راه اندازی سایت به کمک سیستم های مدیریت محتوا

 

چگونه یک سایت طراحی کنیم؟ آموزش قدم به قدم

اکنون که دامنه سایت و هاست خود را انتخاب و تهیه کرده اید، می توان گفت که بخش اعظمی از کار طراحی سایت را انجام داده اید. اکنون تنها کاری که انجام می دهید این است که به کمک سایت ها و سیستم های مدیریت محتوا، سایت خود را راه اندازی کنید. این کار حتی می تواند در زمانی کمتر از ۵ دقیقه انجام شود و سایت شما بالا بیاید.

قبلاً هم گفتیم که بسیاری از افراد فکر می کنند که طراحی سایت دشوار است، ولی برای این کار تنها کافی است کار با سایت ساز ها را یاد بگیرید تا نیازی به برنامه نویسی و کد نویسی نداشته باشید و بتوانید یک وب سایت حرفه‌ ای به سلیقه خود راه اندازی کنید.

بنابراین بعد از مشخص کردن هاست و دامنه سایت، با آپلود و نصب وردپرس در کمتر از ۵ دقیقه می توانید سایت خود راه اندازی کنید.

وردپرس یک منبع غنی از انواع قالب ها و افزونه های رایگان و خریدنی است و شما می توانید امکانات مختلف آن را با صرف حداقل هزینه به سایت خود اضافه کنید. به عنوان مثال به کمک افزونه ووکامرس می توانید سایت خود را به یک فروشگاه اینترنتی بدل سازید.

بعد از این که با استفاده از وردپرس سایت خود را راه اندازی کردید، نوبت به تولید محتوای یونیک می رسد. اما تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا، پایه و اساس بازاریابی دیجیتال مدرن است. در واقع تولید محتوا به فرآیند تحقیق کردن، ایده پردازی و تبدیل ایده‌ها به محتوایی ارزشمند برای کاربران است که می‌تواند محصول یا خدماتی را برای کاربر معرفی کند. اما کاربرد تولید محتوا چیست؟ یک محتوای دیجیتالی می‌تواند با اشکال مختلفی مثل صفحه وب، وبلاگ، اینفوگرافیک، ویدیو و یا پست‌های شبکه‌های اجتماعی ایجاد شود.

هدف اصلی از تولید محتوا در بازاریابی دیجیتال، جذب مخاطب یا مشتری است. محتوا می‌تواند در عین حال که اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم‌گیری خرید را در اختیار مشتریان قرار دهد، شخصیت برند شما را هم شکل می‌دهد.

همچنین اگر قصد دارید تا برای سایت خود از بهترین محتواها استفاده کنید می توانید از طریق سایت کدسئو اقدام به ثبت سفارش تولید محتوا متنی خود نمایید تا در کمترین زمان ممکن، محتوایی کاملا یونیک، سئو شده و باکیفیت داشته باشید.

سخن پایانی

خیلی وقت ها پیش می آید که با این پرسش رو به رو می شویم که چگونه یک سایت طراحی کنیم؟، پاسخ به این پرسش این است که شما می توانید به آسانی سایت خود را طراحی و راه اندازی کنید و اصلاً نیازی به یادگیری برنامه نویسی و کد نویسی ندارید. هم چنین لزوماً نباید برای طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن موبایل مبالغ کلانی را صرف کنید و تنها کافی است که از اصول اولیه آن آگاهی داشته باشید.

به عبارت دیگر، شما می توانید به کمک سایت ساز ها و سیستم های مدیریت محتوا به صورت رایگان و به سادگی سایت خود را راه اندازی کرده و پس از آن فکری به حال افزایش ترافیک آن کنید.

ناگفته پیداست که بهترین راه برای افزایش ترافیک سایت هم، بهینه سازی آن است بنابراین باید شروع به تولید محتوای هدفمند و یونیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *