دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های لاهور پاکستان و جاذبه های تاریخی این شهر

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲ آذر ۱۴۰۱
  • ۰

دیدنی های لاهور شامل جاذبه های تاریخی و فرهنگی متعددی هستند. این شهر که یکی از زیباترین شهرهای پاکستان بوده قدمت بالایی داشته و به همین دلیل شاهد سازه های تاریخی زیبایی در آن می باشید.

پاکستان، کشوری در همسایگی ایران است که جاذبه های زیبا و پنهانی در خود دارد. لاهور از جمله شهرهای زیبا این کشور بوده که در این بخش می توانید با دیدنی های آن بیشتر آشنا شوید. این شهر نسبتا پر جمعیت بوده و به عنون قلب کشور پاکستان شناخته می شود.

شهر دیدنی لاهور

معرفی دیدنی های لاهور

شهر لاهور عمدتا یک شهر فرهنگی با جاذبه های خاص  خود است. شهری که رنگ و لعابی زیبا داشته و قدمت آن نیز نسبتا بالا است. هر ساله گردشگران داخلی و خارجی به این شهر سفر کرده و از جاذبه های زیبای آن بازدید می کنند. جالب است بدانید این شهر زیبا در میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. این شهر همچنین از دیدنی های پاکستان می باشد.

زیبایی لاهور

قلعه لاهور:

این قلعه بزرگ و دیدنی که به عنوان قلعه شاهی نیز شناخته می شود، در زمان گورکانیان هند و در سال ۱۰۲۵ بنا شد. قلعه ای بزرگ که مورد هجوم بیگانگان زیادی بوده است. از بخش های مختلف این بنای تاریخی می توان به دیوان خاص، تماشاخانه نولخه، شش محل و … اشاره کرد.

چند دیدنی لاهور

مسجد وزیر خان:

بعد از گشت و گزار در کوچه خیابان های لاهور می توانید، سری به این بنای تاریخی بزنید. این مسجد معماری زیبایی داشته و آراستگی زیادی در جزئیات آن به کار رفته است. در سراسر این مسجد کاشی کاری های زیبا مشاهده می کنید که بخش مهمی در دروازه ورودی قرار دارد. این مسجد از زیباترین مساجد دنیا است.

  •  آرون گروپس

مکان های زیبای لاهور

باغ شالمیار:

طبیعت سرسبز این باغ نیز بسیار جالب توجه است. این باغ که با عنوان باغ ایرانی شناخته می شود، توسط معماری ایرانی، علاءالملک تونی بنا شده است. منبت کاری های زیبا و معماری متوازی الاضلاعی در این بنا شگفتی آفرین می باشد. این باغ دارای ۴۱۰ فواره بزرگ و کوچک است که حوض های آن مزین شده با سنگ مرمری می باشد. این بنا از دیدنی های لاهور است.

معرفی دیدنی لاهور

موزه لاهور:

بنایی فرهنگی با جاذبه های متعدد که از زیبایی زیادی برخوردار است. سبک معماری این موزه گوتیک مغولی می باشد و در زمان استعمار انگلستان بنا شد. این موزه دارای آجرهایی قرمز رنگ بوده و ساختی بسیار خیره کننده دارد. این موزه شامل مجموعه ای از آثار باستانی است و صنایع دستی زیادی در آن دیده می شود.

موزه لاهور

شش محل:

یک بنای تاریخی زیبا که معماری ایرانی دارد. مدت ساخت این بنا ۲ سال طول کشید و با قطعه های ریز از شیشه ساخته شده است. با ورود به این بنا درخشش و زیبایی خاصی چشمان شما را نوازش می کند. ایوان های این بنا نیز مرمرین بوده که با قدم زدن در آن تجربه خوبی خواهید داشت.

دیدنی های لاهور

در این بخش به معرفی یکی از مکان های دیدنی پاکستان پرداختیم. کشوری که جاذبه های تاریخی و فرهنگی زیادی دارد. این کشور جاذبه های دیدنی بسیاری داشته و شما علاقه مندان می توانید در لینک بیشتر با آن ها آشنا شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *